Halsbrann tips?

Petit

Elsker forumet
*MIA*
Er blitt så plaget med halsbrann i det siste, hadde ikke ventet dette så tidlig i svangerskapet da det var en plage som kom mye senere i forrige graviditet...

Kan ikke fordra de halsbranntablettene.. Så er det noen som har andre tips mot halsbrann som kan hjelpe? :)

Jeg vet ikke hva som fungerer, men har hørt at melk, lovehearts eller mandler skal hjelpe:-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg liker heller ikke syrenøytraliserende.
MEN, novaluzid har vært så bra på meg at det er verdt det. To tabletter på en gang, tygge de helt opp med masse spytt i munnen og så svelge.

Mandler, melk, Sjokkomelk, unngå alt som gir deg halsbrann. Fet mat, sterkt krydderet mat ga meg halsbrann.

Hei! Prøv med et eple. Det høres simpelt ut, jeg vet. Jeg googlet det som var og kom over en amerikansk nettside hvor en sønn fortalte at epler hadde "kurert" faren hans fra alle plagene han hadde med halsbrann. Jeg trodde ikke på at det kunne fungere of tenkte at det sikkert bare var fjas, men etter å ha prøvd MYE forskjellig, både medisiner og kjerringråd og det som er etter flere år med halsbrann tenkte jeg at det kunne ikke skade å prøve. Det har fungert for meg hver gang siden og jeg har sluttet å bruke noe annet. Det er jo ikke sikkert at det hjelper for alle, men det er vel verdt forsøket. =)

*sniker*
Prøv å unngå: melk, sjokolade, kaffe, sterk mat, tomatsauser, bringebær, citrusfrukter, epler, funlight saft, juice, hvitløk, stekt løk, feit mat, makrell i tomat...høres kanskje mye ut, men fortsatt mye du kan spise ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mange sier melk hjelper..men føles bare bedre en kort stund, og langtidsvirkninga er at halsbrannen blir verre(i følge en ernæringsfysiolog jeg gikk til) :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for masse tips! Ser jeg må prøve litt av hvert ;)
Hold deg unna agurk! Det var noe av det værste for halsbrannen sist hos meg!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp