Halsbrann/sure oppstøt.

Inemor

Juni-spire i magen <3
Sommerfuglene <3
Flere som sliter veldig med halsbrann? Tips/råd?

Jeg hadde tendenser sist svangerskap også, men ikke slik som dette. Jeg får ikke sove om kvelden pga oppstøtene, dette til tross for at jeg ikke spiser etter 17.00, drikker ikke brus og kaffe, spiser ikke sterke ting; tomatsaus, løk osv. Jeg holder på å gå på veggen snart!
Skal til jordmor neste uke, og høre om det er noe jeg kan ta (titralac, gaviscon)...

Noen som har fine kjerringråd til så lenge? Lovehearts fungerer av og til, men ikke når det står på som verst. Synes heller ikke melk fungerer så bra...

Jeg tygger tyggetabletter som heter galieve hver kveld. Spurte på apoteket hva jeg kunne ta, og de sa den var fin. Har hjulpet meg gjennom mange netter, men smaker ikke veldig godt..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også plutselig fått halsbrann, og fikk slike tyggetabletter på apoteket (galieve?). De hjelper en stund hvis jeg ikke drikker noe etterpå. Men jeg drikker mye vann gjennom natta, og da hender jeg jeg må ta en ny tablett. De smaker ok, men setter seg litt i tenna, er litt ekkelt. Men bedre enn alternativet!
Du kan jo også prøve å spise en banan (leste akkurat at det visstnok skal være syreregulerende) og ha en ekstra pute så du får hodet litt opp :)

Jeg har også plutselig fått halsbrann, og fikk slike tyggetabletter på apoteket (galieve?). De hjelper en stund hvis jeg ikke drikker noe etterpå. Men jeg drikker mye vann gjennom natta, og da hender jeg jeg må ta en ny tablett. De smaker ok, men setter seg litt i tenna, er litt ekkelt. Men bedre enn alternativet!
Du kan jo også prøve å spise en banan (leste akkurat at det visstnok skal være syreregulerende) og ha en ekstra pute så du får hodet litt opp :)

Jeg å må ofte ta flere i løpet av natten, men er så mye bedre enn å ligge våken. Før jeg fikk tak i det så måtte jeg sove sittende omtrent, trodde jeg skulle bli gal men har hatt såpass lite andre plager så skal ikke klage!

Jeg plages veldig med det, og min redning er Gaviscon:love2

Det må jeg høre etter på apoteket :) Jeg også drikker veldig mye vann iløpet av natten, så det blir nok noen tabletter her også da skjønner jeg :)

Har lagt merke til at eg ofte får halsbrann etter å ha spist mat med en del kveitemjøl i. Holder eg meg unna slipper eg halsbrann :)

Enkelte dager tygger jeg mange gaviscon!! Det gjør at planer og humør ikke blir ødelagt :)
Har de alltid med meg..

Var tom for gaviscon her om dagen og prøvde et kjerringråd som faktisk hjalp noe veldig; en teskje natron i litt vann. Verdt å prøve, kanskje det funker for deg òg:)

I dag har jeg sendt gubben på butikken for å kjøpe gaviscon :) Får se om det blir bedre :D Takk for tipset Miss X, skal ha det i bakhodet når jeg går tom! :P

Det virker som at det å kjøpe gaviscon hjalp alene :) Har nå hatt to dgøn uten mye halsbrann (litt, men levelig). Men i kveld er den ille, så nå tok jeg min første tyggetablett :) Ikke så ille som jeg trodde, minner jo mye om lovehearts :D Nå gjenstår det bare å se om det fungerer :)

Oppdatert: Gaviscon <3

Mao... Det fungerte :D :D

Last edited:
På det verste har jeg tatt tre tyggetabletter med gaviscon på rappen, de er geniale! ;)

Back
Topp