Halsbrann og sure oppstøt

Babygal35

Flørter med forumet
Sliter med halsbrann og sure oppstøt etter jeg har spist, også midt på natten. Våkner av det og det er veldig slitsomt. Er det noen som har testet noe som hjelper?

Så plagsomt!!
Her hjalp det å spise mindre måltider, unngå krydret/sterk mat, brus, kaffe og lignende. Og å ta Gaviscon tyggetabletter og Gaviscon mikstur. Men var så ille en dag/natt at jeg tok en Pepcid som jeg hadde liggende, da øvrige tiltak ikke hjalp. Og da ble det bedre. Måtte samme natt ligge med hotellpute under overkroppen for å få den litt hevet. Pluss at det hjalp å ligge på venstre side.

Nå er ieg lite plaget heldigvis. Men sender stor medfølelse til deg!

Sliter med halsbrann og sure oppstøt etter jeg har spist, også midt på natten. Våkner av det og det er veldig slitsomt. Er det noen som har testet noe som hjelper?
Jeg bruker gaviscon tyggetabletter når jeg spiser større måltider. Det fungerer for meg. I tillegg kan jeg drikke litt melk for å dempe brannen hvis den har oppstått..
MANGE(!) har tipset meg om Love hearts, men det har ikke funket for meg…
Håper du finner ut av det.

Mener forresten å ha lest at å ligge med hodet litt høyt på natta skal forhindre halsbrann/oppstøt på natta..

Jeg måtte over på reseptbelagte legemidler, nexium. Det var det eneste som hjalp etter å ha prøvd samtlige tips over her. Men jeg sliter også litt med halsbrann utenom svangerskap.

Back
Topp