Halsbrann og sure oppstøt

Solstråle26

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
I det siste har halsbrann og ikke minst sure oppstøt tatt knekken på meg om nettene. Har tidligere hatt halsbrann, men ikke på denne måten. Jeg prøver å sove meg hodet hevet, og prøver å utelukke en del mat, men nettene blir ikke bra uansett. Noen som har noen tips for å få bedre nattesøvn? Andre i samme båt som neg kanskje?

Jeg ble anbefalt gaviscon, novaluzid og link av jordmor, og har prøvd alle. Alle hjelper noe, men gaviscon smaker grusomt! Novaluzid er min favoritt, syntes den hjelper godt. Link er tyggis, som er praktisk av og til, men syntes novaluziden funker bedre, så ville prøvd den først hvis du ikke allerede bruker det :)

Ellers tipsa jordmor om å drikke et glass melk før leggetid, og det synes jeg også funker bra - jeg drikker oboy da :p

Sover ellers med hodet høyt og prøver å merke meg hva slags mat jeg blir dårlig av. Syntes det har blitt mye bedre etter at jeg begynte å bruke novaluzid, så plages ikke så mye lenger.

Jeg har det av og til nattestid.
Veldig ubehagelig. [emoji21]
Har fått det siste uka (uke 27).

Jeg hadde dette hver dag før ferien når jeg jobbet 100%. Jeg kastet opp hver kveld når jeg hadde lagt meg fordi jeg hadde så mye magesyre. To stk gaviscon hjalp litt:)
Merket det ble verre av stress og lite søvn, for når ferien endelig kom så har jeg faktisk hatt mye mindre plager! Kanskje det kan hjelpe med litt ro og hvilke for deg også?:) God bedring, er veldig slitsomt å ha så mye halsbrann, får håpe det går over! [emoji274][emoji177]

Takk for gode råd av dere [emoji173] Graviscon hjelper til en viss grad, men er jo helt forferdelig på smak. Novaluzid synes jeg er mye bedre, men apoteket fikk jeg beskjed om å ikke ta disse...
I går drakk jeg mye melk før jeg la meg, og spiste en activia yoghurt. Våknet i natt av halsbrann. Gikk opp på kjøkkenet og drakk mer melk og hadde en "pause". Dette gikk veldig bra i natt, så det beste hadde vært om dette var løsningen for meg, men tviler litt da.. [emoji14]

Takk for gode råd av dere [emoji173] Graviscon hjelper til en viss grad, men er jo helt forferdelig på smak. Novaluzid synes jeg er mye bedre, men apoteket fikk jeg beskjed om å ikke ta disse...
I går drakk jeg mye melk før jeg la meg, og spiste en activia yoghurt. Våknet i natt av halsbrann. Gikk opp på kjøkkenet og drakk mer melk og hadde en "pause". Dette gikk veldig bra i natt, så det beste hadde vært om dette var løsningen for meg, men tviler litt da.. [emoji14]
Siden jordmor anbefalte det, alle apotek jeg har vært på har godkjent det til gravide og det står i pakningsvedlegget at det er trygt for gravide ville jeg ikke vært redd for å bruke Novaluzid altså :)

Siden jordmor anbefalte det, alle apotek jeg har vært på har godkjent det til gravide og det står i pakningsvedlegget at det er trygt for gravide ville jeg ikke vært redd for å bruke Novaluzid altså :)
Godt å høre det, da tror jeg at jeg får prøve de igjen om det blir for gale i natt [emoji6]

Legen min har også sagt at novaluzid er Ok som gravid. Sjekk evt ut tryggmammamedisin.no,de er eksperter på akkurat dette med medisiner til gravide og ammede [emoji5]

Jeg prøvde gaviscon sist graviditet, syntes de var helt forferdelige :grumpy: Gikk over til Galivie og de var MYE bedre. Gått for disse denne gangen også. Syntes de er lette å spise og har god effekt

Gaviscon og galieve fungerer likt, men galieve smaker mye bedre - disse to er førstevalg.
Novalucid kan brukes, men da hvis de over ikke fungerer tilfredsstillende.
Man kan ved store problemer og/eller utilfredsstillende effekt av de over, få Omeprazol 10mg av legen på resept.

Hilsen apotektekniker

Back
Topp