Halsbrann og oppkast

Babymagen1990

Førstegangsgravid
Er nå i uke 29, og i natt opplevde jeg noe svært ubehagelig. Våknet rett og slett av at jeg spøy i senga, på dyna, gulvet og samboeren min og hunden som lå og sov:excited001 Var ikke kvalm etterpå, jeg antar at det rett og slett er litt liten plass til magesekk og tarmer fordi den lille presser dette oppover. Mulig jeg lå på magen i tillegg, og da presser det jo ekstra. Mye satt seg i halsen og jeg begynte å hoste kraftig fordi jeg fikk følelsen av å bli kvalt. Hunden ble så redd at han tisset ned hele senga:oops: Hadde en forferdelig halsbrann etterpå som gjorde at jeg ikke fikk sove igjen før langt utpå morgenkvisten. Vanligvis hjelper det med halsbrann-tabletter, men ikke i natt. Halsbrannen har forsåvidt tatt helt av de siste dagene og jeg kan også gulpe om jeg ler eller raper. Har jo ingen kontroll lenger.. Er det andre som også opplever dette, og har noen tips? Er dette normalt? Har også skjedd to ganger før at jeg spøy idet jeg våknet, men da rakk jeg å bøye meg vekk slik at det ikke kom på de andre i senga:-p

Høyres ut som du har for høg syreproduksjon, da er det normalt med slike symptom. Ville snakka med lege om å få medisin på resept. Det er fleire gode medisiner du kan få som er trygge å få når du er gravid:)
Prøv å ikkje eta rett før du legg deg, og et lite og ofte. God bedring:)

Minner meg om den gangen jeg våknet og hostet og harket, følte meg kvalt og hadde så vondt, tok tid før jeg skjønte at det var magesyre som hadde rent opp halsen og opp i nesen. Det var syyykt vondt! Men litt mindre grisete enn det du opplevde da, huff. :S

Våknet noen netter at jeg reiser meg opp i full panikk av halsbrann /sure oppstøt. Må da løpe på do å kaste opp. Utrolig ekkelt og gleder meg til babyen er ute :/ pleier å drikke melk og ta halsbrann tabletter når dette skjer.

Dette hørtes ikke godt ut. Mulig du må noe syreregulerende for å nøytralisere alt. Ville uansett snakket med lege eller jordmor om det!

Back
Topp