Halsbrann i uke 8, svangerskapsrelatert...

Jeg har hatt mye av dette, ja. Kan få litt om kveldene i perioder, men har vært verre nå. Tipper det er samme grunn som at jeg tisser oftere, nemlig at lukkemuskelen til spiserøret er litt slappere. Glatt muskulatur blir slappere når man er gravid :)

Var kjempeplaget da jeg var gravid med vesla, men det var mest siste halvdel, siden magen skvises opp.

Anbefaler flytende gaviscon!

Love Hearts! Fikk tips om det fra ei venninne som har vært gjennom dette noen ganger tidligere :) Det virker

Har hatt det en stund nå . Mine første symptom .
En kan få det fra starten til slutten av svangerskapet .

Merker det godt når jeg spiser ting som er kraftige for magen. Som tomatsaus o.l :P
Så jeg prøver å holde meg unna ting jeg vet ikke er noe alright.

Kommer tidvis her også. Var mest plaget i 3trimester sist. Men det var pga at magen var "oppi halsen" :p

Hadde cravings på en spesiell type eplejuice også husker jeg. Og fant jo da ut at den gjorde det mye verre... Så måtte slutte med den :(

Kommer tidvis her også. Var mest plaget i 3trimester sist. Men det var pga at magen var "oppi halsen" :p

Hadde cravings på en spesiell type eplejuice også husker jeg. Og fant jo da ut at den gjorde det mye verre... Så måtte slutte med den :(

Husker mannen "oppdaget" en helt fantastisk appelsinjuice da jeg var gravid med vesl. Nydelig, men totalt uaktuelt. Fikk også halsbrann av sterk mat og mat med mye fett, som iskrem og nugatti.

Jeg får halsbrann av å sitte. Det hjelper å ligge for min del. I motsetning til alt jeg leser om halsbrann og sure oppstøt. Er det flere som har det slikt? Kan det være fordi det blir bedre plass og mindre press når jeg strekker meg ut?

Back
Topp