Halsbrann hjeelp

Lolitaa

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
I alle dager
Hadde såvidt halsbrann på slutten av forrige svangerskap, men nå er det helt ekstremt. I rundt to uker har jeg plagdes hver dag.

Hva kommer det av? Er det noe jeg kan unngå? Og hvordan får jeg det vekk?? *GAL*

Krydder, fett og salt er lurt å unngå tror jeg. Novalizd funker på meg , noen sier melk og Love hearts også.

Halsbrann er grusomt. Har slitt med det i alle svangerskapene :hungover: har ikke fått det enda nå, men kjenner at det kommer snikende i ny og ne. Det som hjalp meg sist var mandler faktisk. Ikke sikkert det fungerer hos deg, men verdt et forsøk, om du liker det da :happy:

Tusen takk for svar<3

Jeg drakk gavison. Men det beste er å se på hva man spiser, juice og mat med krydder er en versting.

Det kommer pga slapp muskulatur og det inkluderer lukkemuskelen som skal holde syren nede. Når babyen blir større kommer halsbrann også av økt trykk i bukhulen.

Novaluzid hjelper:smiley-bounce016

Har ikke noe å si hva jeg spiser når jeg er gravid. Men for noen har sikkert det noe å si også. Men riktig mat strammer ikke opp muskulaturen i graviditeten.

här hjalp akupunktu! Kan ikke få sagt det ofte nok! Det var rena magien här! Här med har halsbrann börjat så smått. Inte varje dag än, men känner att det kommer. Är så obehagligt!

I alle dager
Hadde såvidt halsbrann på slutten av forrige svangerskap, men nå er det helt ekstremt. I rundt to uker har jeg plagdes hver dag.

Hva kommer det av? Er det noe jeg kan unngå? Og hvordan får jeg det vekk?? *GAL*

Sniker.
Den beste kuren for å blir kvitt halsbrannen er såklart å få ut babyen. Glatt muskulatur blir slappere i svangerskapet, her innunder lukkemuskel fra magesekk og opp til halsen. I tillegg presser livmor oppover. For noen hjelper ingen ting, men det er ting du kan prøve likevel da :)

Det som gjorde ting litt bedre her:
- sove med 3 puter, halvsittende og på venstre side
- en gaviscon tyggetablett ved sengetid og hvis jeg våknet på natt
- ikke spise ting med mye syre, særlig tomater/ Tomatsausbasert mat (bare Tomatsaus på pizza var nok til syreshow) sitrus/ appelsinjuice, brus, lakris
- ikke spise for mye rett før leggetid

Fikk ranitidin på resept i forrige svangerskap når det var skikkelig ille!

Krydder, fett og salt er lurt å unngå tror jeg. Novalizd funker på meg , noen sier melk og Love hearts også.
Ja melk funker , har en samboer som har slitt mye med halsbrann . Og han drikker melk, noe som og legen nevnte skulle hjelpe. Har merket i det siste jeg og begynner og får halsbrann vær dag, men går heldigvis fort over. .

Back
Topp