Halsbrann- Gaviscon

Simsalabim84

Betatt av forumet
MayDay2021
Er det noen som vet hva max grensen pr dag er? Står bare 1-3 ved behov,måltid osv på pakken. [&:] ingenting om døgndose...
Noen som har spurt lege eller jm om dette?

Er det noen som har noen gode råd?

Passelig lei 8 mnd med halsbrann! [:'(]

Jeg bruker Novosulid (eller noe i den duren), og aner ikke maksdose siden det ikke står noe, så propper jeg innpå.
Er mest om natta for min del, men tar nok gjerne 3 stk om natta alene.

Har du søkt i felleskatalogen?
Kankje det står noe der?

Overdreven bruk kan visst gi treg mage og mye luft... Spurte jm om det..

stod itj det etter behov da? leng siden æ har lest på flaska æ no. har no hatt i mæ 3 storflaska og 2 små dem siste mnd. må fær på apoteket imorra å få i en ny[8D] men æ syns den e ganske holdbar da, så treng itj så my påfyll om dagen. tar en gang før æ legg mæ, en gang om natta og kanskje en gang om dagen.

Eg prøvde å bli klok på felleskatalogen men står fortsatt ikkje noe døgndose men viss det bare er meg det går utover så bryr eg meg ikkje...[:)]

Novaluzid tar eg og når eg er lei liten virkning av dei andre, men jm fraråda alt ant enn gaviscon.. Veit ikkje koffor...[8|] Nervøs kanskje? [8D] haha!

Eg bruka gaviscon tabletta men kanskje eg skulle prøvd mixsturen for å sjå om den har bedre virkning..?

ORIGINAL: Olasija

Eg prøvde å bli klok på felleskatalogen men står fortsatt ikkje noe døgndose men viss det bare er meg det går utover så bryr eg meg ikkje...[:)]

Novaluzid tar eg og når eg er lei liten virkning av dei andre, men jm fraråda alt ant enn gaviscon.. Veit ikkje koffor...[8|] Nervøs kanskje? [8D] haha!

Eg bruka gaviscon tabletta men kanskje eg skulle prøvd mixsturen for å sjå om den har bedre virkning..?

syns miksturen  e bedre æ ja,funke med engang. syns dem va litt ekkel å tygg tablettan.

ORIGINAL: betsy82

ORIGINAL: Olasija

syns miksturen  e bedre æ ja,funke med engang. syns dem va litt ekkel å tygg tablettan.

Gaviscon tabletter funker ikke når man ligger...da må man ha flytende! Så hvis det er natta som er værst så er det best med flytende gaviscon! [:)]

Selv klarer jeg bare ikke å få ned en slurk av gaviscon mikstur lenger....sist svangerskap drakk jeg over syv flasker (babyen kom med to armer og to bein!) og nå kan jeg nesten ikke se ei flaske uten å brekke meg......Har jo sef halsbrann igjen men på natta nå så drikker jeg novaluzid og på dagen tar jeg gaviscon tabletter. Vet novalzid ikke er førstehånds behandling men klarer bare ikke mer av den gavisconene....

felleskatalogen sier iallefall dette om novaluzid;
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Absorberes i liten grad. Risiko ved bruk under graviditet er liten og preparatet kan derfor brukes i anbefalte doser under svangerskap. Overgang i morsmelk: Kan brukes under amming.

Ang gaviscon så står det bare at man skal ta utifra leges dosering.
Man skal drikke rimelig mye før man blir forgiftet på noen måte.....!
Ifølge felleskatalogen; Lav akutt toksisitet. Absorberes i liten grad. Men har man dårlige nyrer, eller står på saltfattig diett må man være forsiktig med gaviscon....!

Okei skal prøve den flytende vertfall når det er sofaslaske tid og sove tid... [:D]
Har det til alle døgnets tider og har gidd opp å bare spise det jeg toler for det er ingenting virker det som! [8D]

Hjalp mye å løfte sengen i hode enden! Men no har eg fått vatn i beina så da skal eg vel ligga høgt me beinenden og..?

Ka gjer ein då?

Godt det kun e kort tid igjen! hehe! [:D]

Back
Topp