Halsbrann from hell!

mariaen

Betatt av forumet
Noen som har tips mot halsbrann? For tiden bruker jeg samarin, men den funker jo bare et par timer.. Har ikke halsbrann på dagtid, kun på kvelden og natten.

Jeg bruker Novaluzid tyggetabletter med mintsmak. Synes de er effektive, men nå er jeg voldsomt lei den smaken, så tygger isbiter for harde livet.

Love hearts og vaniljeis. Jeg har lovehearts på nattbordet :D

Melk var det eneste som hjalp meg. i kombinasjon med å bruke en ekstra pute om natta gikk det greit. Prøvde det meste, men kun melk som hjalp.

Flytende Gaviscon. Eneste som tok halsbrann min da jeg var gravid med Vesla.

Jeg kunne ikke drikke brus på dagen/kvelden, for da ble natten forferdelig. D gjaldt sjokolade også, så anbefaler at du forsøker å kutte d og se om d hjelper.

No brukar eg Novaluzid som funkar sånn passe. Må ta "eit" par om dagen og natta.

Kutt ned på drikka før du legger deg. Det hjalp i hvertfall meg. Ellers tygget jeg noen fæle tyggetabletter som hjalp en del.

Jeg bruker Link tyggegummi fra apotek når det blir plagsomt. Den hjelper godt og er helt ok å tygge. Skal tygges i ca 10 min og hjelper i flere timer.

Har flytende gavisicon på nattbordet, og tyggetabb på dagtid ilag med lovehearts og tyggis.

Potetmel i vann, 1ts i liten skvett hjelper også, ikke spise stort på kvelden. Fløte og melk :-)

Jeg brukte gaviscon (?) sist svangerskap, men det eneste som virkelig hjalp og hjelper nå er å holde meg unna matvarer som gir meg halsbrann. Jeg kjenner jo veldig fort hvilke matvarer det er snakk om, f.eks. kaffe og te, sjokolade, paprika og tomat, sitrus osv. Uansett, håper du finner noe som lindrer, for det er ikke noe gøy med halsbrann!

Back
Topp