Halsbrann å sure oppstøt.

_Nanne_

Forumet er livet
VIP
Æ dæ fleire som slit mæ dæ? Har aldri hatt dæ i mitt liv, men to netter på rad har e våkna tå at e har hatt sure oppstøt å prøva å svølge undå (sorry detaljer) men dæ føles som e held på drukne...[&:]
Fikk eit råd idag om å ikkji ha i me noko søtt eller mat ei stund før e legg me, så før prøve å halde me undå brusen å sjokolada ikveld... Å når e tenke me om æ e svøltin, jaja dæ får vente te imorgo.

melk virker en liten stund..
plaget med det der, å drikker alltid melk rett før eg skal sove, å da forsvinner
det en stund[:)]

Jeg plages med det samme... Har halsbrann stort sett hele døgnet nå, og våkner gjerne om natta med det da også. Jeg synes Link (kjøpt på apoteket) hjelper en del, men som oftest prøver jeg å drikke litt melk før jeg tar Link.

Så nettene er urolige, 3 doturer i løpet av natta i tillegg til et par ganger opp for å drikke melk, og et par ganger opp å gå litt for å tøye den vonde ryggen....[;)]

Har berre vøre om nettene te no, så satse på at dæ held se te dæ, å at e æ flink te ikkji eta på kvelden så e slepp dæ... *Håpe håpe*[8D]

jeg har kjent det de 2 siste dagene nå jeg også, i dag har jeg kjøpt gaviscon, skal prøve det til kvelden[:'(] tror ikke det smaker noe godt, men håper det hjelper[;)]

Jepp, hver dag, spes etter jeg har spist[:-] Tar Gaviscon, bruker mest tabeletter på dagen og så tar jeg det flytende på kvelden.  Smaker h......, men det hjelper[8D]

Då får e knabbe sambo sin pute inatt å sove på venstre side å sjå om dæ hjølp. Æ så utrivele å våkne tå at'n kvæles tå sin egen magesyre[:'(]

Var veldig plaget med det når jeg skulle ha Sandra, er ikke så ille denne gangen.
Det eneste som funka på slutten sist var rett og slett å kaste opp..
Da kom det massemasse syre, også ble det bra igjen.
Ekkelt ja, men det funka, fant ikke noe annet som funka.

ORIGINAL: murreliten

Mitt råd er som alltid å sove på venstre side [;)]

Som nevnt tidligere: magesekken har åpning på høyre side, og da renner magesyra mye lettere ut i spiserøret om du sover på den høyre sida enn når du sover på venstre. Årsaken til halsbrann er jo at lukkemuskelen til magen har blitt slapp på grunn av alt som skjer med graviditeten, så magesyra kommer ut i spiserøret.

I tillegg hjelper høy pute. [:)]

Har prøvd gaviscon også. Hjelper det og, men er så ekkelt synes jeg. Så prøver å unngå det...

Jordmora mi sa at det går over den dagen jeg føder da... men så hørte jeg ei jeg kjenner si at hu hadde hatt det lenge etter fødsel og hu da... *sukk*

Da fikk jeg endelig en logisk forklaring på hvorfor halsbrannen plutselig kommer når jeg snur meg over på høyre side!! Love Hearts er min redning om dagen:)

Back
Topp