Halsbetennelse

Longgone

Forelsket i forumet
Igår våknet jeg opp med tidenes halsbetennelse og føler meg helt jævlig, i tillegg er jeg tett i nesen og har hatt feber. Tidligere idag tok jeg to paracet og et par spray med otrivin nesespray, jeg begynner på jobb om en time og tror jeg trenger en dose paracet til for å overleve kvelden... Kan jeg ta to paracetter før jeg begynner på jobb og to til før jeg legger meg ved behov? Og hvordan er det med nesespray? Leser så mye på nettet at det er til å bli gal av...

Har hørt man ikke skal bruke den type nesespray,men saltvannsspray går fint. Du kan ta paracet etter anvisning på pakken om du har behov,så svaret er ja.

Jeg har brukt vanlig nesespray hele første svangerskapet . Menthol hele andre svangersskapet så langt. Ingenting har skjedd. Jeg har super problemer med bihuler. Konstant tett. Operert flere ganger uten hell. Det tetter seg og jeg får bihule betennelse++++ så jeg har tatt avgjørelsen at det er best å fortSette. Uten at det Så langt har påvirket noen av mine barn. Det er verre om jeg må gå konstant på antibiotika :)

Venter en liten engel i september 2013 <3

Sikker altfor sen til å svare, men du kan ta max 3 gram med paracet pr døgn. Fordelt på minst 3 doser...

Dersom du har de vanlige som du kjøper reseptfritt så er de på 500 mg.

Paracet i doser på pakken er ufarlig, g jeg ville brukt saltvannsnesespray! Få i deg masse væske, det løser opp! god bedring :)

Jeg er sikkert også altfor seint ute, men hadde jeg vært deg hadde jeg blitt hjemme fra jobb, legg deg i sengen og hvil og ta det med ro!! Kan bruke vanlig esespray i små doser og paracet som nevnt over....god bedring!!

Back
Topp