Halsbetennelse

shewolf

Gift med forumet
Var hos legen nettopp, grunnet veldig vondt i halsen og ganske nedsatt allmenntilstand. Tenkte jeg ville sjekke ut før helgen kom, om det var streptokokker eller ikke. Crp var på 22, og halsprøven viste ikke streptokokker. Så da er det vel rett og slett en halsbetennelse. 

Jeg har aldri hatt streptokokker, så vet ikke hvordan det kjennes ut. Men har hatt halsbetennelse flere ganger. Men aldri har det vært så ille som nå! Halsen er naturligvis vond, men det samme er nakken, i tillegg til at jeg har vondt i ørene pga. halsvondet. Går stort sett med dotter i ørene, kjenner jeg. I dag har jeg fått en dundrende hodepine. Har hatt feber av og på hele tiden.

Men jeg hoster ikke. Så kan vel ikke være influensa heller.

Begynte å få vondt i halsen forrige helg, så det betyr at i løpet av 1 uke, er jeg kun blitt verre og verre. Er sengeliggende, og har null energi! Vil så gjerne på jobb i morgen, men er ikke sikker på om det er så lurt.

Er dette bare en halsbetennelse? Noen som har hatt en så ille halsbetennelse før?

Om det hadde vært streptokokker hadde du fått utslag nå når du har gått med det en stund. Det er nok bare en hard halsbetennelse! :/ God bedring!

Snuppa hadde crp på 90 med sin nylig avslutta halsbetennelse og da fikk hun ikke i seg noen ting. Fikk apocellin som smaker høggemoticon  av legen og som gikk over i løpet av ca 10 dager.. Hun var ellers i ganske fin form

Det er halsbettenelse om det er streptokokker også. Halsbettenelse kan både være virus og bakterier. Du har sikkert en virusinfeksjon. Halsbettenelse gir røde hovne mandler med hvitt belegg på. Så ikke legen i halsen din??

heidu skrev:
Det er halsbettenelse om det er streptokokker også. Halsbettenelse kan både være virus og bakterier. Du har sikkert en virusinfeksjon. Halsbettenelse gir røde hovne mandler med hvitt belegg på. Så ikke legen i halsen din??

Jo, han så i halsen min veldig kjapt. Nevnte noe om influensa, og at prøven ga ikke utslag på bakteriell infeksjon. Selv ser jeg en hvit prikk på den ene mandelen og en blemme på den andre. Han sa han ikke så noe belegg..

Jeg har jo ikke influensa. Er jo halsen som er vond. Ikke snørrete og ikke hoste.

blessa skrev:

heidu skrev:

Jo, han så i halsen min veldig kjapt. Nevnte noe om influensa, og at prøven ga ikke utslag på bakteriell infeksjon. Selv ser jeg en hvit prikk på den ene mandelen og en blemme på den andre. Han sa han ikke så noe belegg..

Jeg har jo ikke influensa. Er jo halsen som er vond. Ikke snørrete og ikke hoste.

Jeg får byller på mandlene uten å ha streptokokker.. Om det er streptokokker kommer det maaange, og det legger seg et hvitt lag ned i svelget. 

Dü kan jo evt dra på legevakta iløpet av langhelgen og ta en CRP og en halsprøve til da?

Back
Topp