Halsbetennelse uten feber? *nytt som, kjempe glad for svar:)

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Ok. da sjekker vi det imorgen.
Jeg så i halsen hennes igjen. FIkk ikke sett så lenge, men det er tydelig flere små klumper i halsen hennes, ser ikke om de er hvite men de ser lyse ut. Tror som sagt det er hoven men har ALDRI sett i halsen hennes før så det kan godt være helt feil fra min side
Er det vanlig?

[hr] Nå har det vært mye sykespm fra meg for tida. Sambo har hatt influensa+lungebetennelse, jeg har nå bronkitt og kanskje lungebetennelse og nå er det lillesnupp jeg bekymrer meg over.

Hun har i en ukes tid vært veeeeeldig trøtt og sliten etter bhg. i bhg derimot har hun vært i godt humør, og har til tider det hjemme også. Noen ganger har hun spist mye, mens andre ganger gråter hun når vi prøver å gi henne mat. Idag har hun vært kjempe sliten fra hun sto opp fra luren sin, og ved kvelsmaten begynte hun å hyyyyyylskrike når hun skulle få mat. Slutta ikke å skrike før vi satte vekk maten.

Hun tar seg masse i munnen og mot ørene. Men har ikke feber. Våkner ofte om natta og roer seg bare ned om hun får noe å drikke.

Legger til at hun har stopre mandler og har hatt halbetennelse 2 ganger med 1 ukes mellomrom i perioden desember til beg av januar. Ene gangen med høy feber og veldig ille, og andre gangen med feber i en dag og deretter bare sutrete og sliten.

Jeg ble litt bekymra ikveld og la hun ned og kikket med lommelykt i halsen hennes. Det så veldig tett ut som så ut som det var hvite flekker på begge sider nede i halsen. Men hun er jo lita og alt er så lite, så kan godt hende jeg så feil. Hvordan kan man se om det er halsbetennelse?

Kan det være halsbetennelse?? Burde jeg ringe legen eller ikke? Hun pleier ikke å bli frisk av seg selv desverre:(

Ta henne med til legen imorgen og få det sjekka. Jeg har ofte halsbetennelse men sjelden feber.

ORIGINAL: Olive76

Ta henne med til legen imorgen og få det sjekka. Jeg har ofte halsbetennelse men sjelden feber.

Ok. da sjekker vi det imorgen.
Jeg så i halsen hennes igjen. FIkk ikke sett så lenge, men det er tydelig flere små klumper i halsen hennes, ser ikke om de er hvite men de ser lyse ut. Tror som sagt det er hoven men har ALDRI sett i halsen hennes før så det kan godt være helt feil fra min side
Er det vanlig?

Tror du må spørre legen altså. Kjenner min egen hals ganske godt men klarer ikke å se på ungene om det er noe. Har du sett i munnen da? kan jo hende hun har blemmer og derfor nekter å spise og har vondt?
Men halsbetennelse er ikke usannsynlig. man blir veldig trøtt og sliten av det!

ORIGINAL: Olive76

Tror du må spørre legen altså. Kjenner min egen hals ganske godt men klarer ikke å se på ungene om det er noe. Har du sett i munnen da? kan jo hende hun har blemmer og derfor nekter å spise og har vondt?
Men halsbetennelse er ikke usannsynlig. man blir veldig trøtt og sliten av det!

Ser ikke noe blemmer i selve munnen, kun prikker/klumper i halsen. Tenkte først at hun får tenner, men ser ingen antydning til tenner av hevelse, rødhet eller noe.....
Hun har fingeren sin i munnen og gråter/sutrer inni mellom, som hun vil fortelle meg at noe der er vondt. Derfor trodde jeg som sagt først det var tenner....

Får dra til legen. Er bare det at sambo har vært mye syk i den nye jobben sin og nå vært borte i 1 uker pga lungebetennelse. Skal tilbake første dag imorgen. Jeg har bronkitt, kanskje lungebetennelse, er super sliten, bekkenløsning og gravid så orker ikke å styre hjemme med snuppa alene imorgen. Så er litt vanskelg for sambo å bestemme seg å bli hjemme fra jobb imorgen....selv om han det er vitkig for han at Sofie er frisk og blir sjekka av legen selvfølgelig! Ble langt dette[8D]

Jeg er ikke noe feber menneske, men har til jeg fjernet mandlene for 3 år si hatt annenhver måned med halsbetennelse nesten hele livet mitt. Ja du kan ha halsbetennelse uten feber.

Har fått behandling mot det fordet om jeg ikke har hatt feber.

Back
Topp