Halsbetennelse/Streptokokker...???

Mamman til go`jenta!

Elsker forumet
Har hatt vond hals i flere dager og hostet. Isted kom det plutselig en klump baki halsen. Kjennes ut som drøvelen er altfor stor og har problemer med å svelge forbi denne klumpen. Kjenner den beveger seg frem og tilbake hver gang jeg svelger....

Noen som har hatt dette?Fikk litt små panikk her.....[8|] Redd jeg blir mer hoven og ikke klarer å svelge tilslutt... Tatt smertestillende men hjelper ikke....

ingen som har hatt noe sånt?

streptokokker i halsen kjennes ut som kniver i halsen, veldig skarp smerte

ORIGINAL: lille nuppa

Sign.. Det er forferdelig.. Så blir mandlene hvite mener jeg å huske.. Var veldig plaget av det før jeg tok mandlene..[&:]

Edit: Man ser jo fort om mandlene er hovne da.. Hvis det er halsbetennelse man har.

Streptokokker er jævla vondt, du gruer deg til hver gang du skal svelge. Jeg hadde vondt helt bak inn i ørene.

ORIGINAL: lille nuppa

Nei, det er ikke nødvendig, hadde nettopp halsbetennelse med steptokokker, og jeg hadde bare litt vondt når jeg skulle svelge. Men var hos legen av andre grunner og fikk sjekket om det var steptokokker i samme slengen, og det var det!! Slettes ikke kniver, bare ubehag.

Men jeg har også sånn følelse i halsen som TS skriver... Lurer også på hva det kan være!

Kjennes ut som en kjertel som ligger å ruller baki halsen[&:]

Huff da, mulig du kanskje har fått en abcess baki der? Det sykt vondt. Klarer du gape?

Prøv ibux som smertelindring.........

God bedring.

ORIGINAL: Pink Piggy

Huff da, mulig du kanskje har fått en abcess baki der? Det sykt vondt. Klarer du gape?

God bedring.

Klarer å gape.. men å svelge er veldig ubehagelig...

er gravid og kan ikke ta ibux..[:(]

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

ORIGINAL: Pink Piggy

God bedring.

Klarer å gape.. men å svelge er veldig ubehagelig...

er gravid og kan ikke ta ibux..[:(]

Ser nå du er gravid ja....

Er vel ene mandelen som er så hoven og betent som gjør det vondt å svelge? Får ta deg en tur til lege i morgen dersom du ikke blir bedre. God bedring, håper det ordner seg raskt=:)

HAR DET SAMME nå.. 2 ganger på 3 uker[&:]
Fikk faktisk paralgin forte, og fikk beskjed om å ta den sammen med ibux. pluss jeg fikk noe medisin grer som jeg skal ta i 9 dager..

God bedring!

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

Fikk faktisk paralgin forte, og fikk beskjed om å ta den sammen med ibux. pluss jeg fikk noe medisin grer som jeg skal ta i 9 dager..

God bedring!

samme klumpen/helvelse baki?

Se bak i halsen din da om du ser noe?

Jeg hadde halsbyll for noen år siden, da var ene siden opphovna.
Helt pyton, drøvvelen lå oppå mandelen.. full fest i halsen.

Måtte kutte bak for å få ut pusset.

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

God bedring!

samme klumpen/helvelse baki?

ja hovne mandler, med hvite prikker/klumper på..
Bøyde hode og stresset som f med å svelge..

Nå lekte min samboer lege her[8D]lyste meg baki der.... var en hevelse på ene siden av innsiden på halsen mens andre siden var helt fin... så ut som en klump inntil halsveggen(slags forskjølelsessår) sa han.... [:)]

Back
Topp