Halsbetennelse med streptokokker. Hjelp!

abrakad

Forelsket i forumet
Jeg har så vondt jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Var på legevakt lørdag og fikk antibiotika. Tar 4 om dagen. Det blir bare værre! Det har spredd seg til tannkjøtt, baksiden av tunga, innsiden av kjeken. Jeg har ikke spist siden søndag. For et mareritt!
Noen som har noen kjerringråd for å bli kvitt dette fortere? Spiser også paracet og ibux hver 6 time
Spiser hals drops, isbiter, gurgler saltvann, drikker ofte. Prøvd te, suppe osv

Ikke mulighet for at du kanskje burde testet en annen type antibiotika? Da jeg fikk det, så fikk jeg effekt av antibiotika etter andre dagen:)
Vet ikke altså, bare tenker litt nå:)

Siden det er bakterier og ikke virus burde du holde deg helt unna sukker, siden bakteriene nærer seg på det. Honning går fint, og det kan smøre halsen. Naturell yoghurt og sukkerfri is kan være lindrende. Anbefaler å ringe legen, du burde ha blitt bedre til nå. Om du ikke er gravid eller ammer så funker te av salvie bra

Ikke mulighet for at du kanskje burde testet en annen type antibiotika? Da jeg fikk det, så fikk jeg effekt av antibiotika etter andre dagen:)
Vet ikke altså, bare tenker litt nå:)
Har ringt legekontoret idag og spurt om jeg kunne få komme inn på en sjekk, siden det sprer seg så fort. Men fikk beskjed om å bare være tålmodig..
Siden det er bakterier og ikke virus burde du holde deg helt unna sukker, siden bakteriene nærer seg på det. Honning går fint, og det kan smøre halsen. Naturell yoghurt og sukkerfri is kan være lindrende. Anbefaler å ringe legen, du burde ha blitt bedre til nå. Om du ikke er gravid eller ammer så funker te av salvie bra
Jeg får kunn i meg litt vann. Yoghurt har jeg ikke prøvd, det skal jeg få mannen til å kjøpe! Takk for tips

Støtter ho ning, det er bakteriedrepende. Hadde dratt på legevakten jeg.

Back
Topp