Halsbetennelse: jeg blir GAL!

Litamor1107

Forelsket i forumet
Jeg har fått en skikkelig halsbetennelse og er veldig hoven på ene siden i halsen. Det er ikke bakterielt, så ingen antibiotika. Er på sjette dagen nå og det blir bare verre. Føles av og til som om jeg ikke får puste skikkelig, og det er grusomt vondt hele tiden. Paracet hjelper bare litt, så nå lurer jeg på om noen har gode råd??? Jeg holder på å gå fra vettet her.

Stakkars deg! Er bare helt grusomt med halsbetennelse. Jeg pleier å droppe melkeprodukter, sukker og krydder når jeg har skikkelig halsbetennelse. Ellers sutter jeg på isbiter og drikker varm urtete. Mulig det ikke er det beste med varme drikker når man er skikkelig hoven i halsen, men syns det er litt smertestillende. Ellers ville jeg kanskje tatt en sjekk til om du ikke blir bedre. Jeg har opplevd at CRPen ikke slo ut og ble derfor sendt hjem uten noe hjelp. Etter en ukes forverring, så var hele halsen becellet av hvite flekker og fikk da konstatert streptokokker. Da var det så og si ingen utslag på CRPen heller, men fikk antibiotikakur og den tok knekken på det ganske fort. Lykke til!

Har du feber da? I såfall ville jeg testa CRP igjen

Stakkars deg! Er bare helt grusomt med halsbetennelse. Jeg pleier å droppe melkeprodukter, sukker og krydder når jeg har skikkelig halsbetennelse. Ellers sutter jeg på isbiter og drikker varm urtete. Mulig det ikke er det beste med varme drikker når man er skikkelig hoven i halsen, men syns det er litt smertestillende. Ellers ville jeg kanskje tatt en sjekk til om du ikke blir bedre. Jeg har opplevd at CRPen ikke slo ut og ble derfor sendt hjem uten noe hjelp. Etter en ukes forverring, så var hele halsen becellet av hvite flekker og fikk da konstatert streptokokker. Da var det så og si ingen utslag på CRPen heller, men fikk antibiotikakur og den tok knekken på det ganske fort. Lykke til!

Takk for gode råd:) Jeg begynner endelig å bli bedre nå. Søndag var jeg så hoven i halsen at det var vanskelig å puste uten å få klaustrofobi, så i desperasjon sendte jeg fastlegen min en mld og lurte på om det var NOE jeg kunne få. Fikk da resept på en inhalator som skulle redusere hevelsen, men kunne jo ikke hente den før mandag og da var jeg blitt mye bedre. Typisk, men hentet den likevel for å ha hvis dette gjentar seg:)

Back
Topp