Halloween

Mine er enda så små at jeg tror ikke de har fått det med seg, men jeg gir til de som kommer på døra.

Altså, hun feirer jo. I dag kledde hun seg ut og var på halloweenfest, i helga skal vi lage gresskarlykt og bake pai av gresskaret hun maste seg til, og på mandag skal vi se "a nightmare before christmas". Men jeg vil helst ikke at hun skal rundt på dørene til folk. Sistnevnte tror jeg faktisk ikke hun vet om enda, for vi bor et sted uten andre unger, så ingen kommer hit.

Det blir markert på ett eller annet vis enten vi er hjemme eller hun skal ut og gå. Har alltid snop til de som kommer på døra og vi må vist lage gresskar lykt, slik at folk ser at de kan komme hit for snop ;)

Når han blir gammel nok, skal jeg gå sammen med ham (og stå litt i bakgrunnen) om han vil gå. :)

Vi pynter litt i hagen, og gir alltid store pyntede poser med godterier til de som kommer på døren, men i år må vi skru av utelyset, da mini sover. :/
Får ta det igjen til neste år. :)

Ja. Vi skal ha halloweenfest på mandag. Skal pynte stua, ha gresskar på trappen. Og såklart snop til de som ringer på.

Her går alle 3 og det har vi gjort i flere år nå :) Har pyntet trappa litt i dag og blir mer på mandag, og selvfølgelig får barna som ringer på snop :)

I fjor hadde vi et lite halloweenbesøk her hjemme. Gikk ikke, men gav til de som kom. I år skal mini på halloweenfest der de skal gå, så da må vi jo ha godteskålen klar til de kommer :-)

Her gikk vi knask/knep for første gang i fjor, i år blir det ikke noe av pga alle som kler seg ut som killer clowns om dagen.Møter vi på en slik har jeg ødelagt barnet mitt som allerede er livredd for å møte de på skoleveien. (Sett på super nytt)Så i år skal vi gjøre noe hyggelig hjemme, slå av utelyset og kose som en familie :)

Ja de feirer
Og ja, i teorien gir vi.

I praksis er vi ikke hjemme deler av kvelden, da vi møtes hos noen andre spiser og lar ungene gå runde (med voksne på slep, men gravide med bekkenløsning, de som sitter igjen med de som er for små til å gå etc, i praksis egentlig "mødre sitter igjen, og fedre følger barna") og når vi da kommer hjem etter at "byttet" er inspisert og fortært, er det ikke så mange som kommer på dørene her for da er det litt sent. Men våre er små så noen av de eldre er senere enn dem. Vi kjøper nå uansett inn så vi har til de som kommer.

De er så små at de ikke vet hva det er enda. Feirer det dermed ikke.

Skal lage rosenkuler til å gi ut på døra.

Rosenkuler er rosenkål med sjokolade trekk :p ser sikkelig kult ut når de deles i to... koster lite og ansiktutrykkene er så vært det. Men vi gir også noe annet snacks ved sina.;)

Feirer ikke enda, det synes jeg han er for liten til :) (2 år)
Har kjøpt litt godteri som skal stå klart ved døra. Taper ikke på å ha kjøpt inn godteriet selv om det ikke kommer noen, mannen sluker det mer enn gjerne ;)

Back
Topp