Halloween...!

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
Hva har dere planlagt til lørdag??
Det er jo en stor dag for våre håpefulle, og man slipper jo nesten ikke unna i dagens samfunn. Jeg har klart det frem til nå, men i år må jeg altså trå til selv.

Vi skal ha Halloweenfest her hjemme for barna, blir vel 12 barn fra 2-10 år og noen foreldre. Et alternativ til å fly gatelangs ;)

Etter nøye planlegging har ungene kommet frem til, og laget navn på følgene retter:
Vi skal ha pølsemonstere (grillpølser spiddet med spagetti), trollgugge (grønn potetmos) og ekle marker i blodgørr ( blå spagetti i ekstra rød tomatsuppe) til mat.

Så blir det hjerner i saus (gele i former),marker i jord (gelemarker i knust oreo kjeks), monsterbuser (grønt popcorn), mumiemuffins.

Blir også en stor mumiesjokoladekake tenker jeg, om jeg ikke pynter den litt annerledes :)

Det blir fiskedam, stol leken for de store, gjemsel og film.

Dette har altså vært planlagt i nesten en mnd, så dårlig timing av magen og krangle med kynnere akkurat denne uken!

Så koselig det høres ut! Her er vi på langt nær like gjennomførte. :p
Vesla skal på et overnattingsarrangement med klassen fra fredag til lørdag, så henter henne da. Da har vi skjært ut gresskar på torsdagen. Og så pynter vi huset litt på lørdag, lager oransje og sorte makroner, og kler oss ut. Vesla har sikkert noen venninner hun skal gå knask eller knep med, men sambo kommer til å gå sammen med dem/et stykke bak dem. Spørs litt hvor mange og hvem som går sammen. (Hun er mørkredd nemlig, så får ikke gå helt alene enda :p ). Og jeg blir hjemme og deler ut knask til de som måtte komme på døra her! :)

Nei, ikke noe store greier her. Men altså hørtes veldig koselig ut å være hos deg :D

Her feirer vi ingenting. Ikke gir vi noe til naboungene heller. Vi skal på kino og ut og spise i forbindelse med en bursdag så vi orker ikke å styre noe hjemme.

Men alle dere som feirer og sender ungene ut:
Sett på dem refleks!!!!

(Jeg har alltid pleid å gi ut reflekser til ungene som kommer på døra her på Halloween de gangene vi har vært hjemme)

Her feirer vi ingenting. Ikke gir vi noe til naboungene heller. Vi skal på kino og ut og spise i forbindelse med en bursdag så vi orker ikke å styre noe hjemme.

Sett på dem refleks!!!!

(Jeg har alltid pleid å gi ut reflekser til ungene som kommer på døra her på Halloween de gangene vi har vært hjemme)
Refleks skal på, uansett om det ødelegger antrekket! :D

Sett på dem refleks!!!!

Vi har avtale med naboen at vi skal gå over veien og si knask og knep.. gubben løper over med en bolle snop på fredagskvelden sånn at barna får noe. Det er nemlig litt skummelt nedover veien dems, grusvei med trær på hver side og ulike figurer som titter frem bak trærne :D Lightstick armbånd og reflekser er en del av kostymene her, hønemor som man er :P

Er lite fan å la ungene gå å "tigge" på dørene til folk, men det er jo litt av opplevelsen for de, så da har vi fiksa oss en grei deal :)

Ingen planer foreløpig, men hvis vi ikke ordner noe blir nok 6-åringen svært skuffa... Vet ikke om alle i klassen hans feirer det, men hittil har vi ikke feira det. Mulig jeg kjøper noen skumle plastskåler og fyller med godteri, slår av alle lys og gjør det litt skummelt her. Evt hører vi med svigersøs om vi skal finne på noe ilag. Hvis 6-åringen blir invitert til å gå halloween sammen med noen andre, så får han nok bare gjøre det...

Hva har dere planlagt til lørdag??
Det er jo en stor dag for våre håpefulle, og man slipper jo nesten ikke unna i dagens samfunn. Jeg har klart det frem til nå, men i år må jeg altså trå til selv.

Vi skal ha Halloweenfest her hjemme for barna, blir vel 12 barn fra 2-10 år og noen foreldre. Et alternativ til å fly gatelangs ;)

Etter nøye planlegging har ungene kommet frem til, og laget navn på følgene retter:
Vi skal ha pølsemonstere (grillpølser spiddet med spagetti), trollgugge (grønn potetmos) og ekle marker i blodgørr ( blå spagetti i ekstra rød tomatsuppe) til mat.

Så blir det hjerner i saus (gele i former),marker i jord (gelemarker i knust oreo kjeks), monsterbuser (grønt popcorn), mumiemuffins.

Blir også en stor mumiesjokoladekake tenker jeg, om jeg ikke pynter den litt annerledes :)

Det blir fiskedam, stol leken for de store, gjemsel og film.

Dette har altså vært planlagt i nesten en mnd, så dårlig timing av magen og krangle med kynnere akkurat denne uken!
Herlighet, jeg blir så imponert over fantasien din! :D Håper du har noe familie eller venner som kan hjelpe deg med forberedelser og å holde styr på barna nå som formen ikke er helt på topp... ❤️

Kusinen til William er 9 år, så vår lille familie skal gå med deres lille familie i nabolaget til barnas bestemor. Planen er at både voksne og barn/baby skal kle seg ut. Så blir det Halloween fest hos bestemor etterpå. Aner ikke hva de har planlagt der.

Sønnen vår er bare 1 år og forstår jo ikke dette, men kusinen hans gleder seg veldig :)

Har aldri feiret det. Men i år må jeg nok. Siden det er helg og de er 6 år og det blir snakket om på skolen. I barnehagen var det liksom ikke noe de snakket om. Så da gikk det forbi litt i stillhet;) Kanskje vi går knask og knep til svigers og til mine foreldre. Og kanskje til min bror. Ellers lurer eg på å pynte huset litt og se en "skummel" film i lag, med bare stearinlys på :P og tror jeg kopierer dine mat ideer litt ;)

Så gøy!! Jeg vil også feire, men desverre er ikke bonusbarnet hos oss i helgen.. Og siden jeg er gravid blir det ikke voksenfeiring heller.
Får ha litt smågodt til evt skumle barn på døra,med mindre jeg spiser opp godteriet først.. Hehe

Har aldri feiret det. Men i år må jeg nok. Siden det er helg og de er 6 år og det blir snakket om på skolen. I barnehagen var det liksom ikke noe de snakket om. Så da gikk det forbi litt i stillhet;) Kanskje vi går knask og knep til svigers og til mine foreldre. Og kanskje til min bror. Ellers lurer eg på å pynte huset litt og se en "skummel" film i lag, med bare stearinlys på :p og tror jeg kopierer dine mat ideer litt ;)

Det var litt sånn her også, i barnehagen var det ikke mye blest om det og da gikk sendte jeg eldste til min mor, sånn at hun gikk med onkelen som var 14-15 år. Nå som mellomste også har begynt på skolen, slipper jeg liksom ikke unna lengre. Og det er jo litt gøy da, å gjøre litt ut av maten :D
Og siden vi samler smått og stort, kan ikke hele huset være skummelt..men litt kan jo vi gjøre :P

Blir et lite treff med voksne og barn hos oss fra 14/15 til 17. Det serveres pølser, lompe/brød og spøkelsespotetmos. Av erfaring fra tidligere år, spiser barna dårlig når jeg har farget og køddet for mye med maten dems. Så maten holder jeg enkel ;)
Så blir det "jordkake med skjelett oppå" altså langpanne sjokoladekake med en skjelett figur på så det ser ut som den kommer opp av jorda.
Cupcakes med forskjellig halloween tema pynt. Gele i kopper med kryp(gummigodteri) oppi. Halloween frukt.
Masse snop og pynt så kl 17.00 går vi høsteturen med barna :)

Skal skjære ut gresskar i år...vurderer sterkt å prøve meg på pumpkin pai. Noen som har erfaring/smakt dette?

Veldig korslig nabolag å høste i her. De har pyntet husene sine og mange har kledd seg ut selv :)

Blir et lite treff med voksne og barn hos oss fra 14/15 til 17. Det serveres pølser, lompe/brød og spøkelsespotetmos. Av erfaring fra tidligere år, spiser barna dårlig når jeg har farget og køddet for mye med maten dems. Så maten holder jeg enkel ;)
Så blir det "jordkake med skjelett oppå" altså langpanne sjokoladekake med en skjelett figur på så det ser ut som den kommer opp av jorda.
Cupcakes med forskjellig halloween tema pynt. Gele i kopper med kryp(gummigodteri) oppi. Halloween frukt.
Masse snop og pynt så kl 17.00 går vi høsteturen med barna :)

Skal skjære ut gresskar i år...vurderer sterkt å prøve meg på pumpkin pai. Noen som har erfaring/smakt dette?

Veldig korslig nabolag å høste i her. De har pyntet husene sine og mange har kledd seg ut selv :)

Her elsker de fargerik mat, vi har testet det ut i flere uker :P Faktisk, vi har gjort dette sålenge jeg har hatt barn som spiser vanlig mat :P Så jeg veit at det ikke er noe tull, ellers hadde jeg nok gjort litt av begge deler.
Har 3 gresskar som står klare til å skjæres, men innmaten her blir kastet ettersom jeg ikke er flink med gresskar :P

Her elsker de fargerik mat, vi har testet det ut i flere uker :P Faktisk, vi har gjort dette sålenge jeg har hatt barn som spiser vanlig mat :P Så jeg veit at det ikke er noe tull, ellers hadde jeg nok gjort litt av begge deler.
Har 3 gresskar som står klare til å skjæres, men innmaten her blir kastet ettersom jeg ikke er flink med gresskar :P

Deilig med barn som spiser da, min blir så skeptisk av ukjent mat.

Skjærte ut gresskaret isted og det var mye lettere enn jeg trodde. Satt kjernene og innmaten i kjøleskapet og se om jeg lager noe av det imorgen ;)

Så har jeg bestemt meg for å kjøpe tørris til effekter her hjemme :) Gleder meg altså :) :)

Vi skal ut å gå i morgen, bare en liten tur rundt i nabolaget :)

Har kjøpt mange glowsticks for å ha på istede for refleks, da jeg regner med største kommer til å nekte refleks :p Men de synes jo godt de :) også skal jeg ha refleksvest da :)

Vi skal ut å gå i morgen, bare en liten tur rundt i nabolaget :)

Har kjøpt mange glowsticks for å ha på istede for refleks, da jeg regner med største kommer til å nekte refleks :p Men de synes jo godt de :) også skal jeg ha refleksvest da :)

Her også blir det refleksvest på meg. Og slike snap reflekser på snuppa. Slike man slår på håndledd for eksempel så blir de som armebånd.
Tar på slike på armer og ben ;)

Back
Topp