Halloween

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
Hvordan feirer dere Halloween hos dere? Og hvor gamle er barna?

Jeg er i utgangspunktet ikke vært noe fan, men kiddo på 5år har jo fått dette med seg i bhg og vil veldig gjerne gå knask eller knep i dag. Pappa'n sa selvfølgelig ja:)

Så da lurer jeg på hvordan dere pleier å gjøre det, noen fine tradisjoner? :)

Er ikke noe fan av det jeg heller. Men jeg lar ikke være å la barna få gjøre det de vil , så her blir det knask eller knep :) men idag skal hun overnatte hos en venninne, så da går de der :)

Vel, nå er eldste 6år, så er ikke mange årene siden vi begynte smått med en liten markering :p igår var vi på Halloween-fest med klassen, og idag skal vi ta en liten runde i gata med søskenbarnet etter mørkets frembrudd ;) ellers så skal vi tenne lykt både utforbi og pynte litt i vinduet slik at de andre barna ser at her kan de komme :p

Har ikke barn og har aldri feiret halloween selv. Men synes barna skal få lov å kle seg ut å gå knask eller knep. Det er jo bare 1 gang i året :)

Ikke noe fan av denne halloween feiringen. Gikk aldri det selv som barn.
Mine skal ikke gå i år i allefall. ( 4 og 2 ) Men blir vel å ha noe i tilfelle det er noen som kommer på døra. ( Her tar dem ikke hensyn til om lyse på utsia er slått av )

Her er han 4, men jeg har jobbet mot det, for jeg syns egentlig det er en uting.
Men i år har han pratet mye om at barn skal komme hit og få godteri, så da skal vi ha litt godt hvis noen kommer. Men han skal ikke ut og gå selv.
Problemet er bare at det jo ikke er barn her, så jeg må få noen til å kjøre hit, ellers blir han sikkert lei seg:(

Her er mine 7 og 4 og det blir ikke gjort noe stort utav det. Kommer det folk på døra ok, men er ikke sånn jeg gidder å handle inn snop masse godteri for at det kommer barn! Halloween er sikkert kjempe gøy å feiire i USA hvor alle gjør dette men her har vi de gode gamle julebukkene/nyttårsbukkene :-)

Her er mine 7 og 4 og det blir ikke gjort noe stort utav det. Kommer det folk på døra ok, men er ikke sånn jeg gidder å handle inn snop masse godteri for at det kommer barn! Halloween er sikkert kjempe gøy å feiire i USA hvor alle gjør dette men her har vi de gode gamle julebukkene/nyttårsbukkene :-)

Men har ikke Halloween tatt litt over for julebukken? Det føler jeg og derfor blitt mer fokus på Halloween..

Vel, nå er eldste 6år, så er ikke mange årene siden vi begynte smått med en liten markering :p igår var vi på Halloween-fest med klassen, og idag skal vi ta en liten runde i gata med søskenbarnet etter mørkets frembrudd ;) ellers så skal vi tenne lykt både utforbi og pynte litt i vinduet slik at de andre barna ser at her kan de komme :p

Når går dere? Er kl 5 for tidlig?

Men har ikke Halloween tatt litt over for julebukken? Det føler jeg og derfor blitt mer fokus på Halloween..

Her bor vi på et lite sted og har knapt hatt Halloween gjester på besøk, ifjor kom d ingen. Mens julebukkene kommer hvert år! Handler vel mer om hva vi voksene lærer barna :-) Vi går og nyttårsbukk med barna, de synger og får gjerne noe godt eller en klemmentin, de blir strålende fornøyd :-)

Hvordan feirer dere Halloween hos dere? Og hvor gamle er barna?

Jeg er i utgangspunktet ikke vært noe fan, men kiddo på 5år har jo fått dette med seg i bhg og vil veldig gjerne gå knask eller knep i dag. Pappa'n sa selvfølgelig ja:)

Så da lurer jeg på hvordan dere pleier å gjøre det, noen fine tradisjoner? :)
Når vi får tøtta gammel nok. Kunne vi ha tenkt oss å ha et party. Der barn og foreldre kler seg ut og koser seg i stede for å gå ut å tigge.

Liker ikke Halloween.
Kjøpepress, mange som føler seg uttafor, unger som truer til seg godteri (Knask eller knep) og for ikke snakke om de som blir redde. :/

Men jentungen er invitert på noe greier i dag så hun skal få lov å gå. Men jeg liker det ikke. :/

Er ikke noe fan av Halloween egentlig, og det er enda noen år til jeg trenger å tenke så mye på det. Jenta vår er bare 2 år, og skjønner ikke noe av dette enda. Men jeg må vel kjøpe inn litt knask, for det kommer sikkert unger på døra i ettermiddag :p

ImageUploadedByBV Forum1414753061.224399.jpg

Feirer sånn jeg :P ingen barn i hus her og kommer til å ha lyset av ute i kveld.

Datra mi på 9 skal på hallovenn feiring i dag. En fest for unga der d ikkje e lov til å skremme kvarandre. Kjempe kjekt for ungane, å ej slepp at ho masa om å tigge om snop me folk;-)

Back
Topp