HALLOWEEN

Snickers

Gift med forumet
Ja, hva tenker dere om Halloween? Gjør dere noe ut av dagen, eller turer den bare forbi som alle andre dager?

Vi feirer Halloween, kidsa synes det er kjempestas. Vi pynter masse med halloween-pynt, spindelvev o.l. Vi inviterer venner og dekker bord til kidsa med pølse, brus og kake av noe slag. I år tror jeg vi serverer grønn spaghetti, faktisk. Ungene får kle seg ut, og etter maten og litt kakegreier leker barna, springer som gale til døra om det ringer på, å vi voksne snakker å drikker brus å kaffe ;-)
Det er første gang i år at eldsten min skal ringe på dører i gata å knaske eller knepe---hihi ;-)
 
Tidligere har jeg pleid å dra på Halloween party. Kledd meg og og drukket meg dritings ;) Men i år skjer det nok ikke så veldig mye nei...Ungen er liksom forliten til no halloween greier, så vi får vel bare vente på at det skal ringe på døra. Får alltid typen til å kjøpe ekstra masse snop, for det kommer som regel bare par-tre stk på døra. Så da har jeg masse etterpå :p
 

Vi feirer Halloween! Syns det er en flott dag! Vi har alltid laget Halloween party til lillebroren min! Stas!

Snuppa ble trillet i kostyme av gutta i fjor! Og hun skal være med han i år også! 

Pynter verandaen med gresskar slik at ungene i nabolaget vet at de er velkomne her :)

 
Vi feirer ikke akkurat Halloween. Men ved utgangpartiet vårt pynter jeg med gresskar med lys inni og spøkelser som henger på utelampa. Litt artig for de som kommer kledd ut og går "knask eller knep". Ellers så handler jeg inn litt godteri til de barna som banker på. Og jeg pynter også kjøkkenbordet litt, samt henger opp et spøkelse i kjøkkenvinduet. I år har jeg også sendt Halloween kort til familie og venner! 
 
Feirer ikke halloween! Rett og slett fordi jeg ikke liker konseptet med det :)
 


Eldorado skrev:
Feirer ikke halloween! Rett og slett fordi jeg ikke liker konseptet med det :)


Samme her. Men enn om eg ikkje har utelys på osv. Så ringer ungene likevel på. Så eg må ha utedøren oppe og lytte etter om dei kommer, slik at eg kan stoppe dei før dei ringer på. Gir bare beskjed om at eg ikkje feirer halloween. Dei blir alltid paff då. Tar det for gitt at dei skal få godis alltid. Eg ber dei komme tilbake til nyttårsaften.
 
har pleid å kle meg ut å gå på fest...men tviler for at det blir noe av i år.
 Jeg liker halloween..å vil gjøre noe spesielt rundt det, ikke så fan av det at barna går rundt på dørene da å spør om knask eller knep...
 Men tenker at når snuppa blir eldre at vi kan lage til noe gøyalt hjemme med venner, har pr idag ingen andre venner med barn som liker halloween så :P
 Men tenker at i år vi kan skjære ut gresskar å sette ut å kjøpe inn litt godis å bare kose oss :)
 
Mine tanker om det hele er at det har kommet for å blir. Face it! Nå skal min gutt gå ut å ringe på naboenes dører for aller første gang, og jeg er glad for at vi har hatt snop å gi til deres barn som tidligere år har kommet å ringt på hos oss.
Er litt sånn: Jeg kjøper ALLTID lodd av dem som ringer på å selger, for en vakker dag er det mine barn som må rundt å selge ;-)

Dessuten, hva Halloween angår, jeg ser det sånn, jeg; at mine barn ikke vet om annet, slik vi gjør, men for min del er det bare å slenge seg på bølga. Mange som aldri skulle ha mobiltelefon for 15 år siden heller :-P
 
Vi begynte i fjor. Da gikk ungene mine sammen med beybin sine ( med hun og meg seff he he)

I år blir det jo på en mandag så da passer det ikke at de eldste går sammen, siden de bor ett stykke unna hverandre.
Så da skal nok snuppa og ei i klassen gå rundt her tenker jeg. Og da må jeg lage noe snacks! :)
* må bare sjekke om jeg har fri... gulp*

Konseptet? Hvilket konsept? Det er jo en gammel irsk tradisjon som kommer mer og mer til Norge. 
Jeg har også fortalt snuppa mi hvorfor folk går Halloween, så det er ikke bare "en tiggerunde etter snop" for henne... Hun vet godt hva Halloween er ;) 
 
Vi gjør ikke noe ut av det nå, men hvis han har lyst til det på et senere tidspunkt, skal vi selvfølgelig gjøre det. :)
 
Dagen har kommet for å bli og blir mer & mer popuær for hvert år :) 
Så da er det bare å gjøre det beste utav den og kose seg :)
Vi holder hus hos søsteren min der alt er mørkt og skummelt.. levende lys med spindelvev og skummel musikk som går på cd spilleren.. alle er nødt til å kle seg ut :)
Hun lager "ekkel" mat som smaker kjempe godt sånn egentlig.. men ser ekkel ut og vi har dessert og kaffekos mens ungene er ute å går knask eller knep :)
Vi skjærer ut gresskar og setter ut sånn at folk vet de kan komme til oss :) 

Vi lager ei stor bøtte med masse halloween snop som vi går ut med når de ringer på :)

Snuppa var med en tur i fjor men da forstod hun ingenting, i år vet jeg faktisk ikke om jeg skal la henne være med en times tid for hun virker redd for masker.. så tror vi får vente noen år med henne 

 
jeg har bursdag på halloween!! :D hihi.. eller halloween er natt til min bursdag.. 1 november :D så den dagen har alltid blirr feira med utkledning og alkohyler :P men iår trur jeg ikke det blir noe.. eller vi skal på kiel ferja i helgen.. 30 års lag.. og vi er 35stk som drar :D hihi.. blir sikkert ikke noe utkledning! men heisatur blire lett :D utenom han som fyller 30 er vi 3 til i gjengen som skal feire lit :P
 
Kjekt å høre at ikke alle er i mot Halloween!!! For det er såååååååååååå gøy!
 
Jeg har feiret halloween og ikke feiret..
vært på halloween party, men ikke gjort noe hjemme.

Liker ikke kjøpepress konseptet...
er lik der når det gjelder mor/ farsdag, valentines day.

Men når Oliver blir større så blir det vel mer feiring av det :-)
 
Vi gjør nok ikke noe utav halloween dette året. Men i fremtiden kommer vi til å feire halloween, jeg har vertfall ønske om det!   og det er jo sant, det er kommet for å bli!!  det er jo ganske gøy da, med halloween! litt spenning! 
 
Vi har feira Haloween med utkledning og masse alkohol tidligere :) men har ikkje gjort noke etter at vi fikk unger.
synes ho er litt lita enda. men når ho blir større har eg tenkt å lage til ja :)
synes det var en super ide son som du har gjort det Snickers!
Vi har en liten skog rett ved huset, eg har tenkt på å la til et form for "orienteringsløp" der. med masse lykter i trena, alle kler seg ut også går ungene fra post til post der det er en voksen som arrangerer noke.
eks. gir ungene et glass orange punsj fra ei stor jerngryte (utkledd som ei heks) med masse snop ederkopper i..
 
Huset er ferdig pynta---omtrent! Hihi! Kaka som cake-popsa skal lages av er ferdig, så jeg er på god vei ;-)
 
Back
Topp