Halloween

monicabebe

Forumet er livet
Jada...her har jeg forsømt min plikt som mor merker jeg. Er jo ikke helt fan av dette nye konseptet(hva skjedde med julebukk, liksom). MEN, i et borettslag oppi gatra her, så er halloween sååå godt organisert. Der er det alltid lagt til nærmeste lørdag til halloween. Det er mellom kl.18.00-19.00 og da pynter folk inngangspartiene sine og har godteskålene klare. De som ikke vil være med slukker utelampen sin, og da ringer ikke barna på der. Og så er det masse unger ute i gatene og de ringer på dørene. Noen pappaer har tatt helt av og har kledd seg ut og kjører show slik at ungene blir litt skremt de også, hehe.

Maja fikk gå der oppe med noen venner. Og vi som var der ble enige om at vi skal organisere oss slik i borettslaget vårt fra neste år. På den måten ringer ikke ungene på så mange dager. og det er mer moro!

Vi hadde forresten ikke noe kostyme, så Maja hadde et laken med hull til øynene, og tok rollen seriøst der hun ropte "Uhuuuuuuu"

Det høres koselig ut monica - min innstilling er at man kan ikke bli kvitt fenomenet, så da kan man like gjerne omfavne det - og så gjelder det å lære folk "reglene" for at det skal være til forlystelse heller enn forargelse. Her kom det folk på døra både lørdag og i går - og de kom fra midt på dag til de siste som dukket opp i halv-ni-tiden.. jeg hadde ikke lykt på trappa (kan ikke slå av lampa på trappa da, så jeg kan ikke satse på det som regel), men jeg hadde heldigvis kjøpt en pose karameller

Jeg liker ikke Halloween, men har jo også innsett at skikken er kommet for å bli dessverre.. Så jeg skal "herme" etter ei jeg jobba sammen med.. De arrangerte Halloween-fest for alle barna i gata, og gjorde en del ut av det med leking etc.. På den måten visste de hvor barna var og fikk styrt det sinnsyke inntaket av godteri...[;)]

ORIGINAL: SuperBerta

Jeg liker ikke Halloween, men har jo også innsett at skikken er kommet for å bli dessverre.. Så jeg skal "herme" etter ei jeg jobba sammen med.. De arrangerte Halloween-fest for alle barna i gata, og gjorde en del ut av det med leking etc.. På den måten visste de hvor barna var og fikk styrt det sinnsyke inntaket av godteri...[;)]

Hørtes ut som en fin ting å gjøre[:)]

Back
Topp