Halloween - kjøreregler knask eller knep

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
I morgen er det halloween og mange barn skal du å gå "knask eller knep", da er det noen viktige kjøreregler å huske på

1. Ikke besøk hus det utelyset er slått av
2. Ikke gå etter kl 21
3. Følg barna, få oppfører seg ufint mot barna dersom en voksen er med
4. Store barn skal ikke skremme de små
5. La ikke små barn åpne døren da de kan bli skremt
6. Ingen knep om det er tomt for godter
7. Bruk refleks
8. Og ikke minst, ha det gøy og kos dere :)

Hvordan mener du at det bør gjøres i blokk? Vi har 2 små og en grusom ringeklokke som vekker ungene, og ingen mulighet til å skru av utelyset. Jeg er bare litt desperat etter tips til hvordan unngå å vekke ungene.

Hvordan mener du at det bør gjøres i blokk? Vi har 2 små og en grusom ringeklokke som vekker ungene, og ingen mulighet til å skru av utelyset. Jeg er bare litt desperat etter tips til hvordan unngå å vekke ungene.
Kobl ut ringeklokka, går det?

Vi er i samme situasjon. Tenkte å henge opp lapp på utsiden om at de ikke trenger å ringe på, og sette frem en kurv med innpakket godis i en bolle (kanskje pynte rundt med) og skrive at det er selvbetjening (og kanskje at de kan ta to ting hver slik at det er nok til alle). Vet ikke om det funker, men verdt et forsøk

Sette ut en bolle med godteri og slukke lys i leilighet

Du kan klistre på en lappe på dørklokka hvor det står at 'barn sover, ikke ring på'? Det kommer jeg til å gjøre ihvertfall. :P

Om ringeklokka går på strøm og du er redd en lapp ikke holder så ta sikringen i gangen

Sett en tape over ringeapparatet og skriv en lapp med barn som sover e.l.

Jeg blir så forbanna lei av alle "slå av utelyset".

1. Som ikke feirende av Halloween er det ikke mitt ansvar å vise det.
De som ønsker å feire og vil bruke penger på dette bør symbolisere dette med pynt/lykter. Det er derfor de er der blant annet.
2. Utelyset er der for folks sikkerhet i mørket ikke for å signalisere at man tar i mot besøk.
3. Jeg kan ikke slå av mitt av flere årsaker. Det styres av sensorer fra et sted i huset jeg ikke har tilgang.
Og tilbake til punkt 2. Jeg trenger utelyset mitt hvis jeg må gå ut.

Lapp på døra har ikke blitt respektert tidligere og jeg har fått mine barn skremt. :mad:

I år er det ekstra krise siden jeg er høygravid og kan risikere å måtte reise fra barna mine og toåringen kjenner ikke barnevakten spesielt godt ettersom vi ikke har noen som regelmessig kan passe barna.

Så jeg synes det er på hly tud Haloweenfolket tilpasser seg og slutter å gneldre om at vi andre kan ta oss en bolle.
Deres aktiviteter, deres ansvar, ikke vårt. Ren logikk!

De som ønsker å feire og vil bruke penger på dette bør symbolisere dette med pynt/lykter. Det er derfor de er der blant annet.
2. Utelyset er der for folks sikkerhet i mørket ikke for å signalisere at man tar i mot besøk.
3. Jeg kan ikke slå av mitt av flere årsaker. Det styres av sensorer fra et sted i huset jeg ikke har tilgang.

Lapp på døra har ikke blitt respektert tidligere og jeg har fått mine barn skremt. :mad:

I år er det ekstra krise siden jeg er høygravid og kan risikere å måtte reise fra barna mine og toåringen kjenner ikke barnevakten spesielt godt ettersom vi ikke har noen som regelmessig kan passe barna.

Så jeg synes det er på hly tud Haloweenfolket tilpasser seg og slutter å gneldre om at vi andre kan ta oss en bolle.

Så enig!
Her forblir utelyset på! Ikke at det kommer noen hit, men likevel.

Jeg er enig, og trodde "kjørereglen" var kun gå til hus som er pyntet, altså som har noe mer enn vanlig belysning på... tror d var mamma som snakka om noe sånnt...

Sette ut en bolle med godteri og slukke lys i leilighet
Men man skal vel ikke sitte i mørket på Halloween bare fordi man bor i blokk?
Hvis jeg forsto deg rett og man skal slukke alt lyset i leiligheten så det ikke synes at man er hjemme?

Men man skal vel ikke sitte i mørket på Halloween bare fordi man bor i blokk?
Hvis jeg forsto deg rett og man skal slukke alt lyset i leiligheten så det ikke synes at man er hjemme?
Kan vel ha på lys der man oppholder seg?Det er det vi pleier hvertfall til vanlig.

Jeg er enig, og trodde "kjørereglen" var kun gå til hus som er pyntet, altså som har noe mer enn vanlig belysning på... tror d var mamma som snakka om noe sånnt...
De dleste setter ut kubbelys i wn lykt og dit kan man gå

Har slått av utelyset og låst døra :)

Her fikk vi barn på døra også i år (uten følge) og alle var under skolealder og hadde ikke kunnet lese lapp om å ikke banke på.

Det er skikkelig kjipt å avvise de, men de gikk pent videre.
Så det var brukt MYE penger på kostymer. :/

Back
Topp