Halloween er jo en mandag i år.

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Hvordan gjøres dette?

Dere som lager fester, er det på mandagen, eller fredag eller lørdag i forkant?

For man arrangerer vel ikke fester og sånn i uka når det er skole dagen etter?
Særlig med tanke på de yngste skolebarna.

Last edited:
Man kan jo fint ha en Halloweenfest lørdagen, men om man skal gå på dørene til folk gjør man det på mandagen.

Hmmm... Mandag er dobbel trening for begge ungene så da vet jeg ikke helt hva vi gjør. Får høre litt rundt med de andre foreldrene rundt her hva de skal gjøre. Men festen Snuppa skal ha blir nok på lørdagen før da tror jeg. men er det "lov" å gå knask eller knep en annen dag enn akkurat på Halloween?

Dørene = mandag!

Fest privat når det passer for den enkelte.

Hmmm... Mandag er dobbel trening for begge ungene så da vet jeg ikke helt hva vi gjør. Får høre litt rundt med de andre foreldrene rundt her hva de skal gjøre. Men festen Snuppa skal ha blir nok på lørdagen før da tror jeg. men er det "lov" å gå knask eller knep en annen dag enn akkurat på Halloween?
Nei er ikke det :)

"Halloweenfest" med jentene i klassen her (1.kl) Blir tredje året nå. Fra ca 16-18 og så går vi på dørene etter det. På selve dagen.

Her er det halloweenklubb på den nærmeste fredagen. Veldig greit, så slipper vi tenke på å arrangere noe alternativt.

Last edited:
Private fester kan jo has lørdag eller søndag, men knask eller knep MÅ foregå mandagen!

Min tredjklassing har aktivitet mandagen, men denne får han lov til å skippe om han vil for å gå knask eller knep med kompiser.

Bursdager feires jo ofte på ukedager, så hvorfor ikke Halloweenfest på en hvilken som helst ukedag? Ville nok selv valgt å eventuelt arrangert på en fredag eller lørdag, men å gå "knask eller knep" fra dør til dør skjer kun på selve dagen:)

Bursdager feires jo ofte på ukedager, så hvorfor ikke Halloweenfest på en hvilken som helst ukedag? Ville nok selv valgt å eventuelt arrangert på en fredag eller lørdag, men å gå "knask eller knep" fra dør til dør skjer kun på selve dagen:)
Jeg synes bursdager i ukedagene er litt for mye og jeg da :-P
Hvilket klokkeslett ville du hatt halloween for 7-åringen i ukedagene?

Synes det er nok for de minste å være på skolen og Sfo hele dagen, hjem for å gjøre lekser, bursdag og så kommer man for sent i seng i fht når man må opp dagen etter ;-)
Og så har man kanskje en aktivitet i tillegg i uka. Han her takler det ikke så godt, men han drar jo i bursdag i uka. Men jeg liker det ikke :-P
Vi har alltid lagt bursdager til helga. Aldri vært noe problem at unger ikke kommer selv om det er en søndag.

Men nå er vi kanskje en familie som ikke har altfor mye planer hver eneste dag eller helg, og som liker å ta livet med ro uten store utflukter hele tiden. Som jeg har inntrykk av at veldig mange har ;-)

Jeg synes bursdager i ukedagene er litt for mye og jeg da :-P
Hvilket klokkeslett ville du hatt halloween for 7-åringen i ukedagene?

Synes det er nok for de minste å være på skolen og Sfo hele dagen, hjem for å gjøre lekser, bursdag og så kommer man for sent i seng i fht når man må opp dagen etter ;-)
Og så har man kanskje en aktivitet i tillegg i uka. Han her takler det ikke så godt, men han drar jo i bursdag i uka. Men jeg liker det ikke :-P
Vi har alltid lagt bursdager til helga. Aldri vært noe problem at unger ikke kommer selv om det er en søndag.

Men nå er vi kanskje en familie som ikke har altfor mye planer hver eneste dag eller helg, og som liker å ta livet med ro uten store utflukter hele tiden. Som jeg har inntrykk av at veldig mange har ;-)
Er helt enig med deg at feiringer og slikt er foretrukket i helgene:)
Men passende tidspunkt for 7-åringen på en vanlig ukedag, tenker jeg sånn 17-19 (også typisk bursdagstid for dem som feirer i ukedagene). Uansett ikke aktuelt her, da jeg ikke er særlig fan av Halloween. Barna får kle seg ut å gå fra dør til dør om de ønsker det, men innetider og leggetid opprettholdes som vanlig og mesteparten av godteriet må spares til helg..
Har sjeldent store planer vi også, og er veldig hjemmekjær:p Er ikke særlig fan av å ha tettpakket ukeplan og farting hit og dit..

Voksen fest nærmeste lørdag, barnefest på mandag :)

Ville feiret det lørdag før jeg men bare feiret det en gang tidligere

Det feires på mandag.

Nei, men æsj.. :o
Jeg og dattera bruker "feire" med en skumlere barnefilm, kle oss ut og spise godis.. men.. Hun har jo turning på mandager! Tror vi forflytter greia vår til lørdag eller søndag..

Back
Topp