Halloween.. Er det virkelig kommet til dette??

*Smula*

Gift med forumet
Mener ikke å støte noen nå, vet det er flere her inne som har et annet syn på dette enn meg.

Men - JEG har ikke kjøpt inn en eneste snopeting til denne helga. Jeg har ikke pynta, har ikke kjøpt kostyme til småen og jeg har iallefall ikke snakket med han om halloween og løpt rundt og tigga snop hos naboene.
Vi har heldigvis ikke hatt noe besøk på døren denne helgen, så det har ikke vært noe problem, men jeg hadde ikke gitt dem noe om de hadde kommet heller.. Hvis ikke det var ungene til Monica (fjerdemam) som hadde tatt turen ned i bakken heheh!

Men, er det blitt så gale nå?? At man faktisk må bunkre opp på snop for å gi små barn som skal tigge?
Julebukk, eller nyttårsbukk som det heter her i Bergen, er liksom en ting. Det er jo en gammel tradisjon og da har man jo alltid kaker, klementiner eller julesnop liggende - men nå må man jo faktisk kjøpe inn bare fordi handelsstanden vil tjene mer penger..

Jeg blir litt engasjert..

Her har vi heller ikke handlet inn godteri, eller kostyme til minstemann!
Han er ikke så stor uansett at han skjønner hva halloween er enda. noe som er like greit spør du meg!

Kunne ikke vært mer enig med deg,så vi dro på besøk til farfar i dag vi, bare for å komme oss ut[8D]

Her går vi ikke halloween. Jeg syns det er noe tull. Vi kjøper bare godteri til ungene våre. Vi bor så avsides at det kommer ingen unger her, men hadde ikke gjort noe annerledes hadde vi bodd en annen plass. Ungene spurte jo om det, men var helt greit når de fikk masse godteri av oss. Koste oss så igår kveld.
Så du artikkelen i aftenposten(?) om hvor feil "vi" feirer halloween.

Ungene skal heller få lov til å gå julebukk, det er noe helt annet. Da går de rundt og synger for folk, og det er jo en tradisjon med det her.
Nei, jeg er helt enig med deg!!!

ORIGINAL: Fruktfat

Her har vi heller ikke handlet inn godteri, eller kostyme til minstemann!
Han er ikke så stor uansett at han skjønner hva halloween er enda. noe som er like greit spør du meg!

sign

Liker halloween jeg!![:)] Men d gjorde ikke Lea[;)] "Domme trollan!!!"[8D]
Hær kom d mange unger på døra[:D] Noen søte og noen skummle.
D er o ingen regel som sier at vi må gi dem godis[;)]
Julebukk er jo så å si glemt,så jeg ønsker halloween velkommen til Norge[:D]

ORIGINAL: Kisse85

Liker halloween jeg!![:)] Men d gjorde ikke Lea[;)] "Domme trollan!!!"[8D]
Hær kom d mange unger på døra[:D] Noen søte og noen skummle.
D er o ingen regel som sier at vi må gi dem godis[;)]
Julebukk er jo så å si glemt,så jeg ønsker halloween velkommen til Norge[:D]

Enig med deg! Det er moro for ungene som får kle seg ut og gjøre noe "nytt" i hverdagen. Og jeg syns det er artig å se hvor kreative mange unger kan være. Vi fikk besøk av noen artige troll, og vi syns det var kjempestas [:D]
Halloween er nok kommet for å bli her i landet, så vi får nå gjøre det beste ut av det. :)

Jeg var enig med dere øverst helt til lørdag. Hehe [:D]
Søskenbarna til Olai på 3 og 5 år lurte på om Olai hadde lyst til å gå sammen med dem og andre barn i hjembygda mi. Jeg, broren min og svigerinnen min ble med dem rundt, og det var jo sååå koselig! Olai fikk hilse på alle gamlenaboene mine, få litt godteri i gresskaret sitt og skikkelig kose seg sammen med de andre barna. [:)] Kanskje annerledes for dere som bor i byer og slikt? Da kjenner man jo kanskje ikke de som bor rundt en. 

jeg har egentlig ikke hatt noe forhold til halloween før, verken negativt eller positivt. men i går ble vi bedt til en av naboene her på halloween fest! jeg hadde ikke kjøpt inn noe il julie, så jeg kledde henne ut som prinsesse og hun fikk låne en kurv til bøtte. og det var faktisk kjempestas!!
Vi var 4 nabopar med barn, og de største barna hadde pyntet så fint! de hadde skåret ut gresskar og laga masse hjemmelaget pynt!

Vi fikk gresskar-suppe med foccasia brød til middag, mens barna fikk heksefingre (pølser med ketchup), grønne ormer (grønn spagetti) og falggermushjerne (popcorn med rød konditor farge). til dessert var det edderkopp gele og gresskar-pai![:)]

etter middag skulla barne og damene gå til noen av naboene (det er bare neon å 20 hus her). julie skjønte nok ikke så mye av det, men ettersom de store ungene ble mer og mer gira løp hun også etter og syns det var veldig stas og rope knask eller knep! Hun har fakstisk sunget knasp eller knep i hele dag[:)]

så etter i går liker jeg virkelig halloween jeg[:)] håper vi klarer å lage dette til en fast tradisjon!

Har ingenting imot det jeg.. det eneste jeg kan komme på er at det er mye koseligere med julebukk, fordi da synger barna og gjør litt ut av det istedet for å bare si knask eller knep. Kommer til å dryge det lenge med å gå, men den dagen hun vil gå så skal hun selvfølgelig få lov til å gå på halloween. jeg kjøpte ikke inn noe ekstra godteri, men vi fikk besøk av 1 (!!!) unge [:D] (bor ikke særlig sentralt, hehe) og hun fikk det som vi hadde, for "litt" snop blir det alltids kjøpt inn til helgen [;)]

er ikke værre enn å la være å gi eller la vær å åpne om man har noe imot det.. hadde vi fått besøk av flere barn så hadde jeg åpnet og gitt til alle, ikke sikkert jeg hadde hatt nok godteri, men det finnes alltids noe man kan gi. kjeks, rosiner, frukt ++

Back
Topp