Hallo!

Lillegumman

Elsker forumet
Hei dere! Tenkte jeg skulle titte innom dette terminforumet, ser at det kan være moro å ha noe å lese på og noen å skrive med når permisjonen setter inn.

Litt om meg selv: jente på 34 år, bor i Oslo, er sykepleier og nå nylig utdannet helsesøster. Er gift og har ei nydelig datter på 3,5 år som gleder seg stort til å bli storesøster! En lillebror ventes 13.september, eller rundt der en plass :)

Lurer på en ting: er det noen som vet om noen sånne energibarer som det IKKE er sjokolade og nøtter i? Jeg leter så etter hva jeg skal ha med meg under fødselen, min erfaring er at noe med høyt energinivå er bra da jeg ikke var spesielt lysten på mat sist gang....

Hei hei =) 
Så spennende med barn nummer to på vei!
Vi venter også nummer to =)

Usikker på slike barer uten nøtter og sjokolade, desverre. 

Vet ikke om noen energibarer, men LoveHearts er laget på druesukker (glukose) som kroppen kan utnytte direkte uten å måtte "bearbeide" det først. Dermed får kroppen raskt utbytte av energien om det var det du var ute etter.

Hei heiSpennende med barn nr 2. Venter selv barn nr 3. Har 2 jenter ifra før og venter nå en liten gutt<3 Har termin 13 september jeg også, men blir nok planlagt KS på meg denne gang grunnet tøff fødsel sist! Skal føde på A-hus! Veit desverre ikke om noen energibar uten sjokolade eller nøtter!

Sukker og druesukker gir energi, men den er nokså kortvarig. 
Jeg tror jeg ville satset på noe som gir energi som varer litt lenger =) 
Og da er f.eks nøtter genialt, men kanskje ikke så greit om man har allergi f.eks...
Hva med å lage hjemmelaget müsli med frø og kjerner og ha i en boks, og tilsette yoghurt?

wasa har noen muslibarer med honning og tørka frukt, de er det ikke nøtter i (er selv allergisk). Du finner dem i knekkebrødhylla på supern! 

Hyggelig å hilse på dere :)

Druesukker brukte jeg sist, var fullstendig høy på det da snuppa endelig var ute. Tenkte jeg skulle ha med det nå også, men kanskje begrense det litt....
Men de knekkebrødsakene var et godt tips! Nøtter er sikkert kjempebra, men det hjelper ikke om man omkommer ved inntak av det....

Tar gjerne i mot flere tips!

Lillegumman skrev:
Hyggelig å hilse på dere :)

Druesukker brukte jeg sist, var fullstendig høy på det da snuppa endelig var ute. Tenkte jeg skulle ha med det nå også, men kanskje begrense det litt....
Men de knekkebrødsakene var et godt tips! Nøtter er sikkert kjempebra, men det hjelper ikke om man omkommer ved inntak av det....

Tar gjerne i mot flere tips!

Ja; frø, kjerner og yoghurt ;)

Velkommen hit :)

Jeg kommer nok til å ta med en banan ihverfall. Sist gang klarte jeg kun å ta en eplebit under hele fødselen, så tviler på at jeg får i meg så mye denne gangen..

Back
Topp