Hallo strikkedamer!

Pompom

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Juligull2021
Klarer jeg å strikke dette her?

IMG_0509.JPG

Jeg har ikke strikket før, annet enn noen lapper på barneskolen for 15-20 år siden. Er dette overkommelig, eller burde jeg prøve meg på noe enklere?
 
er det jakka eller teppet du tenker på?

Pickles oppskrifter er sjeldent vanskelig, så jeg tror jakka er grei!
 
Hvis du ikke hat strikket på så mange år ville jeg tatt noe enklere :) er ikke så vanskelig, men tar veldig tid...
 
Hvis du ikke hat strikket på så mange år ville jeg tatt noe enklere :) er ikke så vanskelig, men tar veldig tid...

Jeg husker ikke hvordan jeg gjør det engang. Jeg har bare veldig lyst til å strikke noe. Har du noe å anbefale meg? Synes det er så vanskelig å se hva som er enkelt. Sikkert fordi jeg bare ser på de fineste tingene [emoji23]
 
Er du veldig motivert så går det nok fint [emoji4] men vær klar over at det kan ta tid [emoji4]
 
Hvis det er lenge siden du strikket sist anbefaler jeg å ikke begynne med et for stort prosjekt med det første. Det kan ta litt motet fra en. Prøv deg på en enkel kyse feks i rillestrikk før du gyver løs på et teppe Da kommer mestringsfølelsen og motivasjonen til større prosjekter
 
Hvis det er lenge siden du strikket sist anbefaler jeg å ikke begynne med et for stort prosjekt med det første. Det kan ta litt motet fra en. Prøv deg på en enkel kyse feks i rillestrikk før du gyver løs på et teppe Da kommer mestringsfølelsen og motivasjonen til større prosjekter

Veeeeldig lenge siden sist. Takk! Okei, kanskje jeg burde finne noe annet. Det teppet var bare så fint [emoji85]
 
Kjenn på det. Jeg trenger utfordringer så om det er for enkelt blir jeg lei.
 
Jeg er ikke så veldig utålmodig, så det går nok fint. Hvor lang tid tror du at det tar?

Hmm.! Vanskelig å si, men kommer litt an på hvor fort du strikker, pinne størrelse osv. Men kanskje 1 måned for nybegynner? [emoji4]

Hvis du liker teppet veldig godt ville jeg ha begynt! Er så mestring når det er ferdig [emoji4]

Eventuelt kan du jo ha små prosjekter innimellom, om du går litt lei [emoji4]
 
Jeg er ikke så veldig utålmodig, så det går nok fint. Hvor lang tid tror du at det tar?


Jeg tipper en måneds tid... bare å hive seg ut i det altså, jeg har gjort det mange ganger :)
 
Takk for svar alle sammen. Etter dere tre siste, begynner jeg å helle litt mot å prøve likevel. Jeg er ikke så opptatt av å få det fortest mulig ferdig, og som BoOojaa sier, så kan jeg jo ha prosjekter innimellom [emoji16] Skal legge ut resultatet her, så får vi se om det blir noe bra [emoji23]
 
Takk for svar alle sammen. Etter dere tre siste, begynner jeg å helle litt mot å prøve likevel. Jeg er ikke så opptatt av å få det fortest mulig ferdig, og som BoOojaa sier, så kan jeg jo ha prosjekter innimellom [emoji16] Skal legge ut resultatet her, så får vi se om det blir noe bra [emoji23]

Kjør på!! Det viktigste uansett er å strikke noe man VIL strikke... uansett størrelse!! Er det noe du vil lage, så kommer motivasjon sammen med progresjonen [emoji4] kjør på og kos deg!!

Del gjerne bilder [emoji2][emoji7]
 
Jeg holder på med en sovedress i rillestrikk. Kjekt når vi får vinterbarn Oppskriften passer godt for nybegynnere så den kan absolutt anbefales! Drakten heter Selmas Sovedrakt og er designet av PetiteKnit
 
Back
Topp