Hallo...hjelp meg litt her

flaks

Blir kjent med forumet
Er en bruker av dette forumet til vanlig, dere kjenner meg godt. Men jeg må være anonym og har opprettet ny bruker.
Ville bare spørre dere om dette?
Legen min sier jeg må gå ned de kiloene jeg gikk opp forrige svangerskap før jeg kan prøve på nytt. Har 12 kg igjen.
Hva mener dere? Det er jo mange som er mye mer overvektig da de blir gravide?
Og ja vi prøver allikevel.
Håper på mange svar. Klem

Eg hadde no 16 kilo igjen etter første mann.. ingen som sa noko på da.. Gravid blei eg no med ein gang og!!

Det er ikke lureri dette her... etterhvert avslører jeg hvem jeg er... men må bare spørre om deres mening.

Hvor lang tid tok det for dere å bli gravide da? Sånn etter fødsel mener jeg? Er ikke så lenge siden vi fikk barn.
Syns det ikke skal være opp til legen å avgjøre dette.

Synes det høres rart ut... mange overvektige som får barn, så om du har noen kilo å gå på, hvorfor skal ikke det gå bra?? Det sies jo at man blir lettere gravid når man ikke er stor, men jeg vet ikke jeg... jeg er 169 cm høy, veier 80 kg og ble gravid på første el etter pilleslutt...

Kjør på du flaks... kanskje dere har flaks??[:D]

Jeg har ikke vert gravid før, men jeg var midt i en slanke periode når jeg ble gravid. Hadde tatt av meg 10 kg, og hadde 10 igjen..[8|] Er nok litt overvektig, men verken legen min eller jordmor har nevnt noe om vekta mi, og jeg har gått opp 8kg etter at jeg ble gravid. 

Eg vil no sei at eg er veldig øvevektig.. blei gravid på første forsøk.. mista når eg var 7 veker på vei.. men blei gravid 2 mnd etterpå..
So eg trur ikkje det har noko å sei!!

Ikke nødvendig det da. Min lege sa at jeg kunne gjøre meg ferdig med graviditeter og så slanke meg. Men det er jo slik at man gjerne ble fortere gravid når man slanket seg. Jeg gik på GR-kurs før da jeg ble gravid med Albert, Hun kurslederen sa og at det var og er tilfelle.

Jeg mener det at for å forvente å bli like tynn som man var før man fikk barn må man jo gå ned kiloene etter hvert barn! det blir jo mye vanskeligere ellers!

Men det er jo ikke noe som tilsier at du ikke kan bli gravid fordet!

Ja det er sant nok. Men jeg skal følge diabetes diett under neste sv.skap og kommer forhåpentligvis ikke til å legge på meg så innmari mye. Og har også tenkt å melde meg på Grete Roede kurs rett etter jeg er ferdig med nestemann. Er jo bare å være obs på vekten, og det man putter i munnen...

det er vel pga at kroppen legger på seg og det som kommer i tillegg når ein går gravid ikkje alltid er like lett å få av alt.
Får ein fleire etter kvarandre utan å gå ned i mellom,så har det ein tendens til å aldri kome av..
og så er det alltid ei belastning for kroppen(indre organ,som t.d hjerte) å gå gravid med overvekt..ikkje berre svforgiftning som kan verte gale da!

Greit det å passe vekta og kva ein putter i seg..men kva med fysisk aktivitet?
Det er minst like viktig det; samsvar mellom det du pUtter inn og det du faktisk forbruker..ikkje berre legge om kosten ein periode!!![;)]

Jeg lurer på hvem du er jeg, siden du sier du er her til vanlig...

samme her siden det har vært to sånne på kort tid nå! Eller...to i dag da!!
Litt merkelig men...

ORIGINAL: ~Nahemah~

Jeg lurer på hvem du er jeg, siden du sier du er her til vanlig...

Samma her

hehe.. eg og.. men eg trur eg vett kin da e!!![:D][:D]

HMMM vett ikkje om eg vil sei da i tilfelle eg tar feil.. men vist dåke lese litt ka personen har skrevet so trur eg dåke og "finne" da ut... hihi!!

12 kg var jo ikke så mye da, det er mange som ikke klarer å miste de kiloene de la på seg i forrige svangerskap.. Så lenge du ikke er sykelig overvektig, slik at det er skikkelig helsefarlig trodde jeg ikke det skulle være noe problem. Så har dere lyst på flere syns jeg dere skal sette i gang. 

Skikkelig spent på hvem du er også

hm..ei som ikkje har fått for så lenge sida...har ein mistanke men..tykte det var litt tidleg da?

aha..nå trur eg har skjønt kvifor flaks må vere anonym og!!!!!

Back
Topp