Hallo fra oss!!

[Malin]

Forumet er livet
Det har vert en hektisk periode i det siste, så jeg har ikke vert så veldig aktiv..!

Håper alle sammen har det bra her inne??[:)]

Jeg var hos jordmor igår.. Fikk ikke særlig mye ut av besøket, da hun ikke verken målte magen eller hørte etter hjertelyden.. Hun var egentlig mest opptatt av at jeg hadde 9-10kg for mye.. Var visst akkurat i grenseland til høy bmi.. Ja jeg er klar over dette, men det svir litt og høre det..

Så jeg gikk rett opp på treningssenteret og meldte meg inn igjen, så skal jeg hvertfall prøve og ikke gå opp for mye i svangerskapet, slik at det blir lettere og gå ned etterpå..

Ellers har vi det kjempebra! Patrick har mye rart for seg, og vil at babyen skal hete Poggis.. haha.. Pent navn [;)] Han fikk for seg i går at "Mamma lukter bæsj, og pappa lukter snop!" Gøy med 2åringer!![;)]

Mannen min skal til Danmark og gå på kurs i 6 mnd fra juni til desember.. Blir spennende og se om han i heletatt rekker fødselen.. Håper virkelig det! Han skal omskolere seg til Kjørelærer. Han er drittlei av jobben sin, og har kommet til et punkt der han ikke gidder det mer... Han har vert kjempeflink og skaffet seg jobb og allting når han er ferdig! Flinke mannen min [:)]

Ellers går alt i ett egentlig, med jobb og familielivet.. Vi har mye og henge fingrene i på jobb, så dagene flyr avgårde!

Nei, nå skal jeg slutte av med maset mitt.. [8D] Får lage frokost til meg og Patrick! Mannen har dratt på jobb, så vi er alene hjemme [:)]

Hurra, for ei koselig jordmor du har da :) :) trodde jobben va å se etter om barnet hadde det bra jeg!
Men men , du tok det nå fint, begynne å trebne å greier, flinke jo, burde slengt meg med på den ja :)

Synes dette var veldig rart .. Jeg har vel ca 20-30 kg for mye og lege og jordmor har aldri nevnt det med ett ord. Hver gang de spør om jeg har noen sykdommer sier jeg at jeg er frisk , men er jo klart svært overvektig , og de sier alltid at det har ingenting å si bortsett fra at eg har litt høyere referanse på blodtrykk. Det er faktisk vanskelig å få de til å ta det med i betraktning. Så synes hun jordmora di er litt rar.
Er jo veldig sunt å trene da , men synes ikke du skal veie ordene hennes for tungt .

Jeg er overvektig og verken lege eller jordmor har nevnt det, jeg har hatt veldig skrekk for at en av de skal nevne det (for som du sier, det svir å høre det allikevel)

Jeg er 1.71 og veide 86 i utgangspunktet, men etter røykeslutt som kom det på tre kilo, og graviditeten (og fire ukers sykmelding) la vel på tre kilo til

Så nå er jeg helt oppi 92 kilo allerede. Bare venter på at det skal bli nevnt *grøss*

Hørtes ikke ut som noen ålreit jordmor du har[:@]
Jeg veier sånn ca 65-70 kg for mye, men det "bryr" ikke jordmor seg noe om. Ho behandler meg med respekt. Hun har selvsagt snakket om at kostholdet mitt er viktig, men det er like viktig for babyen sin del som for min del. Det sier seg selv at kroppen min kan ta stor skade av å legge på seg f.eks 20 kg. Så jeg har fått beskjed om å spise ofte og sunt. Men jordmor har aldri rakket ned på vei pga overvekten min. Ikke legen heller forresten.

Fæl jordmor :O

Da jeg var hos jordmor så veide jeg meg ikke engang... var bare 2timer med koselig samtale og leiting etter hjertelyden...

Poggis var et nyyydelig navn :P om du ikk skal bruke det så stjeler jeg det til min baby :p hihihi

Uff for ei fæl jordmor...[:@] Jeg skal på min første time til jordmor på tirsdag og er veldig redd hun skal henge seg opp i vekta mi.. Min mann har så lyst å være med, og det er jo klart han skal få lov til, men jeg vil ikke at han skal vite hvor mye jeg faktisk veier...(alltid hatt komplekser for dette..desverre) Alle kan jo se at jeg er overvektig (noe jeg alltid har vert). Men å se tallene på vekta sviiir!! Og ja,- jeg har også ALLTID prøvd å gjøre noe med det.. Og veit jo i teorien hvordan det skal gjøres, hehe.. Men,men.. Så lenge jeg er frisk og rask og vekta ikke hindrer meg til noen ting, synes jeg ikke andre trenger å henge seg opp i den[:)]
Eller så synset jeg du er kjempeflink  som har begynnt å trene!![:D] Jeg er veldig glad i å trene sirkeltrening der jeg går. Men har blitt lite med det da jeg har vert konstant kvalm i 3 mnd snart[:'(]
Denne ble visst litt lang,- men måtte bare få litr av med litt frustrasjon på både dine og mine vegene[;)]
Ha en fin dag videre!!!

at det går an, og fra en jordmor?!?
poggis var et stilig navn [:D]
gleder meg til jeg har en 2 åring som er morsomt ærlig og gøyal, selv om et er 2,5 år til [:)]

Ja jeg synes det var litt voldsomt av henne og si det på den måten... Jeg er 171cm og 89kg.. La endel på meg før jeg ble gravid, etter en periode uten mye trening osv.. Men jeg skal nok komme tilbake til normal vekt etter fødselen, ja...[:)]

Jeg har hørt litt forskjellig om henne, at hun er ganske kvass.. Men jeg valgte henne pga hun var med meg i sist fødsel, før vaktskiftet. Så jeg visste på en måte litt hvem hun var.. Skal ikke tilbake til henne før 25 mai da.. hehe[8D]

Ja Poggis er jo et fantastisk navn, unisex og allting!![:D]

God helg søte jenter!!![:)]

Back
Topp