Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: tingeling1
Fritt for å ikke undervise i det!!!![:D][8D] Blir jeg pålagt det så dauer jeg....Jeg som ikke klarer å si vagina en gang, og i alle fall ikke andre ord på det der nede, haha.[:D][8D]
ORIGINAL: Vand
Fritt for å ikke undervise i det!!!![:D][8D] Blir jeg pålagt det så dauer jeg....Jeg som ikke klarer å si vagina en gang, og i alle fall ikke andre ord på det der nede, haha.[:D][8D]
Hva er det som er så flaut?? [8|][8D] Det er jo det mest naturlige tingen i hele verden! [:D]
Jeg hadde pubertetsundervisning for 5.klasse, gutter og jenter delt hver for seg! Og det var så moro! [:D][:D][:D]
ORIGINAL: Vand
Hva er det som er så flaut?? [8|][8D] Det er jo det mest naturlige tingen i hele verden! [:D]
Jeg hadde pubertetsundervisning for 5.klasse, gutter og jenter delt hver for seg! Og det var så moro! [:D][:D][:D]
Jammen det er ikke det at det er så flaut. Det er bare alle de ordene jeg ikke klarer å bruke.... Føler meg ikke vel med å bruke de ordene liksom.....
ORIGINAL: MammaMø og Kråka
Er enig i at seksualundervisningen bør endres, men kanskje (sånn for å være politisk korrekt) bør denne form for undervisning utsettes til elevene har passert den seksuelle lavalder?
...syns forøvrig ikke om å introdusere det for dem for tidlig, for selv om noen relativt få debuterer i veldig lav alder, så debuterer de fleste etter fylte 17 (dvs 2/3 av ungdommene debuterer etter fylte 17..) og da altså etter lavalderen..
Vil ikke at det gjennom undervisningen indirekte skal legges "forventningspress" på ungdommene, for å si det enkelt..
Ellers bør ikke en allmennlærer uten fagfordypning (om så enn bare i naturfag, som er det faget seksualundervisningen er lagt til) stå for en utvidet undervisning, fordi jeg da ikke tror den vil bli kvalitativt bedre... Synest godt skolens helsesøster kan få stå for opplæringen for eksempel. Blant annet på grunn av det med språket, som tingeling1 er inne på.. Er læreren ubekvem med å bruke ordene, så lyser det glatt gjennom til elevene, og med det er undervisningen like negativ som alltid. En helsesøster er nok langt mer dreven i å snakke om sånt som dette, på en fornuftig måte og med de rette ordleggingene [;)] [:)] ..dessuten vil nok elevene føle seg friere til å stille spørsmål til en helsesøster som er mer perifer, enn til læreren som de til stadighet skal måtte se i øynene - og som de av den grunn gjerne ikke vil stille ærlig nysgjerrige spørsmål til om dette temaet.. Det er jo privat. Veldig privat...