Halebeinet

Luskeliten

Flørter med forumet
Er det flere som har problemer med halebeinet? Har vondt både når jeg sitter og ligger . Ikke sett at andre klager over der her inne.

Kjenner det men ikke vondt....enda

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

jeg har store plager med halebeinet, men det hadde jeg også før jeg ble gravid...lurer på om det kan ha skjedd noe i forbindelse med forrige svangerskap/fødsel.....+ noe redusert vekt!!!

Aldri hatt problemer med halebeinet før. Må sitte på pute på jobben, så det er litt vanskelig å holde ting skjult .

I begge mine svangerskap har jeg rundt uke 5-6 hatt fryktelig ont i halebeinet. Max 1.uke heldigvis. Trur d var hormonene som spilte meg et puss.
Fortsetter det hos deg ville jeg spurt etter vanntrening og fysio :)

Jeg hR allerede begynt med behandling his fysio pga bekkenet.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

jeg har store plager med halebeinet, men det hadde jeg også før jeg ble gravid...lurer på om det kan ha skjedd noe i forbindelse med forrige svangerskap/fødsel.....+ noe redusert vekt!!!

Min svigerinne knakk halebeinet under sin første fødsel, og det tok en stund før de fant ut at det hadde skjedd, siden hun var førstegangs og trodde hun skulle ha så vondt etter fødsel! Så det kan jo hende noe sånnt hendte med deg også ?

Første gang jeg er gravid, så det skyldes ikke tidligere fødsler :). Får ta en tur innom lege om det ikke blir bedre.

Min svigerinne knakk halebeinet under sin første fødsel, og det tok en stund før de fant ut at det hadde skjedd, siden hun var førstegangs og trodde hun skulle ha så vondt etter fødsel! Så det kan jo hende noe sånnt hendte med deg også ?

steike! ja, han ville jo gjerne ta røntgen av det, men da var jeg allerede gravid....! håper det går greit med denne fødselen, så skal jeg sjekke det opp når den er over!

Sniker litt her jeg. Vondt i halebeinet kan tyde på bekkenlåsning. Få det sjekket av f.eks. kiropraktor. Mitt halebein ble bristet eller knekt ved første fødsel, hadde jæ... vondt oppi rompa under fødsel. Ingen som forklarte meg hvorfor jeg hadde vondt der. Men fant det ut i ettertid siden jeg hadde vondt i halebeinet i over 7 mndr etter fødsel.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Sniker litt her jeg. Vondt i halebeinet kan tyde på bekkenlåsning. Få det sjekket av f.eks. kiropraktor. Mitt halebein ble bristet eller knekt ved første fødsel, hadde jæ... vondt oppi rompa under fødsel. Ingen som forklarte meg hvorfor jeg hadde vondt der. Men fant det ut i ettertid siden jeg hadde vondt i halebeinet i over 7 mndr etter fødsel.

ok..jeg merket først ordentlig smerte ca 4mnd etter fødsel, jeg...tror kanskje for min del det har en del med at jeg har gått ned ganske mye i vekt, og har veldig mye mindre "polstring", noe som igjen fører til belastning på halebeinet og gjør at det konstant er vondt. men som sagt, legen ville sende meg på røntgen, men ikke nå som jeg er gravid igjen!

Trodde jeg hadde sittet for mye på gulvet jeg, tror ikke jeg hadde veldig vondt like etter fødsel jeg heller. Da var det vel kanskje andre ting som var vondere der nede.
Prøv og få tak i en sånn smultringpute, de har kanskje på Enklere liv...

Jeg sliter veldig med halebeinet, knakk det for fler år siden. Gruer meg veldig til fødselen pga det.

Bor du i Oslo, er det ei fysio på torggata bad som er veldig flink på det området.

Bor i Trøndelag. Får kjøpe meg smultringpute :). Blir det ikke bedre, så får jeg kontakte lege for henvisning til fysio/kiropraktor.

*sniker* jeg er bare 6+3 på vei og har utrolig vondt kun i halebeinet, når jeg sitter lenge i ro. Veldig godt å se at det ikke bare er jeg som har vondt i rumpa! Er barn nr 2 men aldri hatt noe problemer med bekken eller noe før, sist svangerskap var nesten syptomfritt! Lykke til :-)

Jeg fikk også vondt i det området. Jeg hadde bekkenløsning.

Jeg fikk til fysio og bassengtrening i hele svangerskapet.
Så blir det ikke bedre, ta kontakt med lege og få henvisning videre :)

Back
Topp