Halebeinet?

groa

Glad i forumet
Våknet i dag, og hadde så vondt i halebeinet at jeg nesten ikke klarte å sitte. Kan det ha noe med svangerskapet å gjøre??? er 13+2 på vei. Noen som vet noe om dette?
 
Jeg har brukket halebeinet før, og det brakk opp igjen da jeg gikk gravid, uten at jeg gjorde noe spesielt. men det var jo egentlig sent i svangerskapet da..
 
jeg har også vondt i halebeinet, og har lest om flere. garantert noe med svangerskapet å gjøre. klarer nesten ikke sitte eller gå på do etter en dag med sitting på jobb...
 
Takk for respons! [:)] Tror jeg får ta det opp med jordmora til mandag for sikkerhets skyld. God helg alle sammen![:)]
 
Hei
Hadde stadig vekk vondt i halebeinet i mitt forrige svangerskap og ble bare vondere og vondere på slutten, og i følge jordmoren min er det begynnende bekkenløsning. Men jeg tror jeg ville tatt det opp med legen min ved neste besøk.

Mitt tips er å gå en kort tur hver dag og sitte minst mulig og med beina minst mulig i kors...
 
jeg hadde utrolig vondt i halebeinet når jeg var gravid forrige gang, det er skikkelig vondt. det er ikke så mye å gjøre med det heller, men det går nok over skal du se, jeg ble kvitt smertene når jeg hadde født, har begynt å få vondt igjen, men foreløbig er det ikke så ille hedigvis.
 
Jeg har skikkelig vondt i halebeinet mintt, spesielt på kvelden.. Ikke godt altså.
 
Jeg var veldig plaget med halebenet i forrige svangerskap, og har begynt å få det denne gangen også. Gikk til fysioterapitrening forrige ggang pga bekkenløsning. Fysioterapeuten sa at mange gravide er plaget med halebenet, uten at man er helt sikker på hvorfor. En teori er at man en eller annen gang i livet har slått seg der. Jeg slo meg en gang på halebenet da jeg var rundt 10år. Løp rundt juletreet og falt rett på halebenet, kunne nesten ikke sitte resten av jula...

Uansett: Fikk anbefalt å sitte på en "hullepute". Denne lager du selv. Gå på f.eks Hansen og Dysvig og kjøp skumgummi i metervare. Jeg kjøpte 0.5 meter. Madrassen var en meter bred, så jeg fikk delt den på midten ogdå. Slik fikk jeg 2 puter på 50cmX50cm. I midten på puta tegner du en sirkel på 10cm i diameter og skjærer denne ut med tapetkniv e.l. Ha på et putetrekk, og vips har du en pute til å ha på jobb, og en til å ha hjemme. Anbefales.
 
Var hos jordmor i dag, og hun mente det var et tegn på begynnenede bekkenløsnig. Måtte bare ta tiden til hjelp for å se hvordan det utvikler seg.
 
Back
Topp