Hakkende tv kanal

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg prøvde å se kakekrigen i går, men kanalen bare hoppet. Fikk ikke med meg hvem som vant engang. Tok opp reprisen, samme skjedde. Er det kanalen som er problemet, eller er det dekoderen tro?

Hvilken leverandør har du?? Var det bare den kanalen eller sjekket du flere kanaler??

Vi hadde uklart bilde i går kveld. Litt sånn grønn snø på bildet. Har parabol fra Canal digital. Fint bilde i dag :-)

Vi har Canal digital vi også. Jeg vet ikke om det er bare en kanal, tar som regel opp program istedenfor å se dem der og da.

Vi har Canal digital vi også. Jeg vet ikke om det er bare en kanal, tar som regel opp program istedenfor å se dem der og da.
Jeg har hatt det problemet med tv2 på Get boksen. Tror nok det er kanalen og ikke boksen. Hadde problemet en hel uke, men kun på opptak fra tv2. Du får tenke etter om du har merket noe når du sitter og ser vanlig tv?

Jeg har hatt det problemet med tv2 på Get boksen. Tror nok det er kanalen og ikke boksen. Hadde problemet en hel uke, men kun på opptak fra tv2. Du får tenke etter om du har merket noe når du sitter og ser vanlig tv?
Hmmm. Sjekket kanalen før jeg la meg i går, da virket den fin. Men problemet kommer og går så jeg vet ikke om det betyr så mye. Men hele programmet ble ikke tatt opp heller,kutta ut slutten.

FEM har stadig vekk problemer på Altibox også, har alltid en rar stipplet stek langs den øvre kanten på skjermbildet :/

Var det dårlig vær?

Hmmm. Tror ikke det var dårlig vær nei. Satser på at problemet blir fikset og ikke ligger i dekoderen. Jeg må få med meg dagens episode, men er opptatt så den må tas opp. Digger kakekrigen ^^

Her hakker det noe veldig hvis det er dårlig vær. Da må vi av og til ut å rigle litt på kabelen inn til parabolen :P

Vi skrur alltid av og på boksen for å se om det funker.. Vi har problemer med at lyd og bilde ikke henger sammen til tider og da må vi restarte...

Vi skrur alltid av og på boksen for å se om det funker.. Vi har problemer med at lyd og bilde ikke henger sammen til tider og da må vi restarte...
Ja vi må gjøre det titt og ofte her og, for plutselig stopper alt opp. Får prøve å se om det funker.

Hmmm. Sjekket kanalen før jeg la meg i går, da virket den fin. Men problemet kommer og går så jeg vet ikke om det betyr så mye. Men hele programmet ble ikke tatt opp heller,kutta ut slutten.
Følg med litt, test det ut ved å ta opp andre programmer på samme kanal som du kan sammenligne med. Siden programmet ble kuttet så kan det jo hende det er boksen sin skyld. Kanskje den må oppdateres eller byttes.

Følg med litt, test det ut ved å ta opp andre programmer på samme kanal som du kan sammenligne med. Siden programmet ble kuttet så kan det jo hende det er boksen sin skyld. Kanskje den må oppdateres eller byttes.
Den er eldgammel så det hadde ikke vært noe stort sjokk. Men hadde ikke sett for meg at jeg skulle bruke penger på det etter jul :-/

Den er eldgammel så det hadde ikke vært noe stort sjokk. Men hadde ikke sett for meg at jeg skulle bruke penger på det etter jul :-/
Nei, jeg ser den :/ men hvis Canal Digital er sånn nogenlunde lik Get, så skal de enkelt kunne oppdatere software via tlf / chat, og dersom boksen din er ødelagt så skal du få ny. Det er vel oppdatering av boks (f.eks. Til en bedre en) som skal koste. Nå har jeg null erfaring med Canal Digital, men ring dem og hør dersom problemet vedvarer. Det kan jo hende du er heldig og at det bare var kanalen :)

Vi har rikstv men hvis den begynner å hakke her må den skrus av og være av i hvert fall en natt og helst uten strøm. Da er bildet svart når dekoderen skrur seg på men bilder kommer etter en liten stund. Da restarter man visst hele greia. Er visst ikke bra for dekoderen eller kortet hvis det står på for mye/ blir for varmt. Vi hadde mye problemer med det før og spesielt hvis det var for varmt. Det er veldig sensitive saker. Dette er noe vi har hørt fra noen som kan dekodere.

Yay, gårsdagens program var uten hakking :-D Da ser det ut til at det var kanalen som var problemet :-)

Back
Topp