hakk i tanna

*Linn*

Glad i forumet
Lillegutt slo nettopp ut en bit av fortanna si!! Noe som kan gjøres med det, eller må det bare være sånn?

Har alltid hadd litt skrekk for at dette skulle skje, og nå skjedde det. Ble rimelig stygt.. Og sylskarpt.. 

hmm. trur kanskje ville tatt en tlf til en tannlege og hørt...

ja, skal ringe på mandag.
Får bare håpe at tanna ikke blir brun eller begynner å plage lillegutt!

de bruker å la tennene være sånn. er bare melketenner....

ser ofte på barnehage barn at det har brune tenner (døe tenner) eller hakk.
tror tannlegen ser på det, men svært skjeldent dem gjør noe.

Har alltid hatt panikk for at han skal ødelegge tennene sine. Håper så inderlig han ikke får brun tann:/ Huff... Er lenge til han får nye :/ Blææææh... 

ja, der er jeg enig med deg!
det er virkelig ikke pent med brune tenner...
fordelen er jo som oftest at roten er dø, så de har ikke noen smerter fra den tanna.

Jeg vet om tilfeller der tanna har fått et hakk så sylskarpt og spisst at tannlegen har pussan ned litt, så ikke ungen skal bite seg selv og sånt, men ellers lar de nok vær å gjøre noe ja..

Ring tannlegen på mandag. De vil helt sikkert sjekke det.
Og du får også beskjed om å følge med om det dukker opp noe "kviselignende" i tannkjøttet, det kan være betennelse...
De gjør ingenting med tanna så sant det ikke blir infeksjon.

Har vært igjennom det samme med vesla her....Men hun hadde gnagd på ei bok[:-]
Hun hadde ett fall en torsdag...Søndagen ble både tanna og tannkjøttet nede ved ene fortanna blå[&:]
Dagen etter var det borte[&:][:D] .....Og gnagemerker på ei blå bok[;)]
Siden jeg allerede hadde vært i kontakt med tannlege, ba de med komme for en sjekk.

Synd når det skjer...Man vil jo så gjerne at alt skal være i orden med de små...
Heldigvis blir disse tenne byttet ut...Og den trenger heller ikke å bli blå.

[:)]

han her har også hakk i fortanna. ramler jo stadig vekk og har altfor mye rart i munnen når han freser rundt...

Ble ikke gjort noe her.

signer alt over her!!

ORIGINAL: *Linn*

ja, skal ringe på mandag.
Får bare håpe at tanna ikke blir brun eller begynner å plage lillegutt!

Huff ja vi får håpe det ordner seg. et ungepar vi vokste opp med slo ut tenna sine hele tiden,eller biter av de og de fikk svarte tenner[&o]
men det er utrolig hva dissa små tenna tåler også.

Back
Topp