Haiti kanskje?

Trekløveret <3

Forumet er livet
Har vel garantert vært oppe før..men anyway...

Jeg har hatt en opprydning i boden idag og sortert ut massevis av klær fra Amelia, og tenkte jeg kunne gi de bort..tenkte først bare fretex eller noe sånt..Men så kom jeg på Haiti, har de brukt for klær nå kanskje..? Eller er det bare penger..? [8|]

Har tenkt på det samme.
Liiite penger jeg kan gi bort, men har MYE klær både av mine og Amalie sine som står i en søppelsekk og skal gis bort...

Ja, særlig ullklær og tykke vinterdresser...

Nei seriøst, de er nok LITT mer opptatt av mat, rent vann og medisinsk hjelp i første omgng!

De trenge penger nå i første omgang.
Penger te medisinsk utstyr og mat.

ORIGINAL: Maelle

Nei seriøst, de er nok LITT mer opptatt av mat, rent vann og medisinsk hjelp i første omgng!

Ja.. men det kommer en andre omgang og en tredje omgang også der i gården.
De har jo INGENTING.

ORIGINAL: Chantonet

du trenger jo ikke kutte huet av noen som har lyst å hjelpe !

man sender jo klær til afrika også, selv om de sulter.... regner ikke med at de spiser klær!

ts:kanskje du kan høre med røde kors = hjemmeside?

Kutte huet av? [8|]

Blir det bedre om jeg slenger på en sånn --> [:D] sånn--> [:)] eller sånn-->[;)] ?

I første omgang er det penger de trenger, er ikke mange organisasjoner som tar i mot klær o.l nå desverre. Det blir kanskje etterhvert. [:)]

ORIGINAL: StinkiStini

Ja.. men det kommer en andre omgang og en tredje omgang også der i gården.
De har jo INGENTING.

Da kan det jo hende at det blir startet innsamlinger ja, hadde jo vært flott..

Ja, var vel helst vinterdresser og slikt jeg ville sende....søren da gikk ikke det....[&o][8|][8D]

Men seriøst tilbake...så er det liksom klær jeg har å tilby de nå da... Sende mat, vann og medisinsk hjelp kan jeg igrunnen desverre ikke bidra med...[8|]

ORIGINAL: AngelBaby

Ja, var vel helst vinterdresser og slikt jeg ville sende....søren da gikk ikke det....[&o][8|][8D]

Men seriøst tilbake...så er det liksom klær jeg har å tilby de nå da... Sende mat, vann og medisinsk hjelp kan jeg igrunnen desverre ikke bidra med...[8|]

Var "snakk" om det og lenger opp i tråden.. Kansje blir det startet innsamlinger etterhvert når de har fått dekket primærbehovene der nede.. Hadde jo vært flott det..

Du kan jo selga klernå og så senda pengene du får? :)

ORIGINAL: Chantonet

du trenger jo ikke kutte huet av noen som har lyst å hjelpe !

man sender jo klær til afrika også, selv om de sulter.... regner ikke med at de spiser klær!

ts:kanskje du kan høre med røde kors = hjemmeside?

Jepp, takk[:)]

Jeg tror nok de blir glad for klær også!! De trenger jo det meste.. Send det og ha GOD samvittighet for at du faktisk gjør en fantastisk bra ting!!!

MEN, på en annen måte. Du kan nok vente litt med å sende det, for som nevnt over her så er de nok ikke organisert nok til å ta imot det.. MEN de trenger det jo etter hvert!!![;)]

ORIGINAL: Niiiitah87

Du kan jo selga klernå og så senda pengene du får? :)

Nja..men blir liksom ikke mange kronene tenker jeg..[8|] Og et slikt "tiltak" har jeg desverre ikke tid til akkurat nå..[&o] Så tenkte kjær var bedre enn ingenting da, men...får kanskje vare levere de på fretex likevel da....[8|]

Hvis du har mulighet til å oppbevare klærne litt til, så blir det nok aktuelt å sende det nedover om en stund.
Men nå i første omgang er det dessverre penger de trenger..

mennesker dør av mangel på vann, ikke fordi de er nakne. Sånn satt på spissen.. Men på sikt blir det nok veldig aktuelt, da jeg tør å tippe at det vil bli satt opp barnebyer i regi av UNICEF, Redd Barna osv..

Back
Topp