HAHAHAH!

Tjukkaaa

Forumet er livet
Jeg klarte å overse at jeg hadde hele 90 gram sukker igjen som skulle oppi marengsen.... pisket den ferdig og tilsatt bakepulver og cornflakes.... da skjønte jeg at det var mer sukker på bordet igjen[&:][8D]

Jaja, har nå hevet disse inn i ovnen - så får jeg smake på dem ferdig og se om jeg må begynne på nytt igjen[8D] Sliten i hodet i dag kjenner jeg[8D]

hehehe godt det er fler av oss som ikke er helt med[:D] krysser fingrene for at du slipper å begynne på nytt[;)]

Hva er det du lager?????

Spiller ingentrille med sukkeret! Jeg har alltid mindre enn det oppskriften sier! [8D]

Lager marengs: dvs eggehvite og sukker pisket til hvit stiv masse[8D] Jaja det ble ihvertfall hvit stiv masse ut av det - spørs om den ikke bare smaker bedre med "litt" mindre sukker[8D]

var 90 gram av 200 som ikke ble med[8D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Lager marengs: dvs eggehvite og sukker pisket til hvit stiv masse[8D] Jaja det ble ihvertfall hvit stiv masse ut av det - spørs om den ikke bare smaker bedre med "litt" mindre sukker[8D]

lager du bare marengs?? skal du ikke ha noe attåt? [8D] Det kommer til å gå krute godt![:D]

ORIGINAL: Vand

lager du bare marengs?? skal du ikke ha noe attåt? [8D] Det kommer til å gå krute godt![:D]

Haha jo sorry. Det vanlige bare... krem med fersk frukt og snickers/mars/mørk sjokoladeblanding smeltet på toppen[:)]

Haha jo sorry. Det vanlige bare... krem med fersk frukt og snickers/mars/mørk sjokoladeblanding smeltet på toppen[:)]

Du er så islandsk!!![:D][:D] Sånne kaker forbinder jeg med Island!! Nam, nam!!![:D]

Men du? -Knuser du cornflexen litt før du har den i marengsen? Bakte en slik for noen uker siden, men da ble de bare seige. Stod nemlig ingen ting om at de skulle knuses så jeg helte de jo hel oppi!![8D]

ORIGINAL: *MissMe*

Du er så islandsk!!![:D][:D] Sånne kaker forbinder jeg med Island!! Nam, nam!!![:D]

Men du? -Knuser du cornflexen litt før du har den i marengsen? Bakte en slik for noen uker siden, men da ble de bare seige. Stod nemlig ingen ting om at de skulle knuses så jeg helte de jo hel oppi!![8D]

Ja jeg knuste dem[:)] skulle ha rice krispies oppi men butikken hadde ikke... men jeg mener at hvis marengsen får stå så blir de seige uansett, kanskje litt mer sakte enn hvis de er hele... så den skal rett i frysen nå og så blir den spist semi tynet[:D]

Skal se om jeg får knipset bilde av resultatet i dag[:)]. Rakk ikke bli ferdig i går siden jeg glemte å kjøpe fløte...

Men oppskrift er enkelt:
til to marengsbunner tar jeg 3-4 eggehviter og 200 gr sukker. Piskes i maskin i ca 15-20 min. Først piskes eggehvitene så setter du sukkeret oppi, litt om gangen. Den skal være helt hvit og helt stiv.

Så tok jeg denne gang oppi knust kornflakes og halv tskj bakepluver, rørte veldig forsiktig inni massen.

Inn i ovn på 130-150 (kommer an på om du bruker vifte eller ikke) i ca en time, eller til du ser det begynner å danne seg pittesmå sprekk i bunnen. Da slår du av ovnen og lar bunnene ligge der mens ovnen er blitt kald.

pisk fløte, ha opppi skjært frukt, det du liker best. Jeg har kjøpt jordbær, druer og tenkte å ha kanskje litt ananas eller pære... usikker enda.

Smør kremen mellom bunnene.

ta mørk kokesjokolade, snickers og mars og smelt sammen i en kjele, og så hell den over toppen[:D] blir den for tjukk tar du oppi litt fløte for å tynne[:)]

Back
Topp