Haha, må fortelle, fastlege på sitt beste

Verdande

Elsker forumet
Typen har allergi og er vel egentlig 99,9% sikker på at det er laktoseintoleranse. Han må ha mye dyr allergikermat uten melk for å ikke få vondt i magen og måtte sitte på do opptil 6 ganger om dagen[:-]

I dag gikk han til legen da han ønsker en grundig sjekk på det indre systemet for å få bekreftet hva som er galt.
Han ville også ha en erklæring av legen slik at han kan gå til NAV for å få dekket utgiftene som disse matvarene medfører.
En liter melk for ham koster jo nesten 35 kr[8|] Han reagerer virkelig på alt! En sjokoladerute er nok liksom.

Og så svaret han fikk av legen: Spis mer grønnsaker!

Trodde jeg skulle dø av latter når jeg fikk den meldingen[8D] Her kommer en som ikke har hatt et normalt forhold til mat siden barneskolen og ber om en ordentlig sjekk så får han det til svar[:D] Jeg må med hånden på hjertet si at jeg ikke sjønner hvorfor fastlegestudiene tar så lang tid og krever høye karakterer når de er så smarte som så[8D] i tillegg skal de jo ha 270,- for sine fantastiske råd[8D]

Flere med teite fastlegebesøk?[8D]

haha... herlighet.. håper han får bedre hjelp enn som så..

Føler det er veldig mye useriøst her.. Har bare ei venninne som er kjempefornøyd med sin fastlege, men han har jo selvsagt ikke kapasitet til å ta inn flere[8D]

Min fastlege hører heller ikke på meg og sier alltid at det kan ikke være det jeg tror det er, uten å sjekke[8D]
En gang var jeg der med Kjetil og sa at jeg trodde han hadde halsbettennelse.. Fikk til svar at det var det ikke for så små barn får ikke halsbettennelse. Så sa jeg at hun skulle sjekke ham fordeom, og etter mye om og men gjorde hun det til slutt.. Og jo så sannelig hadde han halsbettennelse! Så fikk vi pencilin[;)]

Jeg har hatt lyst til å bytte lenge, men ingen har ledig[:'(]

Det finnes så mye udugelig der ute at jeg spyr..

Jeg hadde en fastlege en gang, som nå jobber på legevakten. Han var så ille at om noe er galt nå så spør jeg likevel hvem som er på vakt på legevakta før vi drar dit.

Jeg hadde utrolig vondt i ryggen for 8 år siden. Gikk til han.. fikk beskjed om at jeg hadde akutt lumbago, men ville bli bra i løpet av et par 3 dager.. etter 4 uker og bare værre gikk jeg tilbake hvor han strøk hånden over ryggen min og sa "Det er ikke rart du har vondt du har ikke svai i ryggen".. Men igjen fikk jeg beskjed om at jeg ville være bra i løpet av en uke.. etter å ha gått noen mnd hvor jeg mista følelsene i beina, hadde kramper etc fikk jeg beskjed om at jeg var for TJUKK! Måtte gå ned i vekt så ville det bli bra.. Da rant det over for meg.. Så jeg bytta fastlege, kom til den mest perfekte legen ever og fant ut at jeg hadde 3 prolapser i korsryggen.

I fjor klarte jeg å miste en q-tips tupp inne i øret. Det hørtes ut som om jeg var under vann og det svei. Dette var på en søndag. Så jeg kjørte til legevakta hvor han selvsagt var.. han titta i øret mitt og sa nei her er det ingenting..
Dagen etter var det fortsatt vondt, hodet verka og jeg hørte ingenting. Dro til legen min som fant et bittelite ullfiber som lå å gnagde på trommehinna. Noe han burde ha sett. Og som kunne fått meg til å miste hørselen om den hadde fått gnage mer.

Så jeg skal heller kjøre til en annen by til legevakta enn å levere bebissen min der med han dusten på vakt.

*hisse seg ned igjen*

Jeg hadde villet funnet en annen fastlege :D

Å fy søren, han var drøy[:-][:-]
Jeg er helt målløs! Jeg hadde aldri følt meg i trygge hender hos han hvertfall!

Godt du fant en annen som fant utav det!
Måtte du operere?

Hehe, er det mulig!?!! [;)]

Fastleger kan jammen meg finne på å si litt av hvert. Har ingen tiltro til noen lenger, etter å ha byttet flere ganger.

De gangene Hedda har vært dårlig, har vi heller reist på Volvat, og fått stjerne-behandling, selv om det koster litt. [:)]

Men fastlegen min skriver ut sykemeldinger og resepter over en lav sko da, (det gjorde den forrige og). Kan bare ringe ned og si hva som feiler meg, også ligger sykemeldingen klar i skranken litt senere på dagen...[8|]

(Ikke at jeg benytter meg av det i tide og utide altså!!)

ORIGINAL: Siri91

Å fy søren, han var drøy[:-][:-]
Jeg er helt målløs! Jeg hadde aldri følt meg i trygge hender hos han hvertfall!

Godt du fant en annen som fant utav det!
Måtte du operere?

Jepp jeg opererte det ene prolapset i 2007. Har fremdeles to sovende, men de plager meg ikke foreløpig. Dog jeg var ødelagt i tiden før operasjonen. Gikk på 30 sterke smertestillende pr dag ala parlagin forte, somadril, largactil som forsterker de andre) voltaren etc. i nesten et halvt år. Jeg opererte på volvat i Oslo hvor kirurgen ble helt satt ut av at jeg fremdeles var oppegående. Det var det største han hadde sett på 2.5cm i diameter på størrelse med en scampi. Det stakk 1,5cm ut av ryggen min heh..

Helt nytt liv i dag, og jeg tror at det at jeg har hatt vondt så lenge gjorde at fødesmertene ikke var så ille

ORIGINAL: the_miss84

Hehe, er det mulig!?!! [;)]

Fastleger kan jammen meg finne på å si litt av hvert. Har ingen tiltro til noen lenger, etter å ha byttet flere ganger.

De gangene Hedda har vært dårlig, har vi heller reist på Volvat, og fått stjerne-behandling, selv om det koster litt. [:)]

Men fastlegen min skriver ut sykemeldinger og resepter over en lav sko da, (det gjorde den forrige og). Kan bare ringe ned og si hva som feiler meg, også ligger sykemeldingen klar i skranken litt senere på dagen...[8|]

(Ikke at jeg benytter meg av det i tide og utide altså!!)

Det synes jeg er skremmende! Å bare skrive ut resepter i hytt og vær! Har en grandtante som har gått på sovetabletter i over 50 år,og hun bruker mye mer enn anbefalt dose! Det er null stress med legen, han skriver bare ny resept[8|]
Jeg synes det er spinnvilt! Dama er jo den junkien! Og at han ikke ser alvoret er til å bli dårlig av. Han har ikke tatt fra henne lappen engang, hun har selv måttet finne ut at hun ikke er i stand til å kjøre lenger. [8|]

Huff, det er jo virkelig drøyt!! [8|][8|]
Man burde nok bli flinkere til å melde fra om dårlige fastleger.

Jeg skulle egentlig melde fra om min forrige, da han ikke fyllte ut helsekortet mitt (da jeg var gravid) på riktig måte, og de rota bort og glemte å ta flere av de obligatoriske blodprøvene. [:@][:@]

Da byttet jeg lege, og gikk til jordmor istedet, som ble skikkelig forbanna på mine vegne!

Back
Topp