Hagen vår er jo ubrukelig!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg gikk ut sammen med vesla i dag, og fant noen sneiper og sånt på baksiden av huset etter snekkerarbeidet vi hadde i vinter, så jeg hentet en pose og begynte å plukke. Mannen og vesla var en runde i går, så jeg forventet ikke å finne så mye egentlig. Neida, halvannen time senere er jeg ødelagt i hofter og nakke, posen ble rett og slett tung å bære til slutt (full av spikre og skruer), og jeg talte over 60 sigarettsneiper. Jeg har nok langt fra fått med alt, selv om spikrene og skruene var gigantiske (flere var lengre enn hånden min), og det var også fullt av skarpe plastbiter. Herregud, vi kan jo ikke klippe plenen når den tid kommer, og tror aldri vesla kommet til å få gå i hagen barbeint mer, så jeg føler jo hagen er ødelagt!

Er det virkelig greit å forlate det slik, og at snekkeren bare slenger de gamle spikrene ned fra taket når de jobber? En storm rev taket av huset vårt i slutten av sept, så det er lagt nytt tak utvendig. Det må da gjøres en liten innsats for å rydde underveis, eller er det virkelig greit å slenge hagen full av tusenvis av spikre og skruer? For ikke å snakke om alle sneipene, både i hagen og i innkjørselen... Æsj! Vet jo at det er en kjent sak at en del snekkere ikke rydder etter seg, men...

Jeg hadde sent en skriftlig klage til firmaet! Det er respektløst og absolutt ikke slik man gjør på andres eiendom.
Spikre vet jeg ikke med da det er fort gjort å miste, men sneiper er uakseptabelt.

Nei, det synes jeg ikke er greit i det hele tatt! Helt greit at man kan miste noen skruer og spiker, det er nok ikke til å unngå. Men det høres jo ut som de har tømt lommene sine omtrent. Og man kaster heller ikke sneiper rundt seg på andre sine private eiendommer. Det er slike håndtverkere som skaper dårlig rykte for hele bransjen.

Jeg ville sendt en klage til firmaet og bedt om en beklagelse og så kunne de fått ryddet opp selv.

Nei det hadde jeg sendt klage på og forlangt at noen kom å fikset! Hive rundt på sneiper og spiker er rett og slett frekt og latskap. At de mister noen spiker fra taket kan nok skje, men ikke en bærepose full.. Hadde tatt kontakt i morgen med det aktuelle firmaet.

Synes ikke det er greit! Snekkere fikset på endeveggene på rekkehusene her for et par år siden, og de røyka så mye at vi kunne ikke ha vinduene oppe, og det var sneiper overalt! Vi klager til styret, og de tok det med firmaet. Så de begynte å røyke et stykke unna husene, og kastet sneiper i egne askebeger. Vi måtte likevel rydde, brukte raker til å dra sammen det verste, og jeg satt på knærne og gikk over kvadrat for kvadrat når været og temperaturen ble bra.
Utrolig kjedelig av håndverkere. Dårlig gjort!

Back
Topp