Jeg gikk ut sammen med vesla i dag, og fant noen sneiper og sånt på baksiden av huset etter snekkerarbeidet vi hadde i vinter, så jeg hentet en pose og begynte å plukke. Mannen og vesla var en runde i går, så jeg forventet ikke å finne så mye egentlig. Neida, halvannen time senere er jeg ødelagt i hofter og nakke, posen ble rett og slett tung å bære til slutt (full av spikre og skruer), og jeg talte over 60 sigarettsneiper. Jeg har nok langt fra fått med alt, selv om spikrene og skruene var gigantiske (flere var lengre enn hånden min), og det var også fullt av skarpe plastbiter. Herregud, vi kan jo ikke klippe plenen når den tid kommer, og tror aldri vesla kommet til å få gå i hagen barbeint mer, så jeg føler jo hagen er ødelagt!
Er det virkelig greit å forlate det slik, og at snekkeren bare slenger de gamle spikrene ned fra taket når de jobber? En storm rev taket av huset vårt i slutten av sept, så det er lagt nytt tak utvendig. Det må da gjøres en liten innsats for å rydde underveis, eller er det virkelig greit å slenge hagen full av tusenvis av spikre og skruer? For ikke å snakke om alle sneipene, både i hagen og i innkjørselen... Æsj! Vet jo at det er en kjent sak at en del snekkere ikke rydder etter seg, men...
Er det virkelig greit å forlate det slik, og at snekkeren bare slenger de gamle spikrene ned fra taket når de jobber? En storm rev taket av huset vårt i slutten av sept, så det er lagt nytt tak utvendig. Det må da gjøres en liten innsats for å rydde underveis, eller er det virkelig greit å slenge hagen full av tusenvis av spikre og skruer? For ikke å snakke om alle sneipene, både i hagen og i innkjørselen... Æsj! Vet jo at det er en kjent sak at en del snekkere ikke rydder etter seg, men...