Hagearbeid i graviditeten

Iceicebaby

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg lurer på deres mening om dette: vi skal ha hekk i hagen og må grave opp en del. Jorden er hard og det vil nok bli harde tak med å tråkke foten på spaden og å spa jorden unna.

Tenker dere at det er ok mtp harde spark på spaden for fosterets del?

Jeg finner ikke noe når man googler, og det eneste som kommer opp er st jorden kan inneholde toxoplasma pga kattebæsj. Men det kan løses med hansker og å vaske hender etterpå.

Da jeg var gravid med forrige, rundt uke 30, gravde vi opp store deler av hagen, med spader. Jeg står mer med begge beina på spaden framfor å tråkke hardt med en, men det er nå smakssak.
Har ikke tenkt over at det skal være noe problem å jobbe i hagen som gravid, så lenge man lytter til kroppen. Jeg tok ofte pauser, satt med ned og hvilte.

Jeg ser ikke problem med å grave litt jord. De sier jo at aktivitet i graviditet er bra. Jeg har en fysisk tung jobb, med tunge løft for eksempel. Det har jo gått bra.
Lytt til kroppen og ta pauser så går nok det nok bra.

Da jeg var gravid med forrige, rundt uke 30, gravde vi opp store deler av hagen, med spader. Jeg står mer med begge beina på spaden framfor å tråkke hardt med en, men det er nå smakssak.
Har ikke tenkt over at det skal være noe problem å jobbe i hagen som gravid, så lenge man lytter til kroppen. Jeg tok ofte pauser, satt med ned og hvilte.
Det var et godt tips å stå på spaden fremfor å tråkke hardt på den. Jeg tester det. Tusen takk!

Jeg ser ikke problem med å grave litt jord. De sier jo at aktivitet i graviditet er bra. Jeg har en fysisk tung jobb, med tunge løft for eksempel. Det har jo gått bra.
Lytt til kroppen og ta pauser så går nok det nok bra.
Veldig godt poeng med fysisk aktivitet. Jeg tester så ser jeg hvordan det føles.

Back
Topp