Haflunds sikkerhet

lena

Elsker forumet
de kommer jeg aldri til å  kjøpe alarmer av...noen jeg kjenner hadde pipebrann natt til påskeaften...
mannen i huset måtte selv ringe brannvesenet da han våknet når kl. var 0630...og da brannvesenet kom så var det så utrolig varmt inne på det ene rommet så hadde det sovet noen der så kunne de ha dødd..det pga gassen som var i pipa dems..

mannen i huset ringte  da sitt sikkerthets firma og spurte hvorfor ikke alarmene i huset hadde utløst seg,som de da skulle ha gjort..
da fikk han beskjed om at de hadde sett på sin terminal at det hadde vært aktivitet i alarmene hele natten,men de regnet med at det ikke var noe farlig...

syntes dette var utrolig dårlig av de som hadde vakt jeg da...her kunne det altså dødd 4 personer uten at noen hadde reagert før det hadde vært for seint..

de kunne iallefall tatt en telefon og spurt om alt var som det skulle...

Ja da er det jo praktisk med alarm...er jo greit at de i det minste ringer huset og snakker med dem som bor der når alarmen går..og hvis ingen tar tlf MÅ de jo sende noen til å sjekke!!!!

Vi har fått telefon så fort det har vært noe vi da... Men det er på alarmen, har aldri slått ut på brannalarmen her før...

Men hvis det slår ut på brannalarmen så begynner det vel å pipe i den sentralen som henger i huset også? Er der vi har fått forvarsel den gangene det har "slått ut" her... Vi hører i alle fall det fra stua.

hos dem skal alarmen slå ut ved gasser,flammer eller røyk...dette er oxo en innbrudsalarm..
men hadde nok ikke stolt  noe særlig på dem etter dette iallefall

What[:@] Ååh, så glad jeg er for at vi takket nei til dem. Vi har et annet selskap, som jeg ikke husker hva heter.

er ikke det eneste uproffe der....[&:] Venter ennå på tlf fra han kællen som skulle fortelle om jeg fikk jobben eller ikke! (såklart vet jeg at jeg ikke fikk jobben, men når man sier at man SKAL ringe og gi svar uansett så gjør man det!!!)
Han sendte mld første dag og hadde en god unnskyldning og sa at han skulle ringe dagen etterpå.. jeg ventet og ventet og til slutt måtte jeg sende mld og får så vite at han hadde hatt det travelt i formiddag (kl var 11 på kvelden når jeg sendte mld). Hele interviewet jeg var på handlet om at solgte man masse alarmer fik man fete bonuser og reiser alle mulige steder..?[8|]

Ellers har familie rundt oss hafslundalarmer og de tuter når de ikke skal og slår seg ikke av når de trykker på det de skal trykke på...
så etter den opplevelsen så har jeg vel egentlig ikke mye trua på de lengere...

Back
Topp