Haff.. jeg blir redd..

~*LilleBlomst*~

Forumet er livet
VIP
Har funnet 2 kuler i hode på gutten min i dag ( har hatt de fra han var født) Men i dag fant jeg tre til.[:(] Jeg er så redd. tenker det værste med en gang.[:(][:(]

Er han forkjølt?
Hovne kjertler?

Ja, han er forkjølet/infeksjon nå.[:(] På 9mnd kontrollen så gikk en lege over, men syns hu gikk over så fort. Så er jeg veldig redd for å "masse" om det til legen også. Redd jeg skal bli sett på som hysterisk.[:(] Har sagt til sambo at jeg er redd det er noe skummelt, men han virker som om han bare feier det unna og sier at det sikkert ikke er noe farlig.[&o]

ORIGINAL: *miss think alot*

Ja, han er forkjølet/infeksjon nå.[:(] På 9mnd kontrollen så gikk en lege over, men syns hu gikk over så fort. Så er jeg veldig redd for å "masse" om det til legen også. Redd jeg skal bli sett på som hysterisk.[:(] Har sagt til sambo at jeg er redd det er noe skummelt, men han virker som om han bare feier det unna og sier at det sikkert ikke er noe farlig.[&o]

Helt vanlig med masse hovne kjertler i hodet/nakke når barn ( og voksne ) er forkjølt eller har infeksjon.

Jeg oppdaget tre kuler i nakken på datteren min for noen mnd siden, og ble HYSTERISK!! ... mildt sakt!
Dro faktisk rett på legevakten, og hun sa at det var ikke noe farlig.. men VELDIG vanlig!
Hun spurte rett ut: Tenker du kreft? For det er det IKKE!

Ring legen imorra om du er usikker, så slipper du tenke på det!
Jeg er helt sikker på at det har sammenheng med infeksjonen [:)]

Stor klem!

Det er helt vanlig at små barn har hovne lymfekjertler i hodet. Min gutt har også det. De er spesielt tydelige under sykdom (forkjølelse, infeksjon..) og så er de hovne veldig lenge. Jeg tror at det kan være tilfellet hos din gutt også :).

Men, jeg forstår at du er redd. Jeg har vært til lege ens ærend for slike kuler selv, og blitt beroliget av legen heldigvis :).

Sjekk med lege hvis du er bekymret [:)] Jeg fant det samme hos min gutt i fjor, og det var lymfekjertler..

hvordan gikk det? sjekket du med lege? [:)] Håper alt gikk greit !

Det er vel bedre å være litt hysterisk enn å ikke være det tenker jeg, om det skulle vise seg å være noe som må fikses på.
Ta en tur til legen igjen du, så slipper du å lure/bekymre deg.

Det er ikke masete å være bekymret, og det er mye bedre å sjekke ting en gang for mye - enn en gang for lite [:)] Ikke vær redd for å være masete eller hysterisk, man må få lov til å bli redd når det gjelder ens egne barn.

Etter at jenta her i huset hadde vannkopper kom det mange lymfekjertler... Hun har mange i hodet og mange i skrittet. Så det er helt vanlig [:)]

Back
Topp