Hadde ikke du blitt en smule irritert hvis...

Hadde ikke brydd meg en plass.

Bryr meg ikke om sånt, og ihvertfall ikke når man ikke har kontakt med vedkommende.
Faktisk heter sønnen vår det samme som en av sine tremenninger - som han aldri har møtt og sikkert ikke kommer til å møte på årevis heller. 
De har ulik stavemåte, bare.

Det hadde IKKE brydd meg. Det er jo fantastisk om flere synes navnet vi har valgt er fint også =) 
Og så lenge det ikke er tettere enn som så ville det ikke hatt noe å si for min del.

nøttelitenItreet skrev:
Hadde ærlig talt ikke brydd meg. Jeg eier ikke navnet, bare fordi barnet mitt heter det.

Akkurat slike ting bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Elsker jo navnene til barna mine, er jo de fineste navnene jeg vet om, så skjønner godt at andre også vil kalle barna sine det. Så hvorfor skulle ikke de få kalle barna sine det de ønsker, bare fordi jeg har "tatt" det navnet? Jeg har ikke enerett på dem.. Synes foreldre kan få kalle barna sine det de ønsker jeg, uten å måtte ta hensyn til hva alle rundt mener =)

Vel,minsten min heter Eirik,fetteren hans heter Erik. Sønnen til en av mine fettere heter Eirik, og sønnen til en kusine av meg heter Eirik....
Så du kan vel si at jeg synes det er idiotisk å henge seg opp i at ungen til en kusine får samme navn som ungen din. (Alle Erik/Eirik her er på samme side av familien!) På min mors side har annenhver genrasjon hett Erik/Eirik siden 1500 tallet. Mamma var den som "ødela" alt, det ble nemlig ikke født noen gutt i hennes genrasjon. Hun er 3 jente som ble født, og alle var sikre på at det var Erik- gardguten-som kom.(Mamma kommer fra en stor gård.) Vel,hun heter Else, som var det nærmeste Erik de kom.... Så min Eirik er oppkalt etter mamma,oldefar,tipp tipp oldefar osv. De andre Eirikene er jo også oppkalt.

Tenk om de hadde lyst på dette navnet før hun ble gravid da? Deres barn er jo ikke født enda og dere har aldri kontakt. Nei, jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet :)

Det er snakk om at tremenningen min skal kalle sin nyfødte datter for det som min datter heter.
Han snakket jeg med sist for, hmmm.... 15 år siden og har sett han to ganger siden den gang uten å snakke med han.
Kunne ikke brydd meg mindre om han kaller henne for navnet til datteren min.

Så lenge det er familiemedlemmer som jeg ikke har noe kontakt med spiller det ingen rolle. 
Hadde nok heller syntes det var rart hvis f.eks Dollface, som jeg har så mye kontakt med, hadde kalt datteren sin for det samme som min datter.

Det er altså JEG som evt. kommer til å "herme" etter navnet. Er kusinen til min kjære som har en datter som heter det. Hun er vel 8 år eller noe. Formulerte meg litt rart kanskje, men spørsmålet skulle formuleres som om du som leser var den som alerede hadde et barn som het la oss si Kari, og så skulle ditt søskenbarn sin baby kalles det samme.
Ser jo at det er jeg som er rar, men jeg vil helst ha et navn ingen jeg/vi kjenner har, men det virker altså heøt umulig denne gangen. Men utfra svarene her så er det ingen andre som kommer til å reagere på det om vi ender med dette navnet hvertfall.

Greven av gral skrev:
Hadde ikke brydd meg. Jeg har ikke enerett på noe navn

Helt enig!!

Back
Topp