Hadde du startproblemer med ammingen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Her fikk ikke lillegutt til å suge ordentlig og fikk ikke tak i brystet, så her ble brystskjold løsningen i 3 uker. Da var gutten blitt sterkere og klarte å suge og få tak i brystet :)

Jeg måtte be om hjelp og veiledning på sykehuset med nr 2. Det var supert å få. De damene kunne noen triks;)

Jenta mi hadde gulsott og var litt lite sugevillig i starten. Hun sovnet fort så jeg måtte gni henne i håndflatene, under føttene og stryke henne på kinnet for å holde henne i gang. Det var et himla styr de første 3-4 ukene, men hun fikk dreisen på sugingen etter hvert :)

Min lille gapte ikke skikkelig så han fikk dårlig tak. Såre brystvorter i 5-6 uker før det ble bra. Dvs gikk bra med den ene etter ca 4,5 uke og da så jeg frem til hver amming på den siden, og gruet meg til neste. Innimellom hadde jeg noe å bite i i starten. Det som holdt meg oppe var at jeg var fast bestemt på å fullamme, så om det gjorde vondt så fikk det bare være. Jeg var veldig glad da det gikk seg til, men jeg hadde holdt ut lenger om det hadde trengtes. :) jeg hadde nok av melk og er veldig takknemlig for at jeg har kunnet amme. :)

Back
Topp