Hadde du spist??? Kyllingvinger

Eg hadde ikkje spist d. Akkurat når d gjelde kjøtt og spesielt kylling så e eg litt forsiktig. 

Cosacita skrev:

Kallenavn ikke valgt skrev:

Cosacita skrev:

Har en pakke med ferdiggrilla krydra kyllingvinger. Lagt i kjøleskap hele tiden, vakuum pakka. Siste forbruksdato 22.06. Hadde du varma de og spist de i kveld?

Så i stuss om jeg bare skal kaste de.....

Er du gravid? Om du er så ville ikke jeg anbefalt det.

Hvis ikke: jeg hadde åpna pakken, lukta, smakt og tatt på. Virker de fine ville jeg kjørt de i meg ;)

Nei, er ikke gravid - 100% sikker på den saken.

Ja, kanskje en god ide og lukte på de og smake. Men lukter ikke kylling høgg uansett..........?

Hehe, godt poeng... :P Men se om de ser fine ut :) Jeg spiser ting selv om de er gått ut på dato.
Datoen er jo ikke alltid 'riktig'. Men egg tar jeg ikke sjansen på da, der går grensen.

Egg hadde 90 dager lenger holdbarhet før Eu reglementet kom til norge.. spå her står eggen leeeenge i kjølekskapet. NORSKE egg vel å meke..

Næ, siste forbruksdag er ikke det samme som "best før".
Hadde spist de om de ble frosset ned før de gikk ut på dato, men ikke i kveld tror jeg. 

fru Tronrud skrev:

Cosacita skrev:

Cosacita skrev:

Har en pakke med ferdiggrilla krydra kyllingvinger. Lagt i kjøleskap hele tiden, vakuum pakka. Siste forbruksdato 22.06. Hadde du varma de og spist de i kveld?

Så i stuss om jeg bare skal kaste de.....

Er du gravid? Om du er så ville ikke jeg anbefalt det.

Hvis ikke: jeg hadde åpna pakken, lukta, smakt og tatt på. Virker de fine ville jeg kjørt de i meg ;)

Nei, er ikke gravid - 100% sikker på den saken.

Ja, kanskje en god ide og lukte på de og smake. Men lukter ikke kylling høgg uansett..........?

Hehe, godt poeng... :P Men se om de ser fine ut :) Jeg spiser ting selv om de er gått ut på dato.
Datoen er jo ikke alltid 'riktig'. Men egg tar jeg ikke sjansen på da, der går grensen.

Egg hadde 90 dager lenger holdbarhet før Eu reglementet kom til norge.. spå her står eggen leeeenge i kjølekskapet. NORSKE egg vel å meke..

Mhm, egg er virkelig mye mer holdbar enn kylling. Og det er lett å sjekke også om man er usikker. Legg eggene i vann. Om de flyter er de dårlige. Pluss at man kjenner det på lukta når egg ikke er spiselige lengre, det er helt tydelig. 

De er FERDIGGRILLET kyllingvinger, alle "farlige" bakterier i kyllingen er drept, så er den vakuumpakket. Jeg hadde ikke hatt problemer med det. Hadde det derimot vært rå kylling hadde jeg vært mer skeptisk. Hadde uansett lukta på det, evt smaktt en liten bit.

Vi spiste kyllingvingene i går. De både lukta og smaka normalt - all den tid de ble fortært

Ingen av oss er til nå blitt syke - gubben og meg som spiste de som kveldsmat.

Back
Topp