Hadde du klart å jobbe som portør, begravelsesagent eller med obduksjon?

Krølla82

Forumet er livet
Ja hadde du klart det? Kjøre døde ned til lik kjelleren, legge døde i kista, kjøre med kista i bilen osv, obdusere døde mennsker. Jeg beundrer virkelig de som har en slik jobb for jeg hadde aldri takla det. Hadde du?

Njaa.. Portør er jo mye annet også, samme med begravelsesagent!
Kan ikke se for meg at jeg hadde trivdes i en jobb med så mye tristhet.. Hadde tatt knekken på meg hver gang en barn var inne i bildet!

Patolog virker jo veldig spennende, men også der ville jeg hatt problemer i forhold til barn.. Og avdekke at små barn har blitt mishandlet til døde er mer enn jeg hadde taklet.
I tilegg er det lang og beinhard utdannelse..

ORIGINAL: Cinnamon*

Njaa.. Portør er jo mye annet også, samme med begravelsesagent!
Kan ikke se for meg at jeg hadde trivdes i en jobb med så mye tristhet.. Hadde tatt knekken på meg hver gang en barn var inne i bildet!

Patolog virker jo veldig spennende, men også der ville jeg hatt problemer i forhold til barn.. Og avdekke at små barn har blitt mishandlet til døde er mer enn jeg hadde taklet.
I tilegg er det lang og beinhard utdannelse..

Ja det er all denne tristheten jeg tenker på også. Man møter alltid på tristhet i jobben sin. Og dette med barn er j helt enig i. Derfor stor respekt til de som har slike yrker.

ja det tror jeg faktisk:)

Siden jeg jobber litt på et sykehjem, så hender det at jeg håndterer døde mennesker. Men det er litt mer naturlig siden et sykehjem gjerne er "siste stoppested" for pasientene.
Jeg vet ikke hvordan jeg hadde håndtert å jobbe med døden ellers..

Ikke for å være creepy, men jeg har faktisk hatt et stort ønske om å bli gravferdskonsulent, helt siden jeg var lita jente.

Vet egentlig ikke hvorfor, har bare alltid vært sånn.
Fikk "karriere"-ønsket forsterket etter at jeg jobbet i helsevesenet i mange år, og føler at jeg hadde taklet det helt fint.

Kanskje en gang i fremtiden, når jeg er lei av Kiwi.

Har ei venninne som har ønsket å bli begravelsesagent siden barneskolen[&:]
Hun er helt normal også,hun synes døden er utrolig facinerende.

ORIGINAL: YsePyse

Absolutt ikke!![&:]

Kunne fint jobbet med døde mennesker, feks patolog, obdusent, rettsmedisiner osv... under utdanningen min var vi ofte på preparatsalen (døde kroppsdeler og kropper) på universitetet i oslo i forbindelse med anatomiundervisningen og undersøkte/trente på dem.. syns det var kjempe spennende.. men hadde nok slitt når det gjelder barn..spesielt etter jeg har blitt mamma..

ORIGINAL: Nozy Rosie

Siden jeg jobber litt på et sykehjem, så hender det at jeg håndterer døde mennesker. Men det er litt mer naturlig siden et sykehjem gjerne er "siste stoppested" for pasientene.
Jeg vet ikke hvordan jeg hadde håndtert å jobbe med døden ellers..

Dette er mye av grunnen til at jeg aldri kunne jobbet på et sykehjem. Rett og slett fordi det som oftest er et siste stoppested.[&:]

Har dissekert døde mennesker under utdannelsen min. Veldig lærerikt.

ORIGINAL: mammahege

Kan jeg spørre hva du er utdannet?

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: mammahege

Kan jeg spørre hva du er utdannet?

Jeg er utdannet fysioterapeut og vi fikk lov til å bruke kroppene og kroppsdelene/hjerne så mye vi ville etter at medisinstudentene hadde åpnet og dissekert kroppene. Det var kun medisinstudenter (og tannlegestudentene tror jeg) som fikk lov til å bruke kniv på kroppene, vi fikk kun lov til å undersøke alt uten å skjære, dvs løfte, bruke pinsett, bøye og tøye osv på kropper og kroppsdelene... studerte funksjon til nervesystem, muskler og skjelett spesielt, samt årer og vener...

Back
Topp