Hadde du forvarsel før fødsel?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Eller skjedde det med et pang? Evt hvordan?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hadde kynnere dagen før som var noe sterkere enn de vanlig. La ikke spesielt merke til kynnerne jeg hadde før, men dagen før jeg fødte var de altså noe sterkere. Ikke vonde men litt plagsomme. ;) Så fikk jeg rier som var litt vonde og ble verre og verre. Til slutt gikk vannet så bar det inn til sykehuset. :)
 
Et pangstart av rier, 70% på 10 min og 29 min etter var Maria født. Spent på hvordan det går nå


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk små rier dagen før som kjentes ut som mensensmerter men kom og gikk og de varte et døgn før vannet gikk :)
 
Sa bare plask da vannet gikk uten forvarsel (jeg reiste meg opp) uke 35. ☺
 
Hadde maserier, kynnere og "menssmerter" jevnlig fra to uker før fødselen, men det som skilte seg dagen fødselen begynte var at det var blod i doskåla på morgenen etter jeg hadde tisset (var vel den såkalte tegningsblødningen). Mensskrampene tok seg opp til rier i løpet av dagen. Vannet gikk i samme øyeblikk jeg håndhilste på jordmor på sykehuset på kvelden :p Hun kom på formiddagen dagen etterpå :)
 
nr1: vannet gikk uten forvarsel
nr2: maserier hver natt i 2-3timer i 2uker før slimproppen gikk og så kom det ueffektiverier og så endte det med fødsel etterhvert :p
 
Vel, nå i ettertid vet jeg at jeg hadde det, men den dagen skjønte jeg jo ikke det.

Burde tatt hintet da jeg ikke kom meg opp av senga om morgenen pga sterke smerter i bekkenet. Så var det alle disse "maseriene/kynnerne" som i grunn sannsynligvis var svake rier gjennom hele dagen.

Så kom riene i 11tiden om kvelden men jeg trodde fremdeles det var maserier/sterke kynnere.
Rier skulle jo være i hele magen og ryggen må vite, ikke bare i nederste del av magen :rolleyes:

Ikke før det tok så tak i ryggen at jeg måtte krøke meg skjønte jeg at det sannynligvis var rier. Og da kom de med 3-4 minutters mellomrom.
 
Hadde sterke kynnere og mageknip. Så gikk slimproppen. Det skjedde på onsdagen før. På torsdagen hadde jeg veldig vondt i hele kroppen og murringer konstant. På natta begynte riene å komme. Fredag morgen satt jeg å tegna sammen med sønnen min. Skulle reise meg opp.. og splæsj, der kom det noe i buksa. Tok det med ro til jeg skulle til jordmor senere på dagen. Ble sendt på sykehuset. Og mens vi kjørte kom riene igjen. På sykehuset ble jeg sjekka. Hadde 3 cm åpning. Men skjedde ikke mere før natt til lørdag. Da gikk resten av vannet og riene kom for fullt. Og vips var fødselen i gang!!
 
Ble satt i gang med ballong kateter, fikk regelmessige sammentrekninger i mage og rygg, hvert 3. min 50 sek varighet, men trodde det var normale smerter i forbindelse med prosedyren og skjønte ikke en gang at det var rier Burde skjønt det, men torte ikke håpe. Skulle jo liksom gjennom modningstabletter, men det ble ikke nødvendig.. De tok vannet og satte på rie drypp da åpningen var 4-5 cm..
 
Her hadde jeg vært på do på natten. Da jeg la meg igjen, fikk jeg en rar følelse, og kjente at det begynte å renne. :p Dant da fort ut at det måtte være vannet som hadde gått. Ringte inn til sykehuset, og fikk beskjed om å komme inn kl. 09.00. Gikk og la meg igjen, og ikke lenge etter startet riene. Kom inn på sykehuet litt før 9, med 4 cm åpning og alt vannet var tydeligvis ikke kommet ut ennå (dette ble tatt litt senere). Endte med hastekeisersnitt da det hele desverre stoppet opp etter nesten et døgn med rier. Skjedde ikke noe da jeg presset med 9/10 cm åpning. Synes det var like greit, da jeg var helt utslitt! Selv om jeg fikk epidural, sluttet den å fungere på høyre side så var ikke mye hvile mellom slaga. :p
 
Den der slimproppen så jeg lilte til.
Tror jeg så en liten del av den, lignet mer på en buse på str med tommelfingerneglen min.

Jeg gikk også på do to ganger iøet av en time,på kvelden. Siste gang var nesten diare.
 
Ingen forvarsel før vannet gikk da jeg stod opp på morgenen. Ingen rier etter vannavgang på morgenen. Litt murringer på natten, men kun 1-2 cm åpning kl 8 morgenen etter så da fikk jeg drypp og 3,5 time senere var babyen ute. Kort, intensiv og bra fødsel.
 
Back
Topp