Hadde du en vanskelig 'koronafødsel'?

Bokorm112233

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen :)
(Sniker fra april)

Dersom du opplevde at fødselen din blei vanskelig/kjip/trist/traumatisk el. som følge av restriksjoner rundt korona - og du har behov for å lufte litt, så har jeg opprettet en egen Facebook-gruppe. Vi er foreløpig en liten gjeng som er medlemmer, og gruppa er ment som en slags støttegruppe og et rom for å dele din historie for å få bearbeidet opplevelsen.

Selv opplevde jeg at barseltiden blei veldig tung og vanskelig fordi partner blei ekskludert i for- og etterkant av fødsel (førstegangs, som endte med akutt ks). Jeg har fått god oppfølging med samtaler med jordmor og helsestasjon, men jeg opplever at det er utrolig godt å bare få 'snakket' med noen som har opplevd lignende ting og veit akkurat hvor skoen trykker. Kanskje har du det på samme måten?

Alle som vil er hjertelig velkommen inn i Facebook-gruppa 'Koronafødslene' på Facebook (ikke et veldig hyggelig navn, kanskje vi endrer navnet til noe bedre etter hvert?). Foreløpig er gruppa søkbar (det kan bli aktuelt å skjule etter hvert hvis vi som medlemmer ønsker det). Pappa, med-mor eller andre berørte er selvfølgelig også velkommen inn i gruppa.

Du er også selvfølgelig velkommen til å dele din historie og/eller synspunkt om koronareglene i denne forumtråden. <3
 
Så bra initiativ
 
Back
Topp