Hadde du blitt sur/lei deg?

MissIndependent

Gift med forumet
La oss si at du har et par søsken,og familien har et veldig godt forhold,dere er en sammenspleiset gjeng som snakker om alt.
En dag snakker du med f.eks pappan din,og du spør hva de skal denne dagen/kvelden,og han svarer litt underslig etter litt stotring at "nei,de har ingen planer"
Foreldrene dine kommer deretter på besøk,og du spør om de kan hjelpe deg med noe praktiske ting i leiligheten.De svarer ja,men du merker at de egentlig ikke har lyst,og de stresser med å bli ferdig.
Du spør moren din om de skal noe spess,siden de stresser sånn,og hun svarer ikke(later som hun ikke hører deg)
Du spør igjen,og hun svarer unnvikende at de skal ut å spise.Javel,så hyggelig svarer du,og spør med hvem.
Hun svarer fort,"broren din"
Så hyggelig tenker du,selvom du synes de har en merkelig måte å reagere på.
Litt senere på kvelden får du vite at også søstern din er med ut å spiser.......
Du sender en sms og spør om det er noe spess grunn til at de ikke spør deg,og får dette til svar:Nei,overhodet ikke,men det kan bli litt slitsomt med små barn på restaurant"
Du svarer og spør hvorfor de ikke engang spurte om du ville være med,og får da svarat du må slutte å oppføre deg barnslig og at de 4 må få lov til å gå ut å spise uten at du må være med hver gang......

Asså,de prøver på en måte å skjule for deg at de 4 skal ut å spise,og er unnvikende når du spør.
Hvordan hadde du reagert?

Hadde blitt skuffet! [&o]

Sånt gjør man jo ikke.. [&:]

Hadde nok blitt skuffet og sint!! [:@]

Ærlig talt, hvis de absolutt ville ha en barnefri middag kunne de gitt deg sjansen til å skaffe barnevakt!

Ja, faktisk veldig skuffet[&o]
Men nå er jeg veldig sår på slike områder da.

Har et kjempe godt forholdt til familien min og de hadde aldri gjort noe slikt. Men sku de plutselig gjort det, hadde jeg blitt kjempe skuffet og veldig lei meg [:(]

Men når det gjelder sambo sin familie, så er det vanlig at en dag er der vi invitert middag hjem til de og en annen dag ikke. Men slik har det alltid vært. Spesielt etter nå når vi har fått barn, for da tar svigermor litt mer vare på eks. min svoger som er alene og har MS og min svigerinne som bor alene med et barn, og dårlig økonomi.  Men hadde de gått ut å spist uten oss pga barnet hadde jeg blitt irritert.

ORIGINAL: LaMona

Hadde nok blitt skuffet og sint!! [:@]

Ærlig talt, hvis de absolutt ville ha en barnefri middag kunne de gitt deg sjansen til å skaffe barnevakt!

Enig

Takk!!!!!!
Det er godt å lese at det ikke jeg som overreagerer her,for jeg ble faktisk innmari lei meg[:(]

Jeg har absolutt ingeting imot at de 4 går ut å spiser og koser seg!Det er måten det ble gjort på som skuffa meg veldig.'Og når jeg itillegg da får meldinger både fra moren min og broren min som var lite hyggelige etterpå,ble jeg enda mer lei meg......[:(]

ORIGINAL: leo_mor

ORIGINAL: MissIndependent

Takk!!!!!!
Det er godt å lese at det ikke jeg som overreagerer her,for jeg ble faktisk innmari lei meg[:(]

Jeg har absolutt ingeting imot at de 4 går ut å spiser og koser seg!Det er måten det ble gjort på som skuffa meg veldig.'Og når jeg itillegg da får meldinger både fra moren min og broren min som var lite hyggelige etterpå,ble jeg enda mer lei meg......[:(]

KOSEMOSEOVERDOSE[:)][:)][:)]

Takk,jenta mi!!Du er så god!!
Glemte å svare deg på sms idag,har vært helt slått ut av dumme basillusker,men jeg er glad i deg også,søta

ORIGINAL: Alexandra82

ORIGINAL: MissIndependent

Takk!!!!!!

Hvorfor var de så lite hyggelige da?
Greit å gå ut å spise uten deg kanskje, men å være slik etterpå.

De følte seg vel truffet av at jeg "fant" det ut,og sa rett ut at jeg ble skuffa og lei meg?
Jeg pleier ikke å si ifra så mye når jeg blir lei meg,men jeg ble så innmari skuffa,så det er vel litt uvant for de?

Ja, eg hadde blitt dritsur og mest av alt lei meg!

MEn du er jo go som gull, så kan ikkje skjønne at dei ikkje vil ha deg med på middag!
DU kan få ete med meg kvar dag [:)]

hadde blitt sur ja! du kan vel la barna være hjemme med mannen, er du alenemor ( husker ikke hvem som er det her inne..) så kan du jo ordne barnevakt..uansett opp til deg. syns også det er dårlig at di syns d blir for mye slit med egne barnebarn med.. jeg hadde blitt kjempesur!

Hadde blitt kjempelei meg[:(] Skulle tro både tanter, onkler og besteforeldre satte pris på å være sammen med familien sin. Og i det minste kunne de sagt at det var en "voksen-middag" og gitt DEG muligheten til å bli med. Utrolig dårlig gjort.

Jeg hadde blitt kjempe lei meg!!!! Min mor er litt sånn at hun skal skåne meg fra alt mulig, og så ender det opp med at jeg blir fornærmet i stedet for... F.eks da eldstemann var baby, så sov jeg veldig lite og var fryktelig sliten. Derfor fant min mor ut at hun ikke skulle fortelle meg at min far var innlagt på sykehuset med hjerteinfarkt. Hun ringte også søsknene mine og ba dem ikke si noe til meg, for jeg skulle ikke få enda mer å tenke på. Hun var livredd jeg skulle miste den lille søvnen jeg fikk. Hun mente det altså bra, men jeg ble jo rasende da jeg fant det ut! Min søster nektet heldigvis å godta det, og dermed var de nødt å fortelle meg alt, men da hadde min far allerede vært på sykehuset i to dager.

Grunnen til historien; Jeg tipper de har tenkt at du ville bli fornærmet om de sa de ville gå uten barn. Derfor ville de, i stedet for å si det som det var, holde det skjult for å skåne deg. Og så går det som det går... Sånn er det i alle fall i min familie. Håper de lærer av det til en annen gang. Åpenhet er viktig i alle nære relasjoner!

jeg er så outsider i familien min at jeg hadde ikke brydd meg, hadde skjønt at broren min hadde overtalt de for å få spise ute..

MEN, jeg ser det jo på som en selvfølge at man reagerer, utrolig dårlig gjort og her var det vel de som var barsnlige og ikke du!

eg hadde blitt utrulig skuffet[&o] lei meg for at dei ikkje ville ha meg med. Følt meg utelatt.[&o]

Jeg hadde ikke blitt sur forde de ikke hadde spurt meg, men hadde derimot blitt sur når de prøvde å skjule det, og når du får beskjed om at du er barnslig! Da hadde jeg blitt forbanna... Kan godt skjønne at det ikke alltid passer å være med når man har små barn... [;)]

Jeg hadde blitt veldig skuffet og lei meg.

Heldigvis ikke noe som ville skjedd i min familie, for det første bor vi så langt unna hverandre så det er forsåvidt en ikke-problemstilling akkurat det som skjedde ts, for det andre så er moren min så åpen overfor meg at hun ikke greier å holde på en eneste "hemmelighet"...

hadde nok følt det som du..
Og ville nok prøvd å snakke med de om det, slikk at du kan forklare hva som såret deg mest, nettopp at de gikk bak ryggen din, og skjulte det for deg.!!
Vet ikke kor lett det er for deg å få barnevakt og ikke, men forklare de at de kunne gitt deg en sjanse hvis greien var at det skulle være barnefritt.

Da hadde jeg helt ærlig blitt kjempe lei meg. Jeg har også 2 søsken og vi er en veldig sammensveiset familie hvor mamma har rollen som jungeltelegraf og holder alle informert. Dermed så vet vi jo alle hva som skjer til enhver tid og sjeldent at noen går glipp av en invitasjon. Da er det i tilfelle en god grunn til det.

Rettelse, jeg ville blitt mer enn lei meg. Kjenner at jeg blir forbanna bare jeg skriver her nå. Det er faktisk ganske FÅ restauranter som ikke funker med små barn. Og uansett ville det løst seg på en eller annen måte!

Back
Topp