Hadde du blitt skuffa hvis..

Candykikk

Gift med forumet
ei veninne av deg hadde tatt navnet du ville ha på barnet ditt?

altså: har ei veninne som venter gutt i februar, å selv skal jeg ha gutt i juni.
Har fortalt hvordan navn vi mest sannsynelig har valgt, men nå tror jeg dem har tenkt på samme navnet?

er det frekt?

La oss si at vi har tenkt på at ungen vår skal hete Magnus (bare et eksempel)

hun: har dere funnet navn?
Jeg : ja vi er 99% sikker på magnus
hun: okay
jeg : enn dere da?
hun: nei vi er ikke enige og det ser ikke ut som vi blir enige heller

3uker senere (dem har lenge vært uenige og i tvil på hva deres skal hete)

Jeg: ja har dere funnet noe navn på gutten, eller blir han navnløs til etter fødsel?
hun : neida vi er faktisk enige om magnus, så vi får se hva som skjer..

er som å "stjele" i mine øyne..

er jeg barnslig? eller er det frekt?

(jeg hadde aldri kunnet valgt det navnet vi har tenkt på om hun velger å kalle ungen sin det)

Ja det syns jeg egentlig er litt frekt,vertfall om du har gitt klar beskjed om at dette er navnet dere vil ha...
Sånt syns jeg ikke noe om...

Ja, det hadde jeg nok blitt.

Derfor holder jeg kjeft om hva jeg skal kalle ungen til mine nærmeste som venter barn[8D]

hadde nok blitt skuffet ja. vis dette var en nær venninne. å hun viste dere skulle ha det navnet. å jeg er frekk nok til å si fra.. sikkert barnslig jeg å men.. følg dine følelser å si fra hva du mener

Ja da hadde jeg blitt litt skuffet..

Det er en av grunnene til at jeg holder navnet hemmelig til H*N er kommet ut [:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Ja det syns jeg egentlig er litt frekt,vertfall om du har gitt klar beskjed om at dette er navnet dere vil ha...

Jeg: ja har dere funnet noe navn på gutten, eller blir han navnløs til etter fødsel?

er så ærlig og si at eg hadde blitt drit sur!
vi har bestent navn på jenta som vi venter i april.
hadde venniner eller andre nært meg tatt det navnet hadde eg sakt fra.
hadde rett og slett blitt litt forbanna trur eg[8|]

ORIGINAL: Helene Smurfemor

Derfor holder jeg kjeft om hva jeg skal kalle ungen til mine nærmeste som venter barn[8D]

men hva hvis du holder det hemmelig

å veninna di ikke vet det, å tilfeldigvis velger det navnet?? hva da?? [&:]

ORIGINAL: Candykikk

Ehm ja..det var liksom ikke noe tvil der..
Jeg hadde blitt forbanna

Da kan man jo ikke bli sur..
for da har de jo ikke gjort det med vilje...
Så da får man enten ha like navn eller finne et nytt..er jo så mange fine å velge mellom[:)]

Hadde ikke bare blitt skuffa og paff, men hadde nok blitt litt sur. Dere sier jo faktisk rett ut at dere vil ha det navnet, så bestemmer de plutselig de skal ha det. Og de får det jo selvsagt først med tanke på terminen dems er rett rundt hjørnet.

Nei jeg hadde blitt sur og jeg hadde sagt i fra rett å slett.! Jeg vet JEG bruker lang tid på å finne det perfekte navnet, så å tatt i fra meg det.. Nei. Sinna er ordet og veldig skuffa og såra.

je hadde sagt at jeg syns det var dårlig gjort av henne!!!

Da har jeg ingen rett til å bli sur, men vet iallefall at de ikke "tok" navnet fra meg. Og da hadde vennskapet forblitt det samma[:)]

Men den kamelen er enklere å svelge, synes jeg[:D]

Da har jeg ingen rett til å bli sur, men vet iallefall at de ikke "tok" navnet fra meg. Og da hadde vennskapet forblitt det samma[:)]

Men den kamelen er enklere å svelge, synes jeg[:D]

ja det er helt klart sant..

Da kan man jo ikke bli sur..
for da har de jo ikke gjort det med vilje...
Så da får man enten ha like navn eller finne et nytt..er jo så mange fine å velge mellom[:)]

kan jo ikke bli sur, men vet hun hadde blitt det. hvertfall såret og veldig skuffet. vis hun har holdt navnet hemmlig og virkelig bestemt seg, gleder seg til å fortelle det fine navnet til alle når hun er klar. så skjer det att noen tar navnet først.. jeg hadde hvertfall blitt lei meg, men hadde jo ikke rett til å bli sint. derfor jeg bestemmer navn og alle får vite hva det blir.

Ja, det er frekt! Men jeg ville uansett beholdt det navnet jeg hadde bestemt meg for (og det hadde jeg sagt til henne også), så får hun velge selv om hun vil oppføre seg sånn eller ikke. Her mener jeg det er viktig med kommunikasjon. Fortell henne hva du mener, men du kan ikke tvinge henne til å endre seg, da[;)]

ja,da hadde jeg blitt skuffet...

Hvis hun direkte kommer til meg å sier at dem har bestemt seg så kommer jeg til å si det som det er..

jeg vil ikke vrake veninna mi over et navn, å det er jo lov å like samme navnet, men når hun VET jeg har valgt det, så er det teit å "stjele" det..

jeg hadde aldri kunnet valgt det navnet om hun kaller sønnen sin det.. så jeg får se hvordan det går, å krysser fingrene for at det slipper å bli krangling ut av det.. for det vil jeg ikke

Syns d er frekt og hadde blitt veldig såra.
Og hadde ikke vært redd for å si d t henne heller.

Back
Topp