Hadde du blitt irritert over dette?

heheh..

da min va hjemme i permisjon med mine to..så FLØT huset!

Fikk beskjed om å passe på baby og lage middag til eg kom hjem fra jobb,
men de to tingene var mer enn nok for han.

Han kunne aldeles ikkje ta ut av oppvasken , vaske klær og shine opp litt utenom-.....
Da måtte eg ha SKREVET det opp med svære røde bokstaver på kjøleskapet.
mannfolk (flest) tenke ikkje som oss.

så nei hadde ikkje blitt sur for det, min er desverre ikkje heller en tankeleser og lider av mannfolksyndromet haha

Jeg ville nok avtalt med sambo på forhånd slik at han visste når vi kom hjem og at han skulle ha maten klar. Og dersom jeg har hatt vesla med meg alene i noen dager så er det egentlig underforstått at han skal ta seg av kveldsstell osv når vi kommer hjem. Dersom han ikke er hjemme eller er opptatt/på tur ut døra når vi kommer så pleier jeg å bli irritert ja, er jo veldig sliten etter å ha vært "alene" med henne noen dager samt reist osv.

Etterhvert innsett at min samboer ikke leser mine tanker ;)

Så henger meg på resten her som lurer på om dere på forhånd hadde snakket sammen om at du var sulten og babyen hadde vært urolig på veien..... Om ikke er det ikke mye å irritere seg over....

Etterhvert innsett at min samboer ikke leser mine tanker ;)

Så henger meg på resten her som lurer på om dere på forhånd hadde snakket sammen om at du var sulten og babyen hadde vært urolig på veien..... Om ikke er det ikke mye å irritere seg over....

Signerer denne. Hvorfor være irritert når han ikke engang vet når dere kommer hjem, og er sultne? Disse mannedyra skjønner ikke ting bare sånn uten videre. Du må jo si det direkte til dem.

Jeg hadde ikke forventet middag med mindre jeg hadde bedt om det og gitt ham tidspunkt når jeg skulle vært hjemme.
Menn er ikke tankelesere. :)

Mhm. Jeg hadde da ikke stått laga mat til han heller, hadde fått ut ifra at dem hadde spist om jeg ikke fikk annen beskjed.

Visste han du var på vei hjem? Visste han at du var sulten?

Tenker at det også går ann for deg å si ifra i en sånn situasjon, ikke bare forvente at han skjønner at du er sulten når du kommer..

Så nei jeg hadde ikke blitt irritert over en sånn ting..

Nei. Hadde ikke blitt irritert! Hadde derimot blitt litt skuffet om vi hadde avtalt at han skulle ha mat klar, begynne med maten til en viss tid og han ikke hadde gjort det. Men vi liker å lage mat sammen osv! Om han føler at han trenger en halvtime-time i badekaret mer enn middag der og da hadde han fått lov til det, så hadde jeg tatt meg en snack, og begynt på mat når han var ferdig i badet! Det skal jo gå begge veier.

Han er mann da! Jeg tror man får problemer med forholdet den dagen man slutter å prate sammen. Om det er noe jeg ønsker, så sier jeg det istedet for å forvente det. Forteller når jeg kommer til å være hjemme og at det hadde vært veldig hyggelig om han hadde lagd noe mat og var ferdig i badekaret til jeg kom hjem om dette var et problem for meg. Jeg hadde også ringt et kvarter før for å påse at han var igang og sagt at ungen var sur og fint om han er forberet på å ta ungen så du får gått på do og kommet deg inn... Håper du snur tankegangen din og snakker med mannen, så slipper du å bli alenemor.

Han viste ikke nøyaktig, men han viste jeg var rett rundt hjørnet. Jeg synes han kunne ringt og spurt. Det er jo rimelig egoistisk? Hadde det vært at han var sliten, men han har vært hjemme alene i flere dager, og vært på jobb kun en av dagene..

Snu litt på det. Er det ikke litt egoistisk av deg å tro at han kan lese dine tanker også? Kanskje han trodde at du hadde spist på veien? Hadde du ringt og sagt at du var på vei hjem og spurt om han kunne lage litt middag til dere kom hjem, tror du ikke da at han hadde laget middag? Man kan ikke gå ut i fra at folk skal kunne lese andres tanker.

Hvis du hadde ringt og sagt fra, og han i stedet la seg i badekaret til dere kom hjem ville jeg sagt at han var egoistisk.

Back
Topp