Hadde du blitt gravid hvis du visste om coronavirus?

Hvor har jeg blåst det ut av proposjoner?
Jeg har brukt nøyaktig samme ord som han. Hvorfor skal du tolke han i beste mening, og meg i verste, kun fordi jeg oversetter det til norsk?

Krigen mot viruset er ikke vunnet, men for å vinne må vi alle stå sammen. That's all I'm saying, så vel som WHO og forskere.
(Og det er ikke å stå sammen å late som at alt er som normalt).

EDIT: Forøvrig sier resten av verden at norske tiltak er trege, pinglete og ikke gode nok. Dette synes jeg er typisk for "den norske illusjonen" om at vi alltid er best i alt mens vi luller oss inn i falsk trygghet. Synes det er skremmende hvor mange i helsesektoren i Norge som har blitt syke. Her jeg bor er det hovedsaklig innbyggere som er syke så langt.

https://www.nrk.no/urix/smitte-eksp...na-tiltakene_-for-lite-og-for-sent-1.14933936

For meg ser det ut som du mener jeg glorifiserer verden fordi jeg mener at det å kalle det en krig ikke er akseptabelt eller riktig. Selv overskriften på videoen du refererer til sier ANALOGIEN krig. Du tar, slik jeg ser det, en setning Harchett sier og hører ikke hovedbudskapet hans. Det er AKKURAT det samme som skremselspropagandaen media holder på med og som er det jeg reagerer så sterkt på. Det gir ikke de beste forutsetningene for verden å sette ting så på spissen at folk blir redde...


Kjære alle. Takk for svar. Dere kommer med begge sider og representerer alt jeg har tenkt og grått over de siste dagene. Dere er alle realister uansett meninger. Så vær snille med hverandre. Det er slike krangler og diskusjoner jeg har inni hodet mitt også, og det sier hvor komplisert dette er. Jeg velger å ta abort på mandag da konsekvensene kan være så ødeleggende om jeg lar vær. Fordi jeg er redd for koronaviruset. Når helsevesenet og myndighetene svikter og er treihe med avgjørelser slik det viser seg i media så må jeg ta min egen helse i egne hender. Men jeg synes det er helt forferdelig og står veldig alene i dette. Dette blir mitt valg som jeg må prøve å stå stødig i uansett hvor vondt dette er og uansett hvor ønsker dette barnet er.

Takk for svar alle.
Hilsen #hjerteknustitusenbiter

Jeg vil starte med å si at Nordlys og jeg har diskutert helt vanlig og er begge veldig saklige i våre argumenter. Så tror ingen av oss har noe vondt sånn sett og si om hverandre.

Når det er sagt synes jeg dette er enormt trist å lese - og jeg vet at når dette er over kommer du til å tenke «hva om...?». Vi her inne støtter deg uansett hva du velger, men dette gjør vondt langt inn i hjerterota og lese. Lykke til, kjære deg.
 
@Tulipen - meget gode ord. Jeg har et svært nært familiemedlem som døde av ALS, siden da har jeg hatt mye ups and downs hva gjelder helseangst. Etter forrige graviditet gikk adundas med genetisk feil så er det tungt å håndtere hjelpesløsheten av å være gravid. Corona stopper ikke meg heller fra å nyte graviditeten, og jeg både tror og føler 100% at alt kommer til å gå bra. Det eneste jeg bekymrer meg over er eventuelt forholdene på sykhuset når det er tid for fødsel, men i verstefall kan man vel føde på alternative steder / hjemme om det skulle være helt ragnarok. Det er alltid en veg og muligheter :)

Men det er klart, det er enklere for meg som ikke har to barn på barneskolen samt at jeg er sykemeldt pga graviditeten. Min hverdag er i stor grad mye mer isolert og jeg kan gjøre aktive valg for å beskytte meg (få levert varer på døra, ikke oppholde meg i store menneskeforsamlinger et cetera). Kan ikke være greit når man er sårbar og "er tvunget" å utsette seg for risikoer, det må være knallhardt.
 
For meg ser det ut som du mener jeg glorifiserer verden fordi jeg mener at det å kalle det en krig ikke er akseptabelt eller riktig. Selv overskriften på videoen du refererer til sier ANALOGIEN krig. Du tar, slik jeg ser det, en setning Harchett sier og hører ikke hovedbudskapet hans. Det er AKKURAT det samme som skremselspropagandaen media holder på med og som er det jeg reagerer så sterkt på. Det gir ikke de beste forutsetningene for verden å sette ting så på spissen at folk blir redde...




Jeg vil starte med å si at Nordlys og jeg har diskutert helt vanlig og er begge veldig saklige i våre argumenter. Så tror ingen av oss har noe vondt sånn sett og si om hverandre.

Når det er sagt synes jeg dette er enormt trist å lese - og jeg vet at når dette er over kommer du til å tenke «hva om...?». Vi her inne støtter deg uansett hva du velger, men dette gjør vondt langt inn i hjerterota og lese. Lykke til, kjære deg.


Ja dere er saklig alle sammen. Det er det som gjør saken så vanskelig. Ikke for at dere diskuterer men for at tankene og meningene deres representerer mangfoldet de fleste kan kjenne seg igjen i.
 
For meg ser det ut som du mener jeg glorifiserer verden fordi jeg mener at det å kalle det en krig ikke er akseptabelt eller riktig. Selv overskriften på videoen du refererer til sier ANALOGIEN krig. Du tar, slik jeg ser det, en setning Harchett sier og hører ikke hovedbudskapet hans. Det er AKKURAT det samme som skremselspropagandaen media holder på med og som er det jeg reagerer så sterkt på. Det gir ikke de beste forutsetningene for verden å sette ting så på spissen at folk blir redde...

Merkelig, jeg er altså 100% enig med han om å være faktabasert, men å ta det seriøst. Kan ikke se hva jeg konkret skriver som er "fear mongering"... Føler du leser mine ord veldig hardt fordi de skrives på norsk og ikke på et fremmed språk... Eneste måten jeg kan forstå det :)


Han blir f.eks spurt om "vi stopper jo ikke buss og tog for en influensa" hvorpå han svarer "men dette er ikke en influensa og derfor må vi se på tiltak for å stoppe dette". (Aka å ta det seriøst, i stedet for å bare avsveipe det hele tiden som "bare en influensa" og "ufarlig").
Og at det er vårt ansvar å se til at vi ikke smitter våre eldre kollegaer, gjennom at vi blir hjemme når vi har litt the schniffles. Hvis ikke er vi ansvarlig for hans død (aka å ta det seriøst: det er ikke "bare" en influensa og det er ikke "ufarlig").

Han sier han har jobbet med ebola, SARS, MERS og andre sykdommer, men at han tar dette viruset svært alvorlig da det har både smittekapasitet og en viss dødelighet (aka dette er ikke "bare" en influensa og det er ikke "ufarlig").
 
Her er det en av oss som har spurt om hva vi tenker rundt graviditet og coronavirus, også informerer TS om at hun nå har bestemt seg for å ta abort fordi hun er redd for følgene coronaviruset kan få. Jeg tenker vi bør sette strek på diskusjonen og heller vise støtte til TS som tydelig sier hun har hatt mange indre argumenter rundt dette.

TS:
Jeg syns det var trist å lese, men håper du får ro og at det vil gå fint med deg videre ❤️
 
Jeg er enig med Nordlys2018 i diskusjonen her og jeg og samboeren velger likevel å prøve å få barn nå. Det er viktig å skille mellom samfunnsmessige konsekvenser (store) og personlig risiko (lav for de fleste under 50 år).

Det er foreløpig lite informasjon rundt graviditet og corona, men:
- Den foreløpige rapporten basert på undersøkelser av gravide og nyfødte i Kina viser at gravide kvinner ikke ser ut til å bli sykere av coronaviruset enn andre.
- De babyene som har blitt født og blitt smittet har blitt friske.
- Lignende virus har ikke gitt fosterskader.
- Virustoppen vil trolig komme til sommeren, så det er rimelig å anta at situasjonen har roet seg en god del frem mot høsten.


Derfor har vi valgt å ikke stå over prøveperioder nå. Jeg vil anbefale å snakke med helsevesenet før du tar en endelig avgjørelse om abort. Du har fremdeles god tid på å avgjøre dette, og det er viktig at en slik avgjørelse ikke tas på bakgrunn av frykt.
 
Jeg lar ikke corona viruset skremme meg ☺️ Har klart Meg gjennom svineinfluensa så klarer meg nok gjennom dette også hvis jeg skulle blitt smittet ☺️
 
Kjære alle. Takk for svar. Dere kommer med begge sider og representerer alt jeg har tenkt og grått over de siste dagene. Dere er alle realister uansett meninger. Så vær snille med hverandre. Det er slike krangler og diskusjoner jeg har inni hodet mitt også, og det sier hvor komplisert dette er. Jeg velger å ta abort på mandag da konsekvensene kan være så ødeleggende om jeg lar vær. Fordi jeg er redd for koronaviruset. Når helsevesenet og myndighetene svikter og er treihe med avgjørelser slik det viser seg i media så må jeg ta min egen helse i egne hender. Men jeg synes det er helt forferdelig og står veldig alene i dette. Dette blir mitt valg som jeg må prøve å stå stødig i uansett hvor vondt dette er og uansett hvor ønsker dette barnet er.

Takk for svar alle.
Hilsen #hjerteknustitusenbiter
Leit å høre ❤️ Tenker hvertfall på deg ❤️
 
Jeg syns ikke media skremmer meg. Jeg blir skremt av at helsepersonell i Norge er de som sprer smitten til de i risikogruppen. Nemlig ved at sykehusene ikke har hatt gode nok rutiner ift reising og karantene. Jeg syns det er provoserende. Dermed må mange ansatte ved sykehus ut i karantene, avdelinger må stenges og kapasiteten blir dårligere. Syns ikke det er greit og det har ikke media skyld i.
Aaamen! Er dette som frustrere meg også samt at Norge setter inn så mye mindre tiltak enn andre land.. er ikke noe rart at folk ikke forholder seg til karantene eller tar ting på alvor når så mange «dysser det ned»..
 
Jeg syns ikke media skremmer meg. Jeg blir skremt av at helsepersonell i Norge er de som sprer smitten til de i risikogruppen. Nemlig ved at sykehusene ikke har hatt gode nok rutiner ift reising og karantene. Jeg syns det er provoserende. Dermed må mange ansatte ved sykehus ut i karantene, avdelinger må stenges og kapasiteten blir dårligere. Syns ikke det er greit og det har ikke media skyld i.

Nå kan faktisk ikke sykehuset nekte sine ansatte å reise på ferie noen plasser! Har man ferie så står man fritt til å velge hvor man ønsker å dra, men at de kan anbefale folk å være hjemme (i Norge) det kan de. Men de kan ikke nekte ansatte å reise noen plasser, da må faktisk loven endres en smule.
Men hva med alle pårørende som kommer påbesøk til sine nære og kjære som ligger på sykehuset? Som har vært ute og reist langt borte, eller som har vært sammen med noen som har snufset noen dager? Det er faktisk ikke bare de ansatte på sykehuset sin feil at det er mer smitte der enn noen andre plasser! Og det som er med dette viruset er at det har så og si de samme begynnende symptommenr som ved vanlig influensa, så det er ikke bare bare å finne ut hva det faktisk er.
 
Kjære alle. Takk for svar. Dere kommer med begge sider og representerer alt jeg har tenkt og grått over de siste dagene. Dere er alle realister uansett meninger. Så vær snille med hverandre. Det er slike krangler og diskusjoner jeg har inni hodet mitt også, og det sier hvor komplisert dette er. Jeg velger å ta abort på mandag da konsekvensene kan være så ødeleggende om jeg lar vær. Fordi jeg er redd for koronaviruset. Når helsevesenet og myndighetene svikter og er treihe med avgjørelser slik det viser seg i media så må jeg ta min egen helse i egne hender. Men jeg synes det er helt forferdelig og står veldig alene i dette. Dette blir mitt valg som jeg må prøve å stå stødig i uansett hvor vondt dette er og uansett hvor ønsker dette barnet er.

Takk for svar alle.
Hilsen #hjerteknustitusenbiter

Uff det er trist å høre at du har besluttet dette. som nevnt over så er det ingen forskning eller tegn til at fosteret blir skadet av at mor er blitt smittet.

jeg er gravid i 8ende uke og syns korona smitten er skummel tanke. Nettopp fordi jeg er gravid. Tar forhåndsregler som er gitt.

Måtte valget ditt, være rett for deg og dine :Heartred
 
Kjære alle. Takk for svar. Dere kommer med begge sider og representerer alt jeg har tenkt og grått over de siste dagene. Dere er alle realister uansett meninger. Så vær snille med hverandre. Det er slike krangler og diskusjoner jeg har inni hodet mitt også, og det sier hvor komplisert dette er. Jeg velger å ta abort på mandag da konsekvensene kan være så ødeleggende om jeg lar vær. Fordi jeg er redd for koronaviruset. Når helsevesenet og myndighetene svikter og er treihe med avgjørelser slik det viser seg i media så må jeg ta min egen helse i egne hender. Men jeg synes det er helt forferdelig og står veldig alene i dette. Dette blir mitt valg som jeg må prøve å stå stødig i uansett hvor vondt dette er og uansett hvor ønsker dette barnet er.

Takk for svar alle.
Hilsen #hjerteknustitusenbiter
Så trist å lese :Heartred
Jeg ville hatt litt i bakhodet at om du tar abort så er det 100% sikkert at du ikke får ett oktober barn, men hvis du velger å stå i det så har du mest sannsynlig et friskt og fint barn i oktober. Det er ingenting som tyder på at dette viruset er fosterskadelig, heller at det kan være en økt risiko for tidlig abort, men igjen tar du en medisinsk abort så er det jo helt sikkert at det ikke blir noe barn.

Selvfølgelig kan du både få en mild variant og den mer skumle varianten, men det gjelder jo uansett om du er gravid eller ikke. Mot fosteret så er det mest sannsynlig at økt risiko for tidlig abort er det verste det kan gjøre. Ingen av de andre coronavirusene er fosterskadelig, så det er lite sannsynlig at dette er det, og det er heller ingenting som tyder på det til nå heller.

Jeg tar mine forhåndsregler med ekstra håndvask og desinfeksjon, men ellers lever jeg som normalt uten å bli veldig stresset over dette. Selvfølgelig bør man ta det på alvor, men det er også ett kjent faktum at avisene lever for å selge aviser, og jo mer dramatisk det er desto flere trykker seg inn på artikkelen for å lese den. Jeg husker sars, mers og ebola virusene og, hvis du leste avisene da og så var det relativt dramatisk ;)

Jeg synes denne kronikken er veldig fin for å se litt mer nøkternt på det hele :) https://www.nrk.no/ytring/frykt-ikke-korona-1.14916528

Jeg håper du prater med helsepersonell før du tar abort, så du ikke tar ett valg basert på hormoner og frykt, som du kanskje blir å angre på resten av livet :( Masse lykke til :Heartred
 
Last edited:
Selv om det grunnleggende er korrekt så synes jeg det er en farlig "liksomsannhet" å komme med. Vi står i midten av en unik situasjon som vi ikke har hatt siden andre verdenskrig (i følge oppegående og svært seriøse forskere fra verdens helseorganisasjon). Vi står i en krig mot et virus. Og for å vinne krigen, må ALLE kjempe i mot. Folk kan ikke sitte og late som at ting er bedre enn de er - viruset er en alvorlig trussel mot samfunnet og det må man begynne å ta seriøst. Særlig for å beskytte de svake i samfunnet.

På samme måte som at massevaksinering gir gruppebeskyttelse til de som ikke kan ta vaksiner (f.eks fra meslinger) så må vi også forsøke ta hensyn TIL TROSS FOR egen alder og helse. Ikke alle er 30 år med grei helse.

Coronaviruset er mer dødlig enn influensa, og har en eksepsjonelt mye høyere smittefaktor. Også relativt unge mennesker i 40-årene kan få svært alvorlige sykdomsforløp og har vist seg å dø. En 59år gammel brannmann døde nylig etter å ha fått feber på Fredag, han var død på Søndag. Dette er ikke noe du bjudar inn på til en "smittefest" ala vannkopper. Det er et alvorlig virus som - om det får tak på lungene - blir dødelig. Det er på tide at vi tar det seriøst og alvorlig, uten at vi allikevel må frike ut og hamstre dopapir. Man må ikke lage dommedagsprofetier, men man skal allikevel ta det seriøst. Ikke siden 1918 har vi hatt en så farlig pandemi.

And if my word ain't good enough, take it from this guy:
https://www.youtube.com/watch?v=dcJDpV-igjs

"We are at war, this is not a flu".


Er desværre lite man kan gjøre med dette. Ettersom man er mange her i Norge som reiser utenlands og ikke bryr seg om andre får dette.
Det eneste man kan gjøre for å gjøre det bedre for seg selv og andre er å være nøye med håndhygiene og diverse andre ting. Man kan ikke gjøre noe om en person plutselig hoster på en hvis man er ute. Men dette hjelper desværre heller ikke. Ingenting kan hjelpe annet enn å la det går som det går. Uansett hvor mye panikk man får så vil dette svekke mye mer på psyken på menneskene rundt om i Norge.

Kjipt at det oppstår sjukdom som tar livet av mennesker som også er friske og raske. Men det er så lite man kan gjøre. Hadde man kunne gjøre noe så hadde jo det vært det beste.
Så hvorfor skal man få panikk og leve i angst og stress hver dag pga et virus nå. Vi får håpe de finner en løsning med vaksine som kan hjelpe menneskene i landet og også di som ikke er smittet enda.

Alle er i faresonen for å få dette viruset, er jo ikke akkurat som man ønsker å få dette. Men man kan ikke stoppe det nå som det er så på god vei til å nå mange hundre mennesker per dag.

Så jeg følger jo med på sakene om dette viruset og ler av hele helsenorge. For makan å dårlig de håndterer dette.. Det er Norge som har smittet ned masse folk. De er slapphendte. Hadde de tatt tak i dette fra det skjedde første gangen i Wuhan , så hadde de klart å få håndtert dette bedre. Men i stedefor så lar de smittede folk reise hjem fra flyplassene i buss/Tog eller neste fly hvor di skal for å sitte i karantene hjemme. De har jo smitta mange passasjerer allerede bare der. Men dette kan man ikke styre unna. Best å være rolig enn å stresse seg sjuk. Er man stresset og livredd så blir ikke akkurat helsa noe bedre. Derfor man kjemper for at ikke viruset skal vinne. Og hvis mange mennesker blir helt gale og hamstrer mat og diverse andre ting så har viruset vunnet. Man kommer ikke noen vei :)
 
https://www.youtube.com/watch?v=9mrPHO-nkVE

"Coronavirus ‘worse than a bomb’ on Italy, says doctor coordinating response

Giacomo Grasselli - a senior Italian government health official who is coordinating the network of intensive care units in Lombardy - explains the situation in Italy, brought about by the Covid-19 outbreak."

Men allikevel - jeg bekymrer meg ikke for graviditeten. Så lenge man tar hensyn og er klar over hva vi har foran oss så ser jeg ingen ekstra risiko (utover ekstra bekyrming, men det har man uansett i en graviditet <3 :p ). For meg er det bare provoserende at nettopp denne holdningen "dette er bare småtteri vi har sett verre før blablabla" er årsaken til at det sprer seg til alle kanter som en wild fire... Om folk hadde vært litt mindre egosentriske og tatt ting seriøst FØR det begynte med smitte mellom folk i Norge så kunne man håndtert og regulert sykdommen i mye større grad. Det synes jeg er provoserende og tankevekkende. Hadde sikkert vært det samme om det hadde vært ebola: "mediene hauser det bare opp! hjerte kar sykdommer dreper flere uansett!". Jeg blir provosert på vegne av alle de svake, eldre og kronisk syke som nå går en stressende tid i møte fordi fjompenissenorsker alltid vet bedre enn selv eksperter. Hmpf! :(

Igjen: å være gravid betyr ikke at man blir syk, og jeg tipper det kommer egne ordninger etterhvert med kanskje egne fødestuer vekk fra sykehusene. Jeg ser ingen grunn til at man skal ta abort på grunn av pandemien, og håper virkelig trådstarter får hjelp av helsepersonell til å finne en balanse i hodet. At det er en farlig pandemi betyr ikke at vi må gjøre så drastiske tiltak. Så lenge man er fornuftig løper man ingen ekstra risiko for hverken barn eller mor. Det er et helt annet tema at samfunnet MÅ ta dette mer seriøst for å få stopp på selve pandemien. Ikke snakke om sommerfeirer og gå på kino akkurat nå. Argh! Blir så frustrert, heldigvis ser jeg nrk har en artikkel på dette i dag..

– Legeforeningens anbefaling er maksimalt 50 deltakere, ikke 500 som nå er satt som tak. Busser og trikker må begrenses og gå halvfulle. Vi bør innføre obligatorisk hjemmekontor for alle som kan. Jeg tror ikke folk innser alvoret i hva vi står overfor, sier Jacobsen.

Nylig hørte vi italienske leger advare oss, at Norge må våkne opp. Vi må gjøre de tøffe tiltakene nå, ellers er det ikke en intensivseng ledig om folk får hjerteinfarkt eller slår hodet i asfalten, sier Jacobsen.

– Vi står overfor en nasjonal dugnad hvor alle må avgi goder i hverdagen slik at vi kan bremse denne epidemien.

Jeg hører folk snakker om å reise på ferieturer de neste ukene. Da blir jeg målløs. Folk har ikke forstått alvoret i det hele tatt. Overalt er situasjonen ukontrollerbar, så det kan da umulig være stas å reise på ferie nå.


https://www.nrk.no/norge/ulleval-to...onasmitte-pa-kjopesenter-og-busser-1.14937615
 
Off, ja. Ser ikke at noe abort ville ha hjulpet situasjonen noe i det hele tatt. Men klart dette er opp til den enkelte hva di føler. Men da føler jeg det blir nesten som i filmen om hitler altså. Ikke noe stygt ment på noen måte. Men han ga ungene sine piller som drepte dem. For å skåne di for ting frykt eller han visste han kom til å tape. Så ikke la viruset skape frykt for graviditeten eller lignene. Finnes så mye værre her i verden enn akkurat dette viruset. Så syns det blir veldig veldig feil ved å ta abort pga et virus. Klart jeg forstår at det er skremmende. Jeg har en guttunge på 19mnd og gravid i uke 34. Og må jo si at jeg aldri ville ha "drept" ungen min pga frykt for viruset. Man tar jo et liv uansett hvordan en abort skjer. Faktum på bordet. Og det er trist at dette er en løsning om man er redd. Og vet at sikkert det kan skape reaksjoner ved at jeg sier meningen min om abort osv. Men jeg syns virkelig ikke dette er en god løsning for noen når det kommer til et virus som man ikke har nok info om enda. Det positive er jo at ingen gravide mennesker har mista livet og heller ikke noen fosterskader. Så det må være litt betryggene å vite dette. ❤❤❤ selv om graviditeten og evt å være foreldre er bekymringsfullt uansett hva som skulle dukke opp. Jeg frykter mer en verdenskrig enn et virus.
 
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...n-i-landet-aldri-sett-en-krise-som-dette-foer

– I andre land som Frankrike går de fortsatt på teater. Alle land som undervurderer viruset tar feil.

– Det er som en krig, avslutter hun.

– Jeg mener dette er den store historiske hendelsen for vår generasjon som ikke har levd gjennom krigen, aldri har opplevd før.

– Jeg skjønner at folk ikke skal få panikk, men de må også forstå at dette er tragisk og at land som ikke har blitt påvirket så langt må prøve - så langt det lar seg gjøre - å redusere sosiale aktiviteter i minst noen uker.
 
Kjære alle. Takk for svar. Dere kommer med begge sider og representerer alt jeg har tenkt og grått over de siste dagene. Dere er alle realister uansett meninger. Så vær snille med hverandre. Det er slike krangler og diskusjoner jeg har inni hodet mitt også, og det sier hvor komplisert dette er. Jeg velger å ta abort på mandag da konsekvensene kan være så ødeleggende om jeg lar vær. Fordi jeg er redd for koronaviruset. Når helsevesenet og myndighetene svikter og er treihe med avgjørelser slik det viser seg i media så må jeg ta min egen helse i egne hender. Men jeg synes det er helt forferdelig og står veldig alene i dette. Dette blir mitt valg som jeg må prøve å stå stødig i uansett hvor vondt dette er og uansett hvor ønsker dette barnet er.

Takk for svar alle.
Hilsen #hjerteknustitusenbiter


Det er trist å lese at du blir så redd og engstelig av dette. :Heartred Men, jeg håper virkelig at du snakker med helsepersonell før du tar en slik avgjørelse. Personlig kan jeg ikke forstå logikken bak din avgjørelse, men håper i hvertfall at du diskuterer den med en objektiv fagperson først.

LIVET HAR ALLTID VÆRT, OG VIL ALLTID VÆRE UFORUTSIGBART OG SKJØRT:Heartred

Og å aktivt ta livet av det spirende livet i magen fordi noe KAN skje, det hadde jeg aldri klart å leve med. Og sett at dere tar abort nå og blir gravide igjen siden og får et friskt barn ved fødsel. Men, så får barnet kreft når det er 4 år... Poenget mitt er bare at livet består av risiko! Og jeg håper du tenker deg svært nøye om før du tar en avgjørelse du må leve med resten av livet.

Vennlig hilsen til deg og dine:love7
 
Back
Topp